Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین‌حسین نقشینه درباره وضعیت جوی روزهای آینده کشور اظهار کرد: امروز و فردا جوی پایدار در غالب نقاط کشور حکم‌فرما خواهد بود و شهرهای صنعتی و پرجمعیت با افزایش غلظت آلاینده مواجه خواهند شد.

وی ادامه داد: از روز یکشنبه، روند افزایش دما در استانهای حاشیه‌ای دریای خزر پیش‌بینی می‌شود که هوای نسبتاً گرم در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز در این مناطق از کشور حاکم خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از عصر روز یکشنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشورمان خواهد شد، افزود: با ورود این سامانه بارشی ابتدا نیمه غربی کشور، زاگرس مرکزی، مرکز و سپس شمال کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

به گفته نقشینه، شدت بارشها بیشتر در نقاطی از نیمه غربی کشور و زاگرس مرکزی خواهد بود که بارشها در ارتفاعات با برف و در سایر نقاط با رگبار و کاهش نسبی دما همراه است.

وی افزود: این سامانه بارشی تا روز چهارشنبه با شدت بیشتری استانهای نیمه غربی، زاگرس مرکزی و البرز مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشها به همراه کاهش نسبی دما در اواخر وقت روز یکشنبه و دوشنبه به ترتیب آذربایجانها، اردبیل، زنجان، کرمانشاه، کردستان، ایلام و لرستان را در برمی‌گیرد.

نقشینه ادامه داد: بارشها در روز سه‌شنبه نیز در آذربایجانها، اردبیل، زنجان، کردستان، کهگیلویه و بویر‌احمد، همدان، چهارمحال بختیاری، مرکزی، تهران، البرز، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان و بوشهر به‌وقوع می‌پیوندد.

وی درباره بارشهای روز چهارشنبه اظهار کرد: بارشها در روز چهارشنبه نیز به‌صورت شدید در نقاط غربی و ذکر شده رخ می‌دهد؛ طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب محلی برای استانهای نیمه غربی همانند کرمانشاه، لرستان، خوزستان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد داده می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشها در نقاط سردسیر و ارتفاعات به‌صورت برف خواهد بود و لغزندگی در جاده‌های کوهستانی نیز به‌وقوع می‌پیوندد.

نقشینه درباره وضعیت جوی مناطق زلزله‌زده در استان کرمانشاه گفت: سامانه بارشی که از عصر فردا یکشنبه وارد کشورمان می‌شود بخشهای عمده‌ای از مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد و این وضعیت تا روز چهارشنبه ادامه می‌یابد ضمن اینکه احتمال آبگرفتگی معابر و سیلاب محلی نیز در این استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی همچنین به افزایش سرعت وزش باد در بخشهایی از کشور عراق اشاره کرد و گفت: به دلیل این افزایش سرعت باد و ورود آن به بخشهایی از جنوب غرب، احتمال پدیده گردوخاک در نقاط جنوب غربی کشور برای روزهای یکشنبه و دوشنبه داده می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، شهرکرد با 6 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 30 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز به 17 درجه بالای صفر رسید که در روزهای آتی تغییرات دمایی محسوسی رخ نخواهد داد.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۶۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق



به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، کارشناس هواشناسی گفت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و ابگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به خصوص زیرکوه، خوسف، بیرجند،برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش بینی است.

لطفی افزود:خسارات قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است

وی گفت:روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع وجاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.


پرهیر از سفر‌های غیر ضرور،احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه های هواشناسی استان است. 

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی فعال در خوزستان از چهارشنبه
  • هشدار زرد هواشناسی برای بیشتر نقاط کشور
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • صدور هشدار زرد هواشناسی در چهار محال و بختیاری
  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • پیش‌بینی رگبار و رعد و برق در نقاط مختلف هرمزگان تا بعد از ظهر امروز
  • تشدید بارشها امروز وفردا در کرمان
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق