Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-28@10:43:54 GMT

دعوت یک عضو شورای شهر برای پویش کتابگردی

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۵۳۷۳

دعوت یک عضو شورای شهر برای پویش کتابگردی

به گزارش ایسکانیوز از خانه کتاب،‌ احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران به منظور دعوت از مردم رای کتابگردی در پنج‌شنبه، 2 آذرماه فراخوانی را منتشر کرد. در این فراخوان آمده است:

«در آستانه چهارمین دوره کتابگردی هموطنانمان در غرب کشور داغدار عزیزان خود شده‌اند و خانمان خود را از دست داده‌اند. دل همه ایرانیان به یاد آنان می‌تپد و ما نیز شریک دردهای آنان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب یکی از پایدارترین میراث‌های بشری و کتابخوانی یکی از مهمترین شاخص های توسعه است که در فرهنگ و سنت دینی ما نیز جایگاه قابل توجهی دارد. به همین اعتبار نهادهای صنعت نشر نیز حائز اهمیت است و در میان این نهادها، کتابفروشی به عنوان آخرین حلقه صنعت نشر جایگاه ممتازتری دارد. بنابراین، تقدیر، پشتیبانی و حمایت از کتابفروشی، همزمان که کاری اخلاقی است، حمایت از توسعه کشور عزیزمان، ایران است.

یکی از موثرترین راه‌های پشتیبانی و حمایت از خدمتگزاران کتاب، حضور فعال و مردمی در کتابفروشی ‌ها و خرید کتاب است. رونق کتاب‌فروشی‌ها به عنوان آخرین حلقه از زنجیره صنعت نشر، به رونق کل نشر ایران منجر خواهد شد. از سه سال پیش، کتابگردی در آخرین پنج‌شنبه هفته کتاب، که روز کتاب‌فروشی نام گرفته، با استقبال مردم فهیم کشورمان، رو به‌رو شده است، امسال به دلیل همزمانی آخرین پنج شنبه هفته کتاب با ایام سوگواری، کتابگردی به هفته بعد موکول شد.

امسال نیز به سیاق سال های گذشته از مردم فرهیخته و شریف سراسر ایران دعوت می‌کنیم، به پویش کتابگردی پیوسته و روز پنج‌شنبه ٢آذر ماه با حضور پرشور گروه‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، خانوادگی و ... در کتابفروشی‌های سراسر کشور و مخصوصا کتابفروشی‌های کوچک و خرید کتاب، به کتاب‌فروشان زحمت‌کش خسته نباشید. بگویند و از دست‌اندرکاران، ناشران، نویسندگان، مترجمان و پدیدآورندگان کتاب ایران تقدیر کنند. از اهل قلم، روحانیون، هنرمندان، اصحاب فکر، فرهنگ و اندیشه، شخصیت‌های سیاسی و چهره‌های برجسته و مورد احترام مردم نیز دعوت می‌کنیم با پیوستن به این حرکت، به رونق و استمرار آن یاری رسانند.

از روزنامه‌نگاران، مدیران رسانه‌های مکتوب، صدا و سیما و فعالان شبکه‌های اجتماعی نیز درخواست می‌کنیم، با دعوت از مردم و فرهیختگان و انعکاس حضور مردم در کتابفروشی‌ها به یاری این حرکت بیایند. از گروه‌های ترویج کتابخوانی، باشگاه های کتابخوانی، نهادهای غیردولتی فعال در حوزه کتاب در شهرها و روستاهای سراسر کشور دعوت می کنیم، با حضور در کتابفروشی‌ها به ترویج کتابخوانی کمک کنند.

امیدوارم با تلاش همگانی حضور در کتابفروشی‌ها و خرید کتاب به جزئی مهم از سبک زندگی ما ایرانیان تبدیل شود. هم چنین امیدوارم که فعالان حوزه کتاب در طراحی برنامه های کتابگردی به هموطنان زلزله زده نیز توجه کنند و کتاب رساندن به کودکان و نوجوانان زلزله زده را فراموش نکنند».

502

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر کتابگردی خدمتگزاران کتاب پویش کتابگردی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۵۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تمرینات تیراندازان در سال جدید با حضور ۹ ورزشکار

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، هشتمین مرحله از اردوی تدارکاتی اعزام به المپیک پاریس ۲۰۲۴ و نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی تپانچه در سال ۱۴۰۳ با دعوت ۹ ورزشکار از ۵ فروردین در تهران آغاز شد و تا ۱۵ فروردین و اعزام به مسابقات جهانی و توزیع سهمیه المپیک ادامه خواهد داشت.

محسن نصر اصفهانی، سرمربی تیم ملی تپانچه کشورمان؛ سجاد پورحسینی، جواد فروغی، وحید گلخندان، حسین ظفرجعفرزاده و امیر جوهری‌خو را در بخش آقایان و هانیه رستمیان، گلنوش سبقت الهی، زینب طوماری و لعیا محمدی را در بخش بانوان به اردو دعوت کرده است.

دیگر خبرها

  • تلاش حاج‌صفی برای پس گرفتن بازوبند تیم ملی
  • تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش مشهد مهربان
  • دعوت سپاه استان از مردم شریف البرزجهت حضور باشکوه در مراسمات شهیدالقدس بهروز واحدی
  • دعوت سپاه البرز از مردم برای حضور در مراسم شهیدالقدس
  • جوادخیابانی به پویش «چشم به راهیم» پیوست
  • ادامه تمرینات تیراندازان در سال جدید با حضور ۹ ورزشکار
  • آغاز نخستین مرحله اردوی تیم تپانچه در سال جدید با حضور ۹ ورزشکار
  • «نامه‌ای از جنوب» در کتابفروشی‌ها عرضه شد
  • برنامه کاری مدیران قم از اذان صبح تا ساعت ۲۴ است
  • برنامه کاری مدیران از اذان صبح تا ساعت ۲۴