Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@18:26:55 GMT

«گوشه نشین» سر از بازار کتاب در آورد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۵۷۳۵

«گوشه نشین» سر از بازار کتاب در آورد

خبرگزاری شبستان:«گوشه نشین» گوشه‌نشین تنها رمانِ« اوژن یونسکو» است که با ترجمه «بهاره مرادی» به همت نشر «ققنوس» چاپ شده است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، رمانِ گوشه‌نشین  چکیده ای عالی از تمام شخصیت‌های برجسته یونسکو در نمایشنامه‌هایش است. وی در این رمانِ فلسفی‌ـ‌روانشناختی، به نفوذی عمیق‌تر در روان شخصیت‌های خود و کاوشی دقیق‌تر در حیطه‌های پوچِ زندگی پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارثیه ناگهانی این امکان را به قهرمان رمان می‌دهد که شغل بی‌اهمیت و کسل‌کننده‌اش در اداره‌ای گمنام را ول کند. او دیگر کاری ندارد جز این‌که سعی کند از زندگی لذت ببرد. این اتفاق برای او تبدیل می‌شود به روند آشنایی با تجربه مرگ.

او در جستجوی فراموشی است. اندوهش از دانستن این‌که قوی‌ترین احساس ما احساس ضعف ماست، و این‌که در هر چیزی قدرت معجزه‌ای نهفته است، وجهه‌ایی صوفیانه به او می‌بخشد.

این اثر هم قصه است، هم رمانی که خوب می‌داند چگونه داستان انسان‌هایی را که اصلاً داستانی ندارند، و وصیتنامه روحی نویسنده اثرِ قاتلِ بی‌مواجب (یکی از نمایشنامه‌های یونسکو) را نقل کند.

گوشه‌نشین تنها رمانِ اوژن یونسکو نمایشنامه‌نویس بزرگ فرانسه است که برای اولین‌بار در ایران ترجمه و منتشر می‌شود. تعدادی از نمایشنامه‌های یونسکو قبلاً به فارسی ترجمه شده و در ایران با نمایشنامه‌هایش شناخته می‌شود.

«گوشه نشین» گوشه‌نشین تنها رمانِ اوژن یونسکو است که با ترجمه «بهاره مرادی» به همت نشر ققنوس در 152 صفحه چاپ شده است.

پایان پیام/476

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۵۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر ارزیاب یونسکو به لرستان برای ثبت جهانی«فلک‌الافلاک»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از سفر ارزیاب یونسکو به این استان برای ثبت جهانی قلعۀ فلک‌الافلاک در تابستان ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، عطا حسن‌پور، شامگاه دوشنبه، در جمع خبرنگاران گفت: حدود 100میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور به لرستان برای تملک و آزادسازی حریم فلک‌الافلاک اختصاص پیدا کرده‌است.

او اضافه کرد: تمام اعتبار اختصاص‌یافتۀ سفر رئیس‌جمهور به لرستان برای آزادسازی بخش‌های جنوبی و شمالی قلعۀ فلک‌الافلاک هزینه شده‌است.

دستور فوری معاون وزیر کشور/ رانش در فلک‌الافلاک پیگیری شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان با بیان اینکه تملک برخی از ساختمان‌های ضلع شمالی فلک‌الافلاک باقی مانده‌است، یادآور شد: این ساختمان‌ها را نیز برای آزادسازی حریم این قلعه امسال خریداری می‌کنیم.

حسن‌پور با اشاره به ثبت جهانی فلک‌الافلاک و درّۀ خرم‌آباد، اطلاع داد: حضور ارزیاب یونسکو برای ثبت جهانی این دو اثر تاریخی در تابستان امسال قطعی شده‌است.

او متذکّر شد: الزامات لازم را برای ثبت جهانی دو اثر تاریخی فلک‌الافلاک و درّۀ خرم‌آباد تا قبل از حضور ارزیاب یونسکو باید فراهم کنیم.

تاریخ ساخت قلعۀ فلک‌الافلاک به دورهٔ ساسانیان بازمی‌گردد. این قلعه بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر خرم‌آباد است که با نام دوازده‌برجی نیز شناخته می‌شود.

فلک‌الافلاک در تاریخ 10 مهر 1348با شمارهٔ ثبت 883 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • نیما در کتابفروشی‌های پاکستان
  • درباره کتاب «پسر کاملا جدید» ترجمه شهلا انتظاریان/ وقتی تکنولوژی مقابل انسانیت تعظیم می‌کند
  • درباره کتاب «پسر کاملا جدید» ترجمه شهلا انتظاریان/ وقتی تکلونوژی مقابل انسانیت تعظیم می‌کند
  • چرا ترجمه‌ها در حوزه کودک و نوجوان بر تألیف پیشی گرفت؟
  • سفر ارزیاب یونسکو به لرستان برای ثبت جهانی«فلک‌الافلاک»
  • چرا در ایران از مارکز استقبال شد؟
  • تقویت مهارت‌های پزشکی با کتاب‌های لاتین پزشکی
  • چرا یونسکو برای علامه مجلسی، بزرگداشت گرفت؟ / همه کتب اربعه در بحارالانوار نیامده!
  • انتشارکتاب حاکمیت اسلامی در عصر غیبت با ترجمه عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار
  • ترجمه «خدا و امور مجرد» روانه بازار نشر شد