Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اسکندر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در آیین افتتاح طرح اموزش مهارت افزایی مروجان مسوول پهنه های تولیدی جهاد کشاورزی گلستان در کردکوی اظهار داشت: رشد درآمدزایی کشاورزان،افزایش کمیت و کیفیت تولید و کشاورزی پایدار از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با تاکید بر این که مسولان پهنه ها باید تلاش کنند تا "دانش در هکتار" افزایش یابد،تصریح کرد:"کشاورزی دقیق" با افزایش علم کشاورزی کشاورزان محقق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زند زنجیره ای شدن تولیدات کشاورزی در کشور ضروری عنوان کرد و گفت: تولید زنجیره علم کشاورزی باید چنان مدیریت شود که کشاورزان از نتایج آن بهره مند شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که نظام نوین ترویج، زنجیره علم را مدیریت می کند تا از طریق تالار ترویج،محققان معین و مسوولان پهنه به بهره برداران برسد،عنوان کرد: ۱۰ هزار مسوول پهنه با هماهنگی و ارتباط با محققان معین می توانند کشور را به توسعه کشاورزی پایدار سوق دهند.

رئیس سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به این که تاکنون ۸۵۰ رقم زراعی و باغی توسط این سازمان در کشور معرفی شده است،خاطرنشان کرد:سالانه ۱۳۰تا ۱۵۰دستاورد جدید تحقیقات کشاورزی معرفی می شود.

وی اضافه کرد:۲۰ تا ۲۵ افت کش جدید کم خطر و موثر و ۲ تا ۳ نوع واکسن جدید نیز سالانه معرفی می شود.

رئیس سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی همچنین در بازدید از ایستگاه تحقیقاتی عراقی محله در استان گلستان با اشاره به این که عارضه عدم غلاف بندی سویا یک مشکل قدیمی است که حدود ۳۰ سال اخیر در استان دیده می‌شود،اظهار داشت که این مساله بزرگ ترین معضل توسعه سویا در استان گلستان بوده ولی خوشبختانه با اعمال تیمارهای مدیریتی توسط محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان این آفت کنترل شده و قطعات آزمایشی دچار بیماری، بهبود یافته است.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۳۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ صالح محمدی با اشاره به اهمیت رعایت تقویم زراعی برنج در افزایش کیفیت محصول و کاهش خسارت‌ها افزود: تا کنون شالیکاران گیلانی ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع خود را با آب‌های سنتی و سطحی شخم زده اند که باید کشاورزان باید هرچه سریعتر مزارع خود را برای کشت برنج آماده کنند. 
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین با اشاره به اینکه تا کنون ۱۵۶ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان خزانه گیری شده گفت: ضدعفونی و جوانه دار کردن بذر، آماده سازی و خزانه گیری برنج، ایجاد زهکش در زمان وزش باد و بارندگی، هوادهی و کنترل دمای خزانه برنج به ویژه در ساعات گرم روز‌های آفتابی از مهمترین اقداماتی است که کشاورزان باید توجه داشته باشند. 
وی اضافه کرد: تعریض و ترمیم مرز کرت‌ها، لایروبی آب بندان‌ها، ترمیم کانال‌های آبرسان و سردهنه‌ها باید در اولویت قرار گیرد. 
گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار و ۳۰۰ هزار شالیکار دارد.

دیگر خبرها

  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • معاون وزیر جهاد کشاورزی از چه می ترسد؟
  • توسعه مزارع نوآور بهره‌ور راهکاری برای ایجاد تحول در کشاورزی
  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم
  • تاکید بر بروز رسانی دانش پژوهشگران بخش کشاورزی
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند