Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران از برقراری اولین رابطه کارگزاری با بانک‌های آفریقای جنوبی در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش صدای ایران،  به نقل از خبرگزاری صدا و سیما دکتر علی صالح آبادی گفت : ایران هنوز با بانک های آفریقای جنوبی روابط کارگزاری ندارد که درمذاکرات اخیر قرار شد یکی از بانک های این کشور برای برقراری روابط کارگزاری با ایران به بانک توسعه صادرات معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به گفته مقامات آفریقای جنوبی بزودی این کشور بانکی را برای برقراری این روابط به بانک توسعه صادرات معرفی می کند.مدیر عامل بانک توسعه صادرات تصریح کرد: سفارت ایران در آفریقای جنوبی پیگیر تعیین بانک مربوطه برای برقراری روابط است.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران از برقراری روابط کارگزاری بانکی ایران با یکی از بانک های اوگاندایی هم خبر داد و تصریح کرد: تاکنون ضمانت نامه هایی که شرکت های خدمات فنی و مهندسی نیاز داشتند صادر شده است.
صالح آبادی همچنین از انجام مذاکرات با دو بانک در این کشور برای برقراری روابط کارگزاری جدید خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم بزودی روابط کارگزاری با این دو بانک نیز برقرار شود تا تعداد روابط کارگزاری با بانک های این کشور به سه مورد افزایش یابد.وی درباره روابط بانکی ایران با نیجر نیز گفت: این کشور دارای 12 بانک است که 11 بانک آن خصوصی و یک بانک دولتی است.
با بانک دولتی این کشور که دارای وضعیت مناسب تری هم هست توافقاتی انجام شد تا از طریق سوئیفت رابطه کارگزاری بین بانک توسعه صادرات و این بانک برقرار شود.مدیرعامل بانک توسعه صادرات خاطرنشان کرد: همچنین می توانیم از بانک های واسط در اروپا برای تسویه وجوه استفاده کنیم که در این زمینه با بانک های کشورهای آفریقای جنوبی، اوگاندا و نیجر مذاکره و روش کار را نهایی کردیم که چگونه از طریق بانک های اروپایی تسویه معاملات را با آفریقا انجام دهیم.
وی به ایبنا گفت : گسترش تجارت ایران با کشورهای آفریقایی که هم اکنون پایین است به افزایش روابط کارگزاری و بانکی نیاز دارد.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۵۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ چادرملو قرارداد خرید لوکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد

تین نیوز

قرارداد خرید ۱۰ دستگاه لوکوموتیو سنگین باری MAP30 با توان ۴۰۰۰ اسب بخار میان شرکت زیر مجموعه هلدینگ چادرملو و شرکت لکوموتیو سازی مپنا امضاء شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی چادرملو در مراسم امضای این قرارداد، پس از گزارش اجمالی مدیر عامل شرکت سی پی جی پارس و مدیر عامل سریر لجستیک از روند مطالعات و کارشناسی این اقدام به میزان 700 نفر ساعت کار، مهندس طاهر زاده مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به سابقه خوب همکاری میان چادرملو و گروه مپنا در ساخت و بهره برداری از نخستین نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو و اجرای دومین نیروگاه  این شرکت و اعتماد به توانمندی این گروه صنعتی گفت: مجموعه چادرملو به عنوان یک بنگاه اقتصادی ملی و پیشران در بخش صنعت و معدن  تکلیف خود می داند در چارچوب سیاست های کلی نظام مبتنی بر اقتصاد غیر نفتی، در استراتژی توسعه خود  علاوه بر توجه به زیر ساخت های توسعه پایداراز جمله انرژی، نگاه توسعه گرا به ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز شرکت در بخش حمل و نقل ریلی داشته باشد.

وی  با اشاره به مزیت های حمل و نقل ریلی نسبت به جاده ای و تاکید بر ضرورت توسعه صنعت حمل و نقل ریلی افزود:  شرکت چادرملو با تولید سالانه بیش از 17 میلیون تن محصولات در زنجیره فولاد بالغ بر 21 درصد از خوراک اولیه این صنعت را در کشور تامین می کند و از اهداف کلان این شرکت کاهش هزینه تولید به منظور حفظ شرایط رقابت پذیری با سایر شرکت های هم گروه در داخل و خارج از کشور است .

مهندس طاهر زاده تصرح کرد: یکی از شاخصهای اثر گذار در قیمت های تمام شده محصولات، هزینه حمل و نقل است به همین منظور با تاسیس شرکت سریر لجستیک به عنوان بازوی اجرایی چادرملو درحمل و نقل ریلی  و خرید 550 واگن و تعدادی کشنده فعالیت خود را آغاز کردیم به طوریکه در سال 1401 بالغ بر 75 درصد از محصول کنسانتره تولیدی چادرملو از طریق ریلی و 25 درصد جاده ای انجام شد و اکنون با انعقاد این قرارداد برای خرید 10 دستگاه لوکوموتیو ساخت داخل که مدت زمان ساخت و تحویل آن ۱۸ ماه می باشد ، در نظر داریم  نسبت به تکمیل زنجیره حمل و نقل ریلی  شرکت اقدام نمائیم .

درادامه این مراسم دکتر اولیاء مدیر عامل گروه مپنا نیز گفت: پس از ساخت و تحویل واگن های باری مورد نیاز چادرملو اکنون با عقد این قرارداد که با  اعتماد و حمایت قابل تقدیر چادرملو  صورت پذیرفته است  در نظر داریم کار بزرگی در کشور انجام دهیم و برای اولین بار اقدام به ساخت لوکوموتیو های سنگین نماییم .

وی افزود: رویکرد جدید مپنا پاسخ گویی به نیاز صنایع بزرگ و خواست کارفرمایان است  چرا که با حمایت های این کارفرمایان و تامین مالی پروژها، شرایط مناسب برای توسعه فعالیت های مپنا فراهم می گردد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سرکنسول ایران: همکاری‌های رسانه‌ای یک عامل قوی در توسعه روابط با پاکستان است
  • معاون مدیرعامل بانک توسعه تعاون در امور حقوقی و نظارت معرفی شد
  • در آستانه برقراری آرامش احتمالی در خاورمیانه
  • ◄ چادرملو قرارداد خرید لوکوموتیوهای سنگین باری با مپنا امضا کرد
  • چشم‌انداز صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری به سوریه در سال آینده
  • بازدید مدیر عامل بانک ملی ایران از شعبه ممتاز بلوار آفریقا
  • قدردانی انسیه خزعلی از آفریقای جنوبی به خاطر طرح دعوی علیه رژیم صهیونیستی
  • قدردانی از آفریقای جنوبی به خاطر طرح دعوی علیه رژیم صهیونیستی
  • تامین ارز مورد نیاز طرح‌های توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران با هدف افزایش صادرات این محصول به ۴ میلیارد دلار در سال
  • صادرات ۴۵ میلیون دلاری غیرنفتی/ چین و امارات اولین شرکای تجاری ایران