Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نظر می رسد بازداشت شاهزادگان سعودی و مصادره دارایی های آنها واکنشی به قدرت گیری مقاومت اسلامی در منطقه پس از پیروزی های اخیر در عراق و سوریه است.

دولت عربستان پس از دستگیری هفته گذشته شاهزاده ولید بن طلال به اتهام فساد مالی اموالش را مصادره و به حراج گذاشت.

دولت عربستان شنبه هفته گذشته ولید بن طلال به همراه 11 شاهزاده دیگر، 4 وزیر فعلی و ده ها وزیر سابق این کشور را به اتهام پولشویی و ارتشاء دستگیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام ریاض ریسک سرمایه گذاری را برای هر سرمایه گذار داخلی و خارجی در این کشور بالا برده است.
چند سال قبل از دستگیری این 46 تن از بزرگان اقتصادی این کشور ملک سلمان پادشاه این کشور یک کمیسیون ضد فساد راه اندازی کرد و به اعضای این کمیسیون اجازه داد تا اموال و دارایی های افرادی را که فاسد محسوب می شوند مصادره کنند.
پایگاه خبری دیلی میل انگلیس روز سه شنبه گذشته از بیروت گزارش داد که دولت عربستان پس از دستگیری هفته گذشته شاهزاده ولید بن طلال به اتهام فساد مالی، اموال او را در لبنان به فروش گذاشته است که در این خصوص بانک های لبنانی برای آغاز این دستور عربستان عملیات قیمت گذاری هتل های 'چهارفصل' و مجموعه هتل های 'مووِن پیک' را آغاز کردند تا در کوتاه ترین مدت آنها را به مزایده بگذارند. در این خصوص گفته شده است که با توجه به پرونده مالی او در عربستان، این دو هتل پنج ستاره ولید که جزو دارایی های مهم او از شرکت 'هلدینگ کینگدم' عربستان است، برای مصادره از سوی دولت آن کشور فروخته می شوند.
به نظر می رسد که بعد از مساله مخالفت ترامپ با برجام، تهدید سپاه، تحریم حزب الله، استعفای حریری، و نیز بحث پرتاب موشک از یمن به خاک عربستان، اینک بازداشت تعداد بیشتر سران و شاهزادگان عربستانی و مصادره دارایی های آنها سبب شده تا خاورمیانه آبستن یک بحران و آشوب جدید شود. بی شک بایستی ریشه همه این اتفاقات را در قدرت گیری جریان مقاومت پس از پیروزی های اخیر در عراق و سوریه قلمداد کرد.
طبق نظر کارشناسان آنچه که بر همگان مسلم است اینکه به فاصله کمتر از 24 ساعت پس از آزادی قائم در عراق و دیرالزور در سوریه شاهد استعفای حریری بوده ایم و 24 ساعت پس از استعفای حریری شاهد تحولات سریع و درعین حال رادیکال در بدنه سیاسی داخلی عربستان - یعنی دستگیری بیش از 40 نفر از شاهزادگان و مقامات عربستان - بوده ایم که باید ریشه این تحولات را در باز پس گیری آخرین مناطق تحت سیطره داعش در عراق و سوریه دانست . شایان ذکر است اگر شهر بوکمال هم از سیطره داعش خارج شود، آخرین پایگاه تروریسم در سوریه قبل از پایان سال جاری میلادی از بین خواهد رفت.
گفتنی است شاهزاده میلیاردر سعودی ولید بن طلال - ثروتمندترین شاهزاده سعودی و حتی جهان - دارای بخش قابل توجهی از سهام شرکت های بین المللی چون توئیتر، سی تی گروپ، لیفت، هتل های چهار فصل، شرکت کامپیوتری اَپل و شرکت فیلم سازی فاکس قرن 21 است و درعین حال صاحب هتل جرج پنجم در پاریس، هتل پلازای منهتن در نیویورک می باشد و کنترل شبکه های تلویزیونی ماهواره ای زیادی را نیز در خاورمیانه در اختیار دارد.
براساس این گزارش، وی حتی به تازگی در اقدامی بی سابقه در چند سرمایه گذاری مشترک با بیل گِیتس، رابرت مورداخ و مایکل بلومبرگ نیز شرکت کرده است.
براساس آخرین گزارش موسسه فوربس، این شاهزاده 62 ساله سعودی صاحب یک شبکه اقتصادی و تجاری بزرگ به ارزش 18،7 میلیارد دلار و نیز صاحب 95 درصد از سهام پادشاهی عربستان به ارزش تقریبی 10 میلیارد دلار نیز است.
وی سال گذشته 35 میلیون دلار سهام توییتر را خرید. همچنین این شرکت 53 درصد از سهام استارت‌آپ Lyft را در اختیار دارد که این میزان سهام پیش تر در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری مشهور اندرسین هورویتز بود.

--------------------------------
امین نجار

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان مصادره اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اقدام رژیم صهیونیستی برای مصادره حدود ۸۰۰ هکتار از منطقه الاغوار (دره اردن) در فلسطین را به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه عربستان این اقدام را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه و گسترش آشکار شهرک‌سازی‌ خودسرانه توسط رژیم اشغالگر» ارزیابی کرد.

طبق گزارش شبکه العربیه، در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: تداوم نقض قواعد حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی توسط رژیم اشغالگر اسرائیل بدون بازدارندگی، اعتبار نظام بین‌المللی و شانس صلح عادلانه و پایدار مبتنی بر راه‌حل «۲ دولتی» را تضعیف می‌کند.

این وزارتخانه در ادامه خواستار توقف فوری تجاوزات سیستماتیک شهرک‌نشینان صهیونیست و بازگرداندن اراضی مصادره شده فلسطینی‌ها توسط جامعه بین المللی شد.

رژیم صهیونیستی جمعه از مصادره هشت هزار دونوم (۸۰۰ هکتار) زمین در غور اردن خبر داد. اقدامی که فعالان ضد شهرک‌سازی آن را بزرگترین اقدام در اراضی اشغالی فلسطین در دهه‌های اخیر توصیف کردند.

«بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی تندرو رژیم صهیونیستی و یکی از مدافعان و حامیان برجسته شهرک‌سازی در این باره گفت: «این گام بزرگ و مهم دیگری برای شهرک‌سازی در غور اردن ، کرانه باختری و قدس است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • واکنش تند عربستان به اقدام اسرائیل
  • عربستان مصادره اراضی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • اینفوگرافیک: ثروتمندترین افراد جهان در کدام کشور‌ها زندگی می‌کنند؟
  • حبس ابد و مصادره اموال رئیس فدراسیون فوتبال چین!
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • حبس ابد و مصادره اموال رئیس پیشین فدراسیون فوتبال چین!
  • (ویدئو) ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه