Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:40:47 GMT

اختصاص امکانات عمومی مشهد برای اسکان زائران پیاده

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۵۷۲۹

اختصاص امکانات عمومی مشهد برای اسکان زائران پیاده

مشهد- ایرنا- قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: همزمان با دهه پایانی صفر امکانات عمومی مشهد از قبیل مدارس، سالن های ورزشی، حسینیه ها و تکایا برای اسکان و پذیرایی از زائران پیاد آماده شده است.

سید مرتضی بختیاری روز شنبه در بازدید از محل های اسکان آستان قدس رضوی برای زائران پیاده افزود: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، دانش آموزان، اولیا و معلمان، ٤١٠ مدرسه برای اسکان زائران حضرت امام رضا (ع) در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: نشر طرح 'گام های عاشقی' توسط رسانه ها که فعالیت های دانش آموزان خادم رضوی در حوزه پذیرایی از زائران است می تواند به ارتقای فرهنگ میزبانی کمک کند.
وی گفت: در این ایام با همدلی و هم افزایی بین دستگاه های اجرایی و خدمت رسان استان، سالن های ورزشی، حسینیه ها و تکایای مشهد نیز برای استقبال، اسکان و پذیرایی شایسته از زائران آماده و تجهیز شده است.
بختیاری افزود: هشت ایستگاه پذیرایی نیز با همکاری خادمان بارگاه منور رضوی برای پذیرایی از زائران حضرت امام رضا (ع) در اطراف مشهد استقرار یافته است.
وی اظهار کرد: پیش بینی می شود در دهه آخر صفر امسال 320 هزار زائر پیاده و در مجموع 3.5 میلیون زائر رضوی به مشهد مشرف شوند.
وی با اشاره به روند افزایش زائران در مشهد گفت: ایجاد زیرساخت های لازم برای پذیرایی شایسته از زائران و فراهم کردن زمینه زیارت توام با معرفت و آرامش ضروری است که باید در این زمینه چاره اندیشی شود.
طی ایام پایانی صفر، مجموعه های ورزشی شهید بهشتی، شهید باغبان و کارگران و همچنین مدارس شهید حاتمی و سه مدرسه امام رضا (ع) در مشهد از سوی آستان قدس رضوی برای اسکان زائران پیاده در نظر گرفته شده است.
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7489 / 6053

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اعزام زائران عمره خراسانی از فرودگاه مشهد پس از ۹ سال وقفه

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود امانی‌بنی در بیان جزئیات این خبر اظهار کرد: اعزام زائران عمره مفرده از امروز (۳ اردیبهشت‌ماه) از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس از سر گرفته شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی افزود: در همین راستا نخستین کاروان زائران عمره مفرده از فرودگاه مشهد از طریق پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در ساعت ۱۵ و ۴۰ دقیقه امروز به عربستان اعزام خواهد شد.

وی از پیش‌بینی تمام تمهیدات جهت عملیات اعزام و بازگشت زائران عمره مفرده در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس خبر داد و بیان کرد: نخستین کاروان زائران خراسانی عمره مفرده در حالی امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند که این سفر زیارتی ۹ سال متوقف شده بود.

کد خبر 6085560

دیگر خبرها

  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • پذیرایی از زائران با چای و شیرینی یزدی
  • نخستین پرواز زائران عمره خراسانی از فرودگاه مشهد
  • نخستین پرواز زائران عمره از فرودگاه مشهد انجام شد
  • آغاز اعزام زائران عمره خراسانی از فرودگاه مشهد پس از ۹ سال وقفه
  • حدود هفت درصد از زائران حج عمره مفرده کشور اهل خراسان رضوی هستند
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر از خراسان‌رضوی به سرزمین وحی
  • اختصاص ۵۹ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی مشهد
  • پذیرایی موزه‌های آستان قدس رضوی از بیش از ۴۳ هزار زائر داخلی و خارجی