Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر لیدا طوماریان در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: مصرف آبنبات به دلیل این که مواد اصلی آن شکر است و تمایل به خوردن آن در کودکان زیاد است، منجر به اسیدی شدن محیط دهان می‌شود و همین مساله زمینه از بین رفتن زودهنگام دندان‌های شیری را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان این‌که مصرف شیرینی‌ها از کودکی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، تصریح کرد: در صورتی که کودکی بیش از اندازه از آ‎‌ب‌نبات و یا شیرینی‌ها استفاده کند، پوسیدگی دندان او سبب می‌شود که دیواره دندان‌هایی که در عقب دهان قرار دارند، از بین رفته و فضای خالی در بین دندان‌ها ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طوماریان افزود: فضای خالی ایجاد شده در بین دندان‌های شیری، منجر به حرکت اولین دندان دائمی در پشت دندان‌شیری می شود. همین مساله سبب می‌شود که دندان‌های دائمی در محل خود قرار نگیرند و یا رویش آن‌ها بر روی هم باشد.

وی گفت: «کرادینگ» یا به هم ریختگی دندان‌ها و رویش آن‌ها بر روی هم در آینده عامل پوسیدگی خواهد شد، همچنین برای ردیف کردن دندان که تنها راه آن ارتودنسی است هم احتمال این‌ وجود دارد که منجر به ناراحتی‌های لثه شود و یا پوسیدگی‌های ناشی از ارتودنسی را ایجاد کند.

استاد دانشگاه دندانپزشکی شهید بهشتی به والدین کودکانی که افراط در خوردن آب‌نبات می‌کنند، توصیه کرد: با توجه به این‌که امکان ارتودنسی به علت پرهزینه بودن برای همه کودکان وجود ندارد، بنابراین لازم است، ضمن اعتدال در مصرف انواع شیرینی‌ها و خوردن آب‌نبات تنها در یک وعده از روز، حتما بعد از مصرف هر نوع شیرینی، دندان‌ها با مسواک تمیز شود. در صورتی که شرایط مسواک زدن فراهم نباشد، برای خارج شدن مواد قندی از دهان و متعادل ساختن محیط اسیدی دهان می توان با خوردن آب و شستشوی دهان و دندان‌ها، به پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها کمک کرد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۳۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید

محققان به ارتباط بین بهداشت دهان و دندان و ابتلا به سرطان کولون دست یافته‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه میرور در گزارشی نوشت: دندانپزشکان نسبت به تأثیر رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان در تشدید سرطان هشدار دادند. 

به گفته این پزشکان، بر اساس تحقیقی که اخیراً انجام گرفته، ارتباط خیره‌کننده‌ای بین نحوه توجه به دندان‌ها و خطر ابتلا به سرطان کولون پیدا شده است که ظاهراً نوع خاصی از باکتری که در دهان ما ایجاد می‌شود، عامل به وجود آورنده آن است.

طبق گفته این دانشمندان، اگر ما به شکل صحیحی اقدام به شستن دندان‌های خود نکنیم باکتری به نام Fusobacterium nucleatum در دهان ما رشدونمو می‌کند و باعث می‌شود تا شرایط افراد مبتلا به سرطان کولون و روده بزرگ تشدید شود.

اما اگر روزانه دو بار مسواک بزنیم، این فعالیت ساده می‌تواند به شکل عمده‌ای از انتقال این باکتری مضر از دهان به بقیه بدن جلوگیری کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • ارائه ۱۱۷ هزار خدمات دندانپزشکی و آموزش دهان و دندان
  • برگزاری جشنواره بهداشت دهان و دندان در برخوار
  • هشدار؛ این غذا برای کودکان ممنوع
  • رشد ۵۰ درصدی عملکرد دانشکده دندانپزشکی طی یک سال گذشته
  • آغاز طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه
  • طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه
  • به این دلایل به کودکتان زیاد بستنی ندهید
  • ۲۱ توصیه‌ مهم درباره بهداشت دندان