Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد راستاد روز شنبه در نشست با استاندار بوشهر افزود: همچنین سه هزار میلیارد تومان نیز قرارداد در این بخش در آستانه انعقاد نهایی است.
وی تصریح کرد: در زما ن حاضرچارچوب مناسبی برای جذب سرمایه گذاری در کشور وجود دارد و استان بوشهر
نیز باتوجه به مزیت هایی که دارد می تواند بیشترین استفاده را در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در پس کرانه های بندری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


راستاد در خصوص روند تخلیه و بارگیری بنادر کشور گفت: روند کلی تخلیه و بارگیری بنادر کشور رشد شش درصدی و در بحث کانتیری نیز بندر بوشهر و شهید رجایی به ترتیب رشد50 و 30درصدی را دارند.
معاون وزیر راه و ترابری با اشاره به اینکه استان بوشهر بیشترین رشد کانتینری در بین بنادر کشور را داشته است گفت: بندر بوشهر توانسته همگام با رشد ترافیکی کلی کشور شرایط خوبی را داشته باشد.
رییس سازمان بنادر و دریانوردی گفت: آغاز تردد بدون محدودیت خطوط لاینری بین المللی درکشور، امکان تردد ناوگان تحت پرچم و مالکیت جمهوری اسلامی در پهنه آبها و بنادر بین المللی، آغاز فعالیت موسسه های رده بندی بدون محدودیت و فراهم شدن رونق تجارت دریایی از جمله دستاوردهای برجام در بخش دریا و دریانوردی بوده است.
وی در خصوص بندر بوشهر نیز گفت: با توجه به همکاری استانداری انتظار می رود زیرساختهای بندری و توسعه حمل و نقل دریایی در این استان رونق گیرد.
رئیس سازمان بنادر و دریانوردی افزود: روند توسعه بندربوشهر براساس برنامه زمانبندی در حال انجام و 82 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
راستاد گفت: ترمینال جدید بندر بوشهر در جزیره نگین است که انتظار می رود تا سه ماه آینده تکمیل و مورد بهره برداری قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: همزمان برای اینکه دسترسی دریایی بندر بوشهر بهبود یابد دو مرحله لایروبی شامل پای اسکله و مسیر دسترسی در پیش است و فرایند انتخاب پیمانکار را طی می کند.
راستاد با تاکید براینکه اجرای این پروژه ها به رشد هرچه بیشتر و بهتر بندر کمک می کند گفت: توسعه سایر بنادر استان بوشهر با هدف رونق اقتصادی از جمله دیلم، گناوه، دیر و محمد عامری نیز در دست انجام است.
وی افزود: همچنین مزیت های جدیدی نیز برای صادرات و ترانزیت کالا ایجاد شده که انتظار می رود با همکاری استانداری و کمک فعالان تجاری استان بوشهر بیش از گذشته فرصت های جدید تبدیل به فعالیتهای اجرایی در حوزه حمل و نقل و تجارت دریایی شود.
به گفته راستاد سفر قریب الوقوع به قطرنیز با هدف استفاده بهینه از ظرفیت های توسعه تجارت و حمل و نقل دریایی انجام می شود.
وی اضافه کرد: استان بوشهر از جمله استانهایی است که به دلیل محدودیت پس کرانه های آن در خود بندر چندان فرصتی برای جذب سرمایه گذاری ایجا نشده هرچند تعداد پروژه محدود سرمایه گذاری محقق شده است.
راستاد گفت: مهمترین فرصت برای بوشهر زمین های پس کرانه ای جزیره نگین است که باید از آنها بیشترین استفاده برای جذب فعالیتهای ارزش افزوده و مراکز توزیع را برد.
استاندار بوشهر نیز گفت: انتظار می رود با نگاه توسعه ای سازمان بنادر و دریانوردی به این استان از توسعه لازم در بخش دریا و دریانوردی بهره مند شود.
عبدالکریم گراوند افزود: باتوجه به ظرفیت بندر در استان بوشهر انتظار می رود بنادر توسعه لازم را در این استان داشته باشند.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۷۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)

ابوطالب گرایلو مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان روز چهارشنبه با اشاره به مزیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) گفت: این منطقه مزیت‌های فراوانی به لحاظ زیرساخت‌ها و روساخت‌های مهیا برای فعالیت‌های بازرگانی، کوتاهی مسافت با مرز‌های ترانزیتی در غرب و شمال غرب کشور، استقبال روزافزون بازرگانان از مزیت‌های آن و استفاده کم‌نظیر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه بندری در چارچوب مقررات مربوطه دارد.

وی ادامه داد: به دنبال رونق و رشد فعالیت‌های ترانزیتی طی چند سال اخیر، یک فقره تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با یک شرکت فعال در این حوزه به ارزش هشت میلیون دلار برای احداث و بهره‌برداری از مخازن نگهداری فرآورده‌های سبک و سنگین نفتی به امضا رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: براساس این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذار خارجی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی سبک و سنگین به ظرفیت ۴۰ هزار مترمکعب با هدف فعالیت‌های ترانزیتی احداث می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد انعقاد این تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با شرکت بازرگانی خارجی بتواند سرآغازی برای تقویت فرآیند فعالیت‌های تزانزیتی و حضور پررنگ‌تر سرمایه گذاران در زمینه توسعه فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد زیرساخت‌های بندری در اراضی توسعه‌ای این بندر بزرگ تجاری شود.

وی افزود: با اتخاذ تمهیدات مناسبت به منظور بهره‌گیری از مزیت‌های ترانزیتی در این مجتمع بزرگ بندری، ترانزیت کالا در سال گذشته به بیش از سه میلیون و ۷۲۷ هزار تن رسید که ۲۸۷ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های بندر دیلم تقویت می‌شود
  • علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار هستیم
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد
  • جای خالی بخش خصوصی در سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • انعقاد تفاهم‌نامه هشت میلیون دلاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد