Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان خاش گفت: مهارت آموزی، اشتغالزایی و آموزش های فنی و حرفه ای از پایه ها و ارکان اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ایوب پاکزاد در حاشیه بازدید دانشجویان و دانش آموزان و سایر اقشار مختلف شهرستان خاش از مرکز فنی و حرفه ای برادران در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: برنامه بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به مناسبت هفته ملی بازدید همگانی در جهت آشنایی اقشار مختلف مردم با آموزشهای مهارتی و فرهنگ سازی از این مراکز ترتیب داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این طرح ملی همه ساله همزمان در کل مراکز آموزش فنی و حرفه ای ثابت و دولتی کشور برگزار می شود، تصریح کرد: بازدیدکنندگان از جدیدترین تجهیزات کارگاهی و آموزشی و مربیان توانمند و با تجربه که ارائه دهنده آموزش های مهارتی روز دنیا همگام با استانداردهای جهانی هستند بازدید و تجربیات جدیدی در حوزه های مهارت و فنی کسب می کنند.

پاکزاد با بیان اینکه هدف از این بازدید ترویج و ارتقاء مهارت آموزشی، کار و کارآفرینی و منزلت آموزش های فنی و حرفه ای است، افزود: معرفی خدمات آموزشی فنی و حرفه ای، ظرفیت ها و  توانمندی ها  و آگاهی از انتظارات و نیازهای مخاطبان از سایر اهداف این طرح ملی است.

وی بیان کرد: معاون اداری و پشتیبانی اداره کل فنی و حرفه ای استان، دانش آموزان مدارس فاروق اعظم و یزدان، هنرستان کار و دانش، دانشجویان دانشکده صنعت و معدن، اعضای اتحادیه تعمیرکاران اتومبیل، جمعی از مدرسان حوزه علمیه اهل سنت در هفته ملی مهارت از مرکز فنی و حرفه ای برادران شهرستان خاش بازدید کردند.

پاکزاد گفت: شهرستان خاش از ظرفیت‌های خوبی در مسئله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برخوردار است و با توجه به اینکه این ظرفیت‌ها در جامعه ناشناخته است در جهت شناخت این ظرفیت‌ها برنامه‌هایی اجرا می‌کنیم که یکی از این برنامه‌ها بازدید از مراکز فنی و حرفه‌ای است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران شهرستان خاش خاطرنشان کرد: هر شخصی لازم است جهت پیشبرد اهداف خویش و توانایی انجام کار، در خود شایستگی و مهارت لازم را ایجاد کند تا به دنبال آن شاهد ارائه تولید باکیفیت باشیم.

وی با بیان اینکه آموزش یکی از نیازهای اساسی و مهم هر جامعه ای محسوب می شود، تصریح کرد: لازم است تناسب میان مطالبات بازار کار و نوع آموزش های مهارتی قابل ارائه وجود داشته باشد.

پاکزاد اذعان کرد: کارآفرینی ویژگی بارز آموزش های مهارتی است و  این آموزش ها از طریق مهارت افزایی، سبب افزایش فرصت های بازار کار می شود.

وی اظهار کرد: ارائه مشاوره  شغلی و آموزشی به بازدید کنندگان، برگزاری مسابقه مهارتی، آموزشهای کپسولی و برپایی نمایشگاه از جمله اقدامات در حال اجرا در این هفته است..

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار بولونیا در افزایش مهارت و مشارکت اجتماعی جوانان

بولونیای ایتالیا به‌دنبال پروژه‌های موفقیت‌آمیز ترویج آموزش یکپارچه و افزایش مشارکت جوامع محلی در سال گذشته، از اجرای یک پروژه آزمایشی برای باز نگه‌داشتن مدارس به مدت طولانی‌تری خبر داد که مهارت‌های دانش‌آموزان را تقویت می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بولونیای ایتالیا به اجرای یک پروژه آزمایشی برای باز نگه‌داشتن مدارس به مدت طولانی‌تری اقدام کرده است و در نظر دارد فراتر از مدارسی که تنها در نوبت صبح تا بعدازظهر تا برای کودکان بین ۱۱ تا ۱۶ سال باز هستند، شبکه‌ای از مدارسی ایجاد کند که در مدت‌زمان طولانی‌تری فعالیت کنند تا از یادگیری کمکی و آمادگی برای آزمون‌ها گرفته تا کارگاه‌های ورزشی و هنری، فضایی برای فعالیت‌های نوجوانان فراهم کنند.

این پروژه آزمایشی که از طریق بودجه اتحادیه اروپا تأمین مالی می‌شود، آموزش و شمولیت اجتماعی را در طول روزهای طولانی‌تر مدرسه افزایش می‌دهد و همان‌طور که مقامات شهر خاطرنشان کردند، در طول آن دانش‌آموزان فرصتی برای شرکت در فعالیت‌های بیرون از مدرسه و یادگیری در مورد مسائل زیست‌محیطی و پایداری خواهند داشت.

پروژه آزمایشی حاضر بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر مقامات بولونیا برای بهبود آموزش در سراسر مرزهای خود است و برای اجرای آن به بهترین نحو ممکن، یک طرح جامع برای جوانان پس از مشورت عمومی اتخاذ خواهد شد.

بولونیا تأکید کرد که مدارس برای حداقل ۴۵ دانش‌آموز در تابستان و زمستان فعالیت‌های رایگان ارائه می‌دهند و فرصت‌هایی را برای یادگیری، اجتماعی شدن و پیگیری علایق برای آن‌ها فراهم می‌کنند. دانش‌آموزان همچنین در طول این پروژه علاوه بر یادگیری و اجتماعی شدن، فرصتی خواهند داشت تا مهارت‌های خود را تقویت کنند و آموخته‌های خود را برای برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های ملموس به کار گیرند.

مقامات بولونیا خاطرنشان کردند که این پروژه آزمایشی در امتداد پروژه‌هایی به مرحله اجرا درآمده است که سال گذشته برای ترویج آموزش یکپارچه و افزایش مشارکت جوامع محلی راه‌اندازی شد و در اصل بستر شبکه مشارکت شهر را تشکیل داد. این پروژه‌ها که توسط بنیاد نوآوری شهری پشتیبانی می‌شود، فضاهای فیزیکی و فرآیندهای دائمی مشارکت و حکومت مشارکتی انجام شده در سطح منطقه را نشان می‌دهند و هدف آن‌ها هدایت و تسریع فرآیندهای همکاری بین شهروندان، دولت محلی، ذی‌نفعان مربوطه و آژانس‌های مالی است. کارکنان متمرکز در این پروژه‌ها پشتیبانی فنی و استراتژیک ارائه می‌کنند که به نهادهای محله اجازه می‌دهد بودجه‌بندی مشارکتی، توافق‌نامه‌های همکاری بین شهروندان و شهرداری و سایر فرآیندهای سیاست‌گذاری خلاقانه را تسهیل کنند.

کد خبر 739249

دیگر خبرها

  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد اشتغال برای ۱۲۴۸ نفر از زندانیان در کردستان
  • مرحله سوم طرح یاور شهر ۹ امسال تکمیل و افتتاح می‌شود
  • برخورداری بیش از 5500 مددجو از خدمات اشتغال و حرفه‌آموزی
  • ۴۹ هزار نفر پارسال مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند
  • ابتکار بولونیا در افزایش مهارت و مشارکت اجتماعی جوانان
  • بیش از ۶۵٠ ملک آموزش وپرورش استان کرمان مستندسازی شد
  • بازدید معاون دادستان کل کشور از اردوگاه حرفه‌آموزی و کاردرمانی اصفهان
  • افتتاح مرکز «پویش‌شهر» یاورشهر ۹ برای ۱۴۰۳
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی