Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس اتحادیه اروپا برای حقوق بنیادی: تبعیض و خشونت علیه زنان در اتحادیه اروپا بسیار شایع است و باید با آن مقابله شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه پرس تی وی ؛ آژانس اتحادیه اروپا برای حقوق بنیادی اعلام کرد: تبعیض و خشونت علیه زنان در اتحادیه اروپا بسیار شایع است و باید با آن مقابله شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آژانس اتحادیه اروپا برای حقوق بنیادی اسناد و مدارکی جمع آوری کرده است که نشان می دهد زنان و دختران در سراسر این اتحادیه تبعیضات و خشونت های مزمن را تجربه می کنند. محققان می گویند: نژاد، قومیت، دین و شرایطِ مهاجرتی نیز عوامل دیگری هستند که ممکن است موجبات خشونت و تبعیض را در کشورهای عضو این اتحادیه فراهم سازند.
هما لزگی، خبرنگار این شبکه، طی گزارشی از وین، پایتخت اتریش، درباره انواع تبعیض ها علیه زنان در اتحادیه اروپا که شامل خشونت و آزار جنسی نیز می شود، گفت: آژانس اتحادیه اروپا برای حقوق بنیادی اعلام کرد اخیراً برملا شده است تبعیضات، خشونت ها و تنفرهای جنسیتی علیه زنان در اتحادیه اروپا به سطوح غیرقابل قبولی رسیده است. یکی از علل وقوع این مشکلات، ناکافی بودن قوانین موجود در کشورهای عضو این اتحادیه برای حمایت از زنان و حفاظت از حقوق آنان است.
کاترینا ویزوالدوا، از آژانس اتحادیه اروپا برای حقوق بنیادی، در گفتگو با خبرنگار این شبکه تأکید کرد: هنوز هم (در اتحادیه اروپا) اختلاف دستمزدها میان مردان و زنان یا تبعیض علیه زنان در روند استخدام در شرکت‌ها بسیار گسترده و شایع است. تمام اسناد و شواهد حاکی از اِعمال خشونت علیه زنان است، به نحوی زنان در خانه یا محل کارِ خود احساس امنیت نمی کنند. آنان هنگام قدم زدن در خیابان ها نیز احساس ناامنی می کنند. این مسائل، تأثیرات بلندمدت و پیامدهای عمیق و ریشه دار بر زنان و همچنین بر تمام جامعه می گذارد.»
هما لزگی افزود: در مقاله ای که آژانس اتحادیه اروپا برای حقوق بنیادی در همین خصوص منتشر کرده، آمده است: از هر 10 زنِ شهروند اتحادیه اروپا، یک نفرشان از سن پانزده سالگی به بعد، خشونت جنسی را تجربه کرده است و از هر 20 زن شهروند این اتحادیه، یک نفرشان مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.
یک خانم اروپایی گفت: فکر می کنم مردان درک نمی کنند که ما (زنان) موجوداتی هستیم که تمایل داریم فاصله (مردان) با ما حفظ شود. همواره آنان (مردان) به سمت ما می آیند و تصور می کنند، مالکِ ما هستند. آنان تصور می کنند، هر زمانِ که اراده کنند، می توانند ما را لمس کنند.
خبرنگار افزود: مطالعات آژانس اتحادیه اروپا برای حقوق بنیادی همچنین برملا ساخته است که از هر سه زن مسلمان که در انظار عمومی حجاب به سر می کنند یا صورتِ خود را با نقاب (پوشیه) می پوشانند، بیش از یک نفرشان با اذیت و آزار به علت خاستگاه قومی یا مهاجرتی شان روبرو می شوند. این در حالی است که فقط 23 درصد از زنانی که حجاب ندارند با چنین مزاحمت هایی روبرو می شود.
محققان می گویند، طی ده سال گذشته، پیشرفت ها (به نفع زنان در اتحادیه اروپا) بسیار ناچیز بوده است.
هما لزگی در خاتمه افزود: آژانس اتحادیه اروپا برای حقوق بنیادی در گزارشِ خود خواستار اقدامات فوری برای مقابله با نابرابری‌های نهادینه‌شده در اتحادیه اروپا علیه زنان و همچنین تغییر طرز فکر و رفتار جامعه برای کمک به از بین بردن تبعیض و خشونت علیه زنان در سراسر این اتحادیه شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۶۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

برخی منابع دیپلماتیک از احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در پی حمله تنبیهی این کشور به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

مسأله اعمال این تحریم‌ها احتمالا امروز -سه‌شنبه- در جریان کنفرانس ویدیویی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا به درخواست «جوسپ بوررل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای بررسی تحولات منطقه پس از حمله تنبیهی ایران صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • ایتالیا: اتحادیه اروپا بر سر تحریم ایران به اجماع رسیده است
  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • اتحادیه اروپا : اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل بی‌سابقه بود
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
  • پیش‌بینی اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران
  • ادعای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران