Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@04:07:09 GMT

اقتصاد و امنیت محور رایزنی «آتامبایف» و «پوتین»

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۳۵۷۱

اقتصاد و امنیت محور رایزنی «آتامبایف» و «پوتین»

«الماس‌بیگ آتامبایف» رئیس جمهور قرقیزستان در آخرین سفر رسمی خود به روسیه با «ولادیمیر پوتین» در شهر «سن پترزبورگ» دیدار و گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری فارس: «الماس‌بیگ آتامبایف» رئیس جمهور قرقیزستان در آخرین سفر رسمی خود به روسیه با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در شهر «سنت پترزبورگ» دیدار و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین در این دیدار با اشاره به اینکه آخرین سفر آتامبایف به عنوان رئیس جمهور قرقیزستان به روسیه انجام شده، اظهار داشت: روابط دوجانبه‌ در حوزه‌های اقتصادی و امنیتی به منظور تقویت مرزهای خارجی توسعه پیدا کرده است.

آتامبایف نیز با ابراز رضایتمندی از توسعه روابط دوجانبه بین قرقیزستان و روسیه، گفت: امسال همایش «آلتای» با شرکت نمایندگان تقریبا 30 کشور جهان برگزار و کنگره جهانی آلتای نیز برگزار خواهد شد.

رئیس جمهور قرقیزستان خاطرنشان کرد: «بیشکک» خواستار حفظ روابط موجود بین 2 کشور است و در دوران ریاست جمهوری من علی‌رغم مشکلات زیاد همچنان روابط حسنه با روسیه حفظ شد.

سران 2 کشور در این دیدار همچنین مسائل روز همکاری قرقیزی-روسی و چشم‌اندازهای تعامل بعدی و تحقق پروژه‌های مشترک را مورد بررسی قرار دادند.

آتامبایف 16 نوامبر برای شرکت در افتتاحیه هفتمین همایش بین المللی فرهنگی در سنت پترزبورگ وارد روسیه شده است.

سفر آتامبایف به روسیه در حالی انجام می‎شود که وی به خاطر مشکلات مرزی با قزاقستان اتحادیه اقتصادی اوراسیا را به شدت مورت انتقاد قرار داد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۳۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز تحلیف پوتین مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مراسم تحلیف رییس جمهور روسیه در ابتدای ماه مه برگزار می شود.

«آندری کلیشاس» رییس کمیته قانون اساسی و دولت در شورای فدراسیون روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که مراسم تحلیف «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه در ۷ مه (۱۸ اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

این سناتور روس همچنین گفت که اگر رئیس جمهور تمایل داشته باشد دومای دولتی می تواند تا ۸ مه نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی کند.

وی گفت که دوماً دولتی روسیه در ۶ مه به کار خود بازخواهد گشت و اگر رئیس جمهور صلاح بداند، دو روز بعد نامزدی نخست وزیر جدید روسیه را بررسی می کند.

بر اساس قانون اساسی روسیه، دوره ریاست جمهوری این کشورشش سال است.

دولت روسیه در روز تحلیف رییس جمهور جدید منتخب استعفا می دهد و روند تشکیل دولت جدید آغاز می شود.

کد خبر 6086869

دیگر خبرها

  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد سن‌پترزبورگ شد
  • احمدیان وارد سن‌پترزبورگ شد
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • رئیسی: ایران امنیت پاکستان را امنیت خود می‌داند
  • دیدار «پوتین» و «علی اف» در مسکو
  • علی‌اکبر احمدیان به روسیه می‌رود
  • تحولات منطقه‌ای محور رایزنی کاظمی قمی و امیرخان متقی