Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از نزدیک شدن سامانه‌ای بارشی به کشور خبر داد و گفت: با ورود این سامانه ابتدا بارش‌های پراکنده در مناطق شمال غرب و غرب کشور آغاز می‌شود و در روز دوشنبه بر میزان و وسعت بارش در این مناطق افزوده می‌شود.

با اشاره به پایداری جو حاکم در بیشتر مناطق کشور در روزهای شنبه و یکشنبه اظهار کرد: در این دو روز در شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از روز یکشنبه روند افزایش دما در استان‌های حاشیه دریای خزر پیش بینی می‌شود. دمای هوا در این استان‌ها در روز دوشنبه به بالاترین دما می‌رسد. هوای نسبتا گرمی در روز سه شنبه در این مناطق باقی خواهد ماند.
وی ادامه داد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه وزش باد شدید گرم جنوبی برای گیلان و اردبیل رخ می‌دهد. از بعدازظهر روز یکشنبه با نزدیک شدن سامانه‌ای بارشی به کشور ابتدا بارش‌های پراکنده در مناطق شمال غرب و غرب کشور آغاز می‌شود و در روز دوشنبه به میزان و وسعت بارش در این مناطق افزوده می‌شود.
به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی Meteorology در این روز بارش پراکنده برف در شمال غرب کشور پیش بینی می‌شود. روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز غرب خلیج فارس، مواج بودن، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید را تجربه می‌کنند.
وظیفه همچنین اضافه کرد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با فعالیت بیشتر این سامانه، بارش تمام نیمه غربی کشور را در برمی‌گیرد. سه شنبه بارش در مناطق غرب و جنوب غرب کشور شدت بیشتری دارند و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز شرقی بارش‌ها به شکل برف خواهند بود. همچنین به دلیل افزایش سرعت وزش باد روی عراق، از بعد از ظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه پدیده گردوخاک در برخی نقاط غرب و جنوب غرب دور از انتظار نیست.
پیش بینی وضعیت هوای کرمانشاه
وظیفه درباره وضعیت آب و هوای استان کرمانشاه نیز توضیح داد و گفت: امروز برای استان کرمانشاه آسمانی صاف تا کمی ابری پیش بینی می‌شود. بیشینه دمای امروز ۱۹ و کمینه آن به یک درجه بالای صفر می‌رسد. همچنین برای روز یکشنبه نیز آسمانی صاف تا قسمتی ابری، به تدریج وزش باد و افزایش ابر برای کرمانشاه پیش بینی شده است. دمای هوا در سردترین ساعت پنج درجه و در گرمترین ساعت ۱۸ درجه بالای صفر خواهد بود.
به گفته وی، استان کرمانشاه در روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه آسمانی نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات وزش باد و بارش پراکنده‌ را پشت سر می‌گذارد. بیشینه دمای روز دوشنبه نیز ۱۶ و کمینه آن هشت درجه پیش بینی شده است.
وظیفه درباره وضعیت آب وهوای استان تهران در ۴۸ ساعت آینده نیز گفت: برای روز یکشنبه – ۲۸ آبان- این استان شاهد آسمانی کمی ابری و غبارمحلی دربعدازظهر همراه با افزایش ابر است. بیشینه دما نیز ۱۷ و کمینه آن هشت درجه سانتی گراد خواهد بود.
وی ادامه داد: در روز دوشنبه نیز استان تهران وضعیت جوی کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با غبارمحلی پیش بینی شده است. دمای هوا در گرم‌ترین ساعت به ۱۸ و در سردترین ساعت به ۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۷۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وضعیت جوی تهران در روزهای آتی

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی تهران، طی امروز و فردا (۴ و ۵ اردیبهشت‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی، آسمان استان نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران و رگبار پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی امروز و فردا (۴ و ۵ اردیبهشت‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی آسمان استان نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا به‌تدریج از شدت ناپایداری‌ها کاسته می‌شود و از روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت‌ماه) تا اوایل هفته آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

از روز پنجشنبه روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۵ ‌اردیبهشت‌ماه) ابری و بارش پراکنده، به‌تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۶ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های آبعلی ۳۶ میلیمتر، دماوند ۲۴.۹ میلیمتر، فیروزکوه ۱۰.۳ میلیمتر، میگون ۹.۹ میلیمتر، لواسان ۶.۱ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۵.۲ میلیمتر، سنجش آلودگی فیروزکوه ۵.۱ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۵ میلیمتر، ورامین ۲.۹ میلیمتر ، شهریار ۲.۸ میلیمتر، شمیرانات- اقدسیه ۲.۳ میلیمتر، شرق تهران ۲.۳ میلیمتر، چیتگر ۲ میلیمتر و ژئوفیزیک ۱.۴ میلیمتر بارش دریافت کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • پیش بینی وضعیت جوی تهران در روزهای آتی
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • هوای خنک و سامانه ناپایدار تا فردا در اردبیل ادامه دارد
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در چهارمحال و بختیاری
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان / پیش‌بینی سیلاب و تندبادهای لحظه‌ای در استان
  • ورود سامانه بارشی به اصفهان