Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@10:45:12 GMT

شناسایی 4300 شهید روحانی

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۵۹۹۵

عضو شورای عالی کنگره شهدای روحانی قم با بیان اینکه هم اکنون 4300 شهید روحانی در کل کشور شناسایی شده است، افزود: برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی برای سال ۹۷ پیش‌بینی شده است. ناطقان: حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری، امروز در دیدار اعضای  کنگره شهدای روحانی استان قم با آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به حضور روحانیت در بخش‌های مختلف دفاع مقدس گفت: روحانیت در همه عرصه‌ها به خصوص دفاع مقدس پرچمدار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: اگر از نقش امام و مرجعیت در دفاع مقدس که نقش بی بدیلی بوده است بگذریم روحانیت در همه بخش‌ها در دفاع مقدس از فرماندهی گروهان و گردان و لشکر گرفته تا حضور در خط مقدم جبهه، حضور موثری داشتند.

ذوالنوری با بیان اینکه حضور حتی طلاب کم سن و سال در جبهه اثر وضعی داشت ادامه داد: ائمه جماعات و جمعه نیز برای تقویت جنگ، مردم را بسیج می‌کردند و این کار ویژه‌ای بود که از غیر روحانیت بر نمی‌آمد.

وی اظهار کرد: برخی روحانیون بنیانگذار لشکر بودند، و موارد متعددی ماند شهید کاوه را شاهد بودیم که روحانی بودند ولی در عین حال در کسوت فرماندهی گروهان و گردان و لشکر و تیرانداز و آرپیجی زن مشغول خدمت بودند.

ذوالنوری نقش تبلیغی و رزمی روحانیت را مورد توجه قرار داد و گفت: وجود ۴۰ امام جمعه موقت شهید و ۲۰ امام جمعه شهید حکایت از این مسئله دارد.

** 9 دی ماه زمان برگزاری کنگره شهدای روحانی قم/شناسایی 1هزار شهید روحانی در قم

وی با بیان اینکه هم اکنون چهار هزار و ۳۰۰ شهید روحانی ثبت شده داریم که تعدادی در تحقیقات جدید شناسایی شده است، افزود: کنگره ملی شهدای روحانی نیز برای سال ۹۷ پیش‌بینی شده و به مدت 2 روز که یک روز آن در تهران و یک روز در قم است برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه هزار نفر شهید روحانی در قم شناسایی شده‌اند، ادامه داد: در استان‌های مختلف کنگره‌های استانی شهدای روحانی برپا شده و در قم نیز این کنگره روز ۹ دی ماه با استفاده از بیانات یکی از مراجع معظم در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار خواهد شد. منبع: ایسنا برچسب ها: شهید ، روحانی ، شهدای وحانی

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۵۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدایی که به تازگی تفحص و شناسایی شدند+تصاویر

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در ادامه کشف پیکر شهدای دفاع مقدس توسط کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، پیکر این شهدای در مناطق عملیاتی از جمله شلمچه، فکه، مهران، خرمشهر و شرهانی و شرق دجله، جزیره مجنون کشف شد.

پس از کشف پیکر شهدا، مراحل شناسایی این پیکرها توسط تیم‌های مرتبط انجام گرفت که هویت برخی از شهدا از طریق آزمایش دی‌ان ای و برخی از طریق کارت شناسایی، پلاک و دیگر مدارکی که همراه شهید بوده، مشخص شده است.

اسامی و تصاویر این شهدای تازه تفحص شده در ادامه می‌آید.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشییع پیکرهای شهدای گمنام در سراسر کشور
  • پیکر‌های شهدای گمنام تشییع شدند
  • تشییع و خاکسپاری شهدای تازه شناسایی شده در خوزستان
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی فانی بعد از ۴۰ سال
  • دعوت سپاه از مردم برای نقش‌آفرینی در کنگره شهدای استان مرکزی
  • عملیات وعده صادق تاثیرات راهبردی در منطقه و جهان داشت
  • ۲۱ اجلاسیه در راستای کنگره‌ملی‌شهدای کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد
  • شناسایی پیکر شهید عزیزپور محمدی پس از ۴۰ سال
  • شهدایی که به تازگی تفحص و شناسایی شدند+تصاویر