Web Analytics Made Easy - Statcounter

وبسایت رسمی برنامه نود - رویای صعود از مرحله گروهی جام جهانی، نیاز به دو نتیجه موفق مقابل تیم‌های سید بالاتر گروه دارد. سوال اینجاست ایران می‌تواند تیم‌هایی که در رنکینگ فیفا جایگاهی بالاتر از خودش دارند را شکست دهد؟

به گزارش وبسایت نود، نتلایج خوب تیم ملی در سال‌های اخیر و حذف چند تیم بزرگ، ایران را به سید سه جام جهانی رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی که شانس تیم ملی را برای صعود از مرحله گروهی افزایش می‌دهد. اولین صعود کره و ژاپن از مرحله گروهی، زمانی اتفاق افتاد که آن‌ها بخاطر میزبانی در سید چهار نبودند. با این حال، حتی شکست تیم چهارم گروه هم برای صعود ایران کافی نیست و شاگردان کی‌روش، برای اولین صعود از مرحله گروهی باید مقابل تیم‌های سید بالاتر، نتایج خوبی بگیرند.

از زمانی که کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی شده، ایران فقط 2 بار با تیم‌هایی که در حال حاضر عضو سید 1 و2 جام جهانی هستند، بازی کرده و عملکرد خوبی هم داشته است. تیم ملی در یکی از بازی‌های دوستانه اخیر، با روسیه تیم حاضر در سید یک و میزبان فعلی جام جهانی مساوی کرد و دقایق زیادی از بازی تیم برنده میدان بود. آرژانتین، یکی دیگر از تیم‌های سید یک هم جام جهانی قبلی، با گل دقایق تلف شده توانست تیم ملی را شکست دهد.

بین تیم‌هایی که امسال، به جام جهانی نرسیدند اما در صورت حضور بین سیدهای یک و دو قرار می‌گرفتند، ایران فقط تجربه بازی با شیلی را دارد. شیلی در حال حاضر تیم رده نهم رنکینگ فیفا و تنها تیم، بین 13 تیم اول دنیاست که نتوانست به جام جهانی برسد. شیلی مقابل ایران، در یک بازی دوستانه به میدان رفت و با وجود میدان دادن به بیشتر ستاره‌هایش، با دو گل شکست خورد.

یک برد، یک مساوی و یک باخت، آمار خوبی برای ایران مقابل تیم‌های بزرگی است که در جام جهانی آینده، دوباره بازی روبروی آن‌ها را تجربه خواهد کرد. البته بالاتر قرار گرفتن از یکی از دو تیم سید بالاتر، کار بسیار دشواری برای تیم ملی خواهد بود اما با نتایج تیم کی‌روش، به قول او رویا مجانی است و می‌توان حداقل امیدوار به رقم خوردن یک اتفاق بزرگ بود.

 

22330

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسنامه دولت انقلابی، احمدی‌نژادی‌هایند | قدرت مدیریتی احمدی‌نژاد از رئیسی بالاتر است

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: در حادثه ای هم که در قم رخ داد و یک طلبه و یک بانو درگیر شدند شاهد نوع دیگری از ادامه خشم بودیم و باید هرچه سریعتر جلوی این خشم گرفته شود. دولت رئیسی کمترین لیاقت را دارد و نمی‌تواند مانع از این خشم شود.

فیاض زاهد، چهره سیاسی اصلاح‌ طلب در رابطه با عملکرد دولت سیزدهم در سالی که گذشت، گفت: دولت رئیسی یک دولت پوشالی است او براساس شایستگی‌ها و اراده ملت به قدرت نرسیده بلکه براساس اراده قدرت‌های پنهان در ایران بر مسند ریاست جمهوری نشست حتی منظور از قدرت‌های پنهان نهادهای نزدیک به بیت رهبری هم نیست. درحال حاضر قدرت در ایران به شکل مافیایی وجود دارد.

به گزارش منیبان، او افزود: از آنجایی که دولت براساس خواست اکثریت ملت سر کار نیامده نمی‌توان از آنها توقعی داشت. در واقع در یک جامعه سالم با رقابت‌ها و انتخابات سلامت، هیچگاه فردی مثل ابراهیم رئیسی نمی‌تواند رئیس جمهور شود البته تاثیر اراده قدرت‌های پنهان فقط مختص به ایران نیست و در ایالات متحده هم شاهد بودیم دوره‌ای دونالد ترامپ بر سر کار بود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ایران می‌توانست شاهد دولت عقلانی‌تری باشد، گفت: حتی اگر یک فرد روحانی هم در انتخابات ریاست جمهوری پیروز می‌شد کارنامه‌ای به مراتب قابل اتکاتر از رئیسی داشت و شاید امروز وضع کشور بهتر بود.

او ادامه داد: دولت در حوزه بین‌الملل موفقیت های دولت قبل را هم از بین برد، اخیرا خبری منتشر شد که احتمال دارد پروازهای ایران ایر به مقصد کشورهای اروپایی کنسل شود که به شدت پیام خطرناکی دارد.

زاهد تصریح کرد: شناسنامه دولت رئیسی احمدی‌نژادی‌ها هستند و ایران با دولت سوم احمدی‌نژاد مواجه شده است اما از نظر قدرت مدیریتی کارنامه احمدی نژاد از رئیسی بالاتر است با اینکه دولت احمدی نژاد یک فاجعه ملی بود.

او افزود: لایه‌های فقر در ایران هر روز عمیق تر می‌شود. در حوزه فرهنگ هم درحالی سخن از بازگشت معین به ایران به میان آورده شده که در داخل کشور ارتباط قاطبه هنرمندان با بخش عاقله حکومت قطع شده است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: جشنواره فجر امسال کارنامه بارز دولت در زمینه فرهنگی است و این جشنواره ملی تبدیل به یک برنامه سنتی در داخل یک مسجد شده است.

او خاطرنشان کرد: پیش از رخ دادن حادثه‌های مربوط به مهسا امینی و در زمانی که موضوع سپیده رشنو پیش آمده بود از حاکمیت خواستم با دختران مردم عقلانی تر برخورد کند اما نتیجه آن پس از گذشت چندماه مرگ مهسا امینی بود که واکنش ها به این اتفاق وحشتناک بود.

زاهد در پایان گفت: در حادثه ای هم که در قم رخ داد و یک طلبه و یک بانو درگیر شدند شاهد نوع دیگری از ادامه خشم بودیم و باید هرچه سریعتر جلوی این خشم گرفته شود. دولت رئیسی کمترین لیاقت را دارد و نمی‌تواند مانع از این خشم شود.

دیگر خبرها

  • ۱۰ رویداد مهم ورزشی برای ایران سال ۱۴۰۲
  • هندبال در سال ۱۴۰۲| شکست پشت شکست، ناکامی پشت ناکامی/ روز‌های دور از سکو و سهمیه
  • قاچاق گازوئیل ایران با ۱۰۰ برابر قیمت بالاتر
  • ۲.۵ سال حبس برای بوسه اجباری/ زمان خداحافظی مسی و گواردیولا
  • رتبه جهانی استقلال، بالاتر از پرسپولیس و سپاهان
  • گازوئیل ایران با ۱۰۰ برابر قیمت بالاتر قاچاق می‌شود
  • خلاصه بازی ترکمنستان 0-1 ایران (مقدماتی جام جهانی 2026)
  • استقلال خوزستان در انتظار اتفاق تاریخی
  • ساعت و زمان پخش زنده بازی اسپانیا و برزیل امروز 7 فروردین
  • شناسنامه دولت انقلابی، احمدی‌نژادی‌هایند | قدرت مدیریتی احمدی‌نژاد از رئیسی بالاتر است