Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - شهردار اصفهان، تخصص، تعهد و تجربه را از معیارهای مد نظر برای انتخاب مدیران شهرداری این کلانشهر بیان کرد و افزود: با این رویکرد سعی شده که از درون مجموعه شهرداری، افراد مناسب برای تصدی امور برگزیده شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان،' قدرت الله نوروزی ' روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه تعدادی از مدیران شهرداری اصفهان با عرض تسلیت به مناسبت رحلت رسول گرامی اسلام (ص) و امام حسن مجتبی(ع) و درگذشت جمعی از هموطنانمان در غرب کشور بر اثر زلزله، گفت: هدف ما از تغییرات مدیران، خدمات رسانی بهتر به مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این تغییرات در راستای تحقق برنامه های شهرداری اصفهان در دوره جدید و عملیاتی شدن شعارهایمان مبنی بر ترمیم و اصلاح روش ها در جهت بهبود امور است.
شهردار اصفهان تصریح کرد: بهتر است که مدیران شهری از بدنه خود شهرداری باشند و تا امروز هم همین رویه اجرایی شده است وتنها 20 الی 30 درصد از این جمعیت از بیرون از شهرداری به دلیل تخصص های لازم بوده اند.
وی با بیان اینکه ایجاد تغییرات مدیریتی دلیل بر نبود کارآیی مدیران قبلی نیست، گفت: در صورت لزوم از توانمندی های مدیران گذشته استفاده می شود اما بنا به مقتضیات باید تغیرات ایجاد شود تا شاهد پیشرفت باشیم.
نوروزی از مدیران جدید شهرداری اصفهان خواست، برنامه ها و شعارهای شهردار را مد نظر داشته باشند و از هیچ کوششی برای افزایش شادابی و نشاط و افزایش کیفیت زندگی مردم دریغ نکنند.
وی استفاده از توان جوانان و بانوان را ضروری دانست و با بیان اینکه استفاده نکردن از جوانان در پست های مدیریتی، آینده شهر را با چالش های بزرگی مواجه می کند، گفت: استفاده از جوانان، آینده خوبی را برای مدیریت شهر و کشور ور تضمین و عدم توجه به این موضوع می تواند ما در آینده با چالش های بزرگی مواجه کند.
نوروزی با اشاره به انتصاب یک نفر از بانوان به عنوان مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان، افزود: از زمان تشکیل بلدیه ( شهرداری) در شهر اصفهان تاکنون برای اولین بار است که یک نفر از بانوان به عنوان مدیر در شهرداری اصفهان منصوب می شود.
وی اضافه کرد: استفاده از بانوان در عرصه های مدیریتی از شعارهای ما بوده است زیرا تجربه نشان داده که بانوان می توانند همگام با مردان توانایی خود را اثبات و با تصدی گری به جامعه خدمت کنند.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در این خصوص دغدغه افراد مختلف را نیز مدنظر داریم، تصریح کرد: این افراد نیز با اصل انتخاب بانوان مخالف نیستند بلکه مخالفت ظاهری آنها به دلیل سختی کارها است.
وی بابیان اینکه تمام بخش های مدیریتی، سخت افزاری نیست، افزود: در نهایت تلاش ما این است که از بانوان در عرصه های پژوهشی و علمی استفاده کنیم.
نوروزی ادامه داد: از بین گزینه های مختلف، به دلیل تجارب و دانش خانم مرتضایی نژاد، وی را به عنوان مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان انتخاب کردیم.
وی با اشاره به اینکه تخریب فضای سبز اصفهان، آسیب های زیادی را برای این شهر در پی خواهد داشت، افزود: به همین دلیل سعی کردیم در این حوزه تغییراتی را اعمال کنیم تا روح تازه ای به کالبد شهر دمیده شود.
شهردار اصفهان در بخشی از سخنان خود، عدم استفاده از بانوان به عنوان نیمی از جمعیت را یکی از دلایل عقب ماندن کشور دانست.

** خدمات رسانی صحیح در حمل و نقل عمومی بخشی از حقوق شهروندی است
نوروزی در ادامه بااشاره به قدرت افتخاری به عنوان مدیر عامل جدید سازمان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان، گفت: ایشان از سابقه فعالیت حدود 20 سال در حوزه حمل و نقل و ترافیک و برنامه ریزی برخوردار است و پس از بررسی
به این نتیجه رسیدیم که وی لیاقت فعالیت در این سمت را دارد.
وی افزود: خدمات رسانی صحیح در راستای حمل و نقل مردم بخشی از حقوق شهروندی است و باید نگاه ها به این عرصه تغییر کند، البته پیش از این زحمات زیادی در این عرصه کشیده شده اما همچنان معضلات زیادی در این حوزه وجود دارد.
شهردار اصفهان تصریح کرد: هیچ فردی نمی تواند بگوید اتوبوسرانی نیازمند نگاه علمی نیست و باید تغییراتی در نگاه ما نسبت به این حوزه ایجاد شود.

** مدیریت سازمان آرامستانها نیازمند توجه به جامعه شناسی و آینده نگری است
شهردار اصفهان در ادامه به انتخاب مدیرعامل جدید آرامستان باغ رضوان این شهر اشاره کرد و گفت: مدیریت این سازمان نیازمند توجه به آینده نگری و جامعه شناسی و روان شناسی است تا دردی به دردهای مردم داغدار اضافه نشود.

** منطقه 11 شهرداری نیازمند انجام اقدامات خاص است
وی همچنین با اشاره به انتخاب مدیر جدید منطقه 11 شهرداری اصفهان گفت: مردم این منطقه مشارکت جو و مطالبه گرند از اینرو اقدام های خاصی باید در این منطقه انجام شود.
مدیر جدیدی هم که برای این منطقه انتخاب شده تخصص ها و تجارب لازم را دارد.

** ارائه خدمات به مردم نیازمند رویکردی علمی و عملی است
رئیس شورای شهر اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به انتصاب های جدید شهرداری، از آنها خواست حقوق شهروندی را بخوبی رعایت و ارباب رجوع را تکریم کنند.
فتح الله معین افزود: همچنین حقوق نیروی انسانی نیز در سازمان ها بخوبی رعایت شود.
وی، رویکرد جدید شهرداری اصفهان را علمی و عملی دانست و افزود: ما در شهری فعالیت می کنیم که 2 میلیون نفر جمعیت دارد. از این رو ارائه خدمات به این جمعیت نیازمند به یک رویه علمی و عملی صحیح است.
رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه ادامه روش های سنتی برای اداره امور شهر کارساز نیست، افزود: به عنوان مثال محاسبات دستی در شهرداری با اختلافاتی همراه است و باید این رویه به سوی مکانیزه شدن برود.
وی به زمان بندی صحیح حرکت اتوبوس ها در ناوگان حمل و نقل درونهشری اصفهان را از مطالبات شهروندان بیان کرد و افزود: در دوره های قبلی نیز این موضوع مورد تاکید قرار گرفته اما هنوز محقق نشده است.
معین افزود: این مهم مستلزم توجه به یک اقدام علمی است.

** حضور بانوان در مدیریت شهری مطالبات نیمی از جامعه را برآورده می کند
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت شهر را بانوان تشکیل می دهند، گفت: از اینرو بانوان باید در پست های مدیریتی جایگاه داشته باشند.
فریده روشن افزود: بانوان می توانند نگرشی متفاوت را در شهر ایجاد کنند تا مطالبات نیمی از جامعه بخوبی برآورده شود.
وی افزود: بانوان همانگونه که توانسته اند در انتخابات نقش آفرین باشند، در سایر موارد و بخش های جامعه نیز می توانند عملکرد درخشانی داشته باشند.
دراین مراسم ' فروغ مرتضایی نژاد ' به عنوان مدیر جدید عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری، ' قدرت افتخاری ' به عنوان مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه، حمید اشرفی به عنوان مدیر منطقه 11 شهرداری و سیدرضا جعفریان به عنوان مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان معرفی شدند.
7153 / 2093 ** خبرنگار: هدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۵۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب مدیر جدید ارتباطات مردمی شهرداری قم

به نقل از  شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در حکمی حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد را به سمت مدیر ارتباطات مردمی شهرداری قم منصوب کرد.

شهردار قم در این حکم بر لزوم تلاش در جهت افزایش رضایت مردم از طریق کیفیت پاسخگویی، وحدت رویه و مدیریت یکپارچه امور ارتباطات مردمی، تمرکززدایی در رسیدگی به مطالبات مردمی، هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای نظام ارتباطات مردمی در شهرداری قم ضمن هماهنگی و همسویی با اداره کل حوزه شهردار و سایر حوزه‌های شهرداری در چارچوب سند چشم‌انداز قم ۱۴۱۴ و برنامه راهبردی قم ۱۴۰۴ تأکید کرده است.

گفتنی است تا پیش‌ازاین ابوالفضل وفایی مسئولیت این مرکز را بر عهده داشت و حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد نیز تا چندی قبل سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اتحادیه شهرداران در کشور تشکیل می‌شود
  • مدیران جدید شهرداری اصفهان منصوب شدند +سوابق
  • «آخوندی» مدیرکل درآمد شهرداری اصفهان شد
  • «ابوطالبی» مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان شد
  • «مرادیان‌نژاد» مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان شد
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • تعهد نسل جوان امروز در مسیر هنر انقلاب
  • برنامه پشتیبانی شهرداری تهران برای دور دوم انتخابات مجلس
  • انتصاب مدیر جدید ارتباطات مردمی شهرداری قم
  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان