Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@04:00:56 GMT

نشست فوری و ضد ایرانی اتحادیه عرب

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۶۳۲۰

نشست فوری و ضد ایرانی اتحادیه عرب

در ادامه سیاست تنش آفرین عربستان در منطقه علیه ایران، روز یکشنبه (فردا) اتحادیه عرب نشستی فوری برای مقابله با آنچه «دخالت های ایران در منطقه» و «تلاش تهران برای به خطر انداختن امنیت جهان عرب» خوانده می شود، برگزار خواهد کرد.

خبرگزاری مهر: اتحادیه عرب قرار است فردا نشستی فوری و ضد ایرانی به درخواست عربستان در سطح وزرای خارجه اتحادیه عرب برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «الیوم السابع»، در ادامه سیاست تنش آفرین عربستان در منطقه علیه ایران، روز یکشنبه (فردا) اتحادیه عرب نشستی فوری برای مقابله با آنچه «دخالت های ایران در منطقه» و «تلاش تهران برای به خطر انداختن امنیت جهان عرب» خوانده می شود، برگزار خواهد کرد.

بر اساس این خبر این نشست به درخواست عربستان و با حمایت امارات، بحرین و کویت به ریاست «محمود علی یوسف» وزیر خارجه «جیبوتی» که ریاست دوره ای اتحادیه عرب را بر عهده دارد، برگزار خواهد شد.

قرار است پیش از آغاز این نشست ضد ایرانی، نشست دیگری با حضور نمایندگان مصر، عربستان، امارات، بحرین با حضور «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب با همین مضمون برگزار شود. این نشست با حضور وزرای خارجه کشورهای عربی و دبیرکل اتحادیه عرب ابتدا پشت درهای بسته برگزار و پس از آن در جلسه ای علنی پیگیری خواهد شد.

در حالی که ایران بارها اعلام کرده امنیت کشورهای همسایه ایران به معنای امنیت و ثبات ایران است و ادعاهای مکرر و بی اساس کشورهای عربی در خصوص اتهام دخالت ایران در امور داخلی این کشورها را رد کرده است، اما بازهم مسئولان عربی به سرکردگی عربستان به تنش آفرینی در فضای سیاسی و امنیتی منطقه دست زده و اتهام نخ نمای خود علیه ایران را تکرار می کنند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۶۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان: تنش‌های منطقه ریشه در اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل دارد 

"ممتاز زهرا" در جریان کنفرانس خبری هفتگی خود امروز در اسلام‌آباد گفت: پاکستان نگاه رو به جلو به سفر آتی دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران دارد و ما مصمم به میزبانی گرم از مهمان محترم خود هستیم.

وی افزود: ما تاریخ و برنامه‌های سفر آیت‌الله رئیسی به پاکستان را متعاقبا اعلام خواهیم کرد.

ممتاز زهرا درخصوص اوضاع منطقه گفت: ما خواستار تنش‌زدایی فوری در خاورمیانه و اقدام موثر جامعه جهانی برای توقف جنایات اسرائیل در غزه هستیم.

وی در پاسخ به پرسش‌هایی مرتبط با برخی گزارش‌ها درباره شنیدن صدای انفجار در ایران، افزود: ما در حال سنجش وضعیت هستیم و تنها در صورت دریافت اطلاعات روشن تر قادر به موضع گیری خواهیم بود.

ممتاز زهرا با یادآوری محکومیت تجاوز اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق از سوی پاکستان، گفت: اقدامات بی پروا و غیرمسئولانه اسرائیل به ویژه تجاوز به کنسولگری ایران تنش‌ها در منطقه را به اوج خود رسانده لذا ما خواستار تنش زدایی فوری هستیم.

وی تاکید کرد: پاکستان همچنین خواهان آتش بس فوری در غزه، توقف حملات اسرائیل، پایان محاصره نوار غزه و ارسال بی وقفه کمک‌های بشردوستانه برای مردم مظلوم غزه است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان خطاب به شورای امنیت سازمان ملل گفت که اعضای آن باید به مسوولیت خود پایبند باشند و اسرائیل را به دلیل تجاوزات در منطقه و نسل کشی فلسطینیان پاسخگو نمایند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
  • امیرعبداللهیان در نیویورک: درصورت خطای اسرائیل، پاسخ فوری خواهیم داد | حجاب زن ایرانی، مشکل ما در منطقه نیست
  • پاکستان: تنش‌های منطقه ریشه در اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل دارد 
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • نشست ادواری شهرداران کلان شهرها و مراکز استان ها در مشهد+ عکس
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • چهار مقام ارشد ایرانی که ارتش اسراییل معرفی کرد