Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه، هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی در این نشست حضور دارند و به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

بهروز کمالوندی معاون سازمان انرژی اتمی در این خصوص و در گفت‌وگو با خبر رادیو درباره این سمینار گفت: این دومین سمینار بعد از نشست بروکسل است، البته بین دو سمینار ما یک سمیناری هم در مسکو داشتیم با عنوان «۲۵ سال همکاری‌های هسته‌ای ایران و روسیه» که در آن سمینار هم نمایندگانی از اتحادیه اروپا و کشورهای ۱+۵ حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: خانم اشمید به همراه تعداد زیادی از نمایندگان کشورهای مختلف اتحادیه اروپا و روسیه و چین در این نشست حضور دارند و قرار است در رابطه با زمینه‌های همکاری در قالب ضمیمه سه برجام صحبت شود و موضوع سمینار هم به پیشرفت‌ها و چشم‌انداز اختصاص یافته است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: مراسم افتتاحیه صبح روز سه‌شنبه در اصفهان برگزار می‌شود و خانم اشمید، آقای عراقچی، بنده، ذوالنوری نماینده مجلس و رئیس کمیته هسته‌ای و استاندار اصفهان در نشست افتتاحیه سخنرانی خواهیم کرد و تعداد دیگری از دوستان هم بعدازظهر آن روز و روز بعد در پنل‌های مختلف به ایراد سخن خواهند پرداخت.

وی با بیان اینکه همکاری‌های هسته‌ای از جمله در زمینه ایمنی، پادمان و امنیت، نیروگاه‌ها، ظرفیت سازی، آموزش و مسائل مختلف در ارتباط با کاربرد پرتوها در حوزه‌های پزشکی، بهداشت و درمان از جمله مباحث مطرح در این سمینار است، خاطرنشان کرد: در سخنرانی خودم پیش بینی کردم که به بحث بدعهدی‌های آمریکا بپردازم.

کمالوندی خاطرنشان کرد: ما یک مجموعه‌ای در برجام بودیم و قرار است این کارها به اتفاق هم انجام شود ولی متاسفانه یکی از اعضا یعنی مشخصا آمریکایی‌ها نه تنها همراهی نکرده، بلکه سنگ اندازی هم می‌کنند و این مسئولیت‌هایی برای ما و کشورهای دیگر از جمله اتحادیه اروپا، چین و روسیه دارد که باید مواضع خود را اعلام کرده و تلاش کنیم با ارسال پیام قوی برای آمریکایی‌ها، آنها را از مسیری که می‌روند و به ناکجا آباد است، منصرف کرده و مسیرشان را عوض کنیم.

وی این سمینار را چشم‌اندازی برای همکاری‌های بیشتر با اتحادیه اروپا برشمرد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۵۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، یک مقام کمیسیون اروپا با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده درباره حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی دریافت نکردیم.

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی دریافت نکردیم، اما شاهد نشانه‌هایی هستیم که حاکی از کاهش تنش‌هاست.

پیتر استانو روز جمعه در نشست با خبرنگاران مستقر در بروکسل گفت که اتحادیه اروپا همواره بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید داشته است. وی ادامه داد: دو روز پیش رهبران اتحادیه اروپا از تمام طرف‌ها در منطقه خواستند که از تشدید اوضاع اجتناب کنند، آن‌ها خواستار خویشتن‌داری شدند و این درخواست همچنان پا برجاست.

این مقام اروپایی افزود: ما از همه در منطقه می‌خواهیم که از تشدید اوضاع پرهیز کنند و حداکثر خویشتن‌داری را در میان شرایط پرتلاطم منطقه، به خرج دهند

استانو در پاسخ به این سوال که چرا اتحادیه اروپا اقدام نظامی رژیم صهیونیستی را محکوم نمی‌کند گفت: ما از گزارش‌ها مطلع هستیم که اتفاقی ممکن است رخ داده باشد، اما هنوز تائیدیه رسمی از طرف کسی دریافت نکرده ایم، بنابراین صدور بیانیه رسمی درباره موضوعی که هنوز کسی مسئولیت آن را نپذیرفته دشوار است.

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/ نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • واکنش اتحادیه اروپا به حادثه در اصفهان: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • اتحادیه اروپا : گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم / نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • اتحادیه اروپا: گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان رادنبال می‌کنیم/نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • برگزاری نخستین نشست کمیته قضایی ایران، عراق و سوریه
  • سایه درگیری‌های جهانی بر سر نشست اقتصادی اروپا
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا