Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان شرقی بر استفاده از ظرفیت دستگاه تعلیم و تربیت استان برای اجرای بهتر سیاست های رویداد تبریز ۲۰۱۸ تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مجید خدابخش عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با بیان اینکه جذب گردشگر فرهنگی از عمده ترین اهداف رویداد تبریز ۲۰۱۸ می باشد تصریح کرد: فعالیت ۵۰ هزار معلم و کادر آموزشی و وجود ۷۰۰ هزار دانش آموز در استان ظرفیت بی نظیریست که می بایست در این راستا به نحو مطلوب از آن بهره جست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تبریز در سال 2018 پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده است.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین تغییر در محتوای درسی بر اساس نیاز جامعه را ضرورتی اجتناب ناپذیر عنوان کرد و گفت: باید موضوع مهارت آموزی در بین دانش آموزان استانی را تقویت کنیم تا با انبوه تحصیل کردگان جویای کار در آینده دست به گریبان نباشیم.
مدیر کل آموزش و پروش استان نیز در این جلسه توجه به بخش های ورزشی و پرورشی را از رویکردهای این اداره کل برشمرد و گفت: با تقویت این دو حوزه رابطه خانه و مدرسه مستحکمتر و دانش آموزان برای مواجهه با آسیب های اجتماعی موجود در جامعه آماده می شوند.
پاشایی افزود: آموزش و پرورش استان در نظر دارد این مهم را از طریق اموزش مهارتهای عملی زندگی و پایه اجتماعی به دانش آموزان عملیاتی کند.
وی افزایش نرخ باسوادی جامعه هدف با محوریت مدارس را از دیگر اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت استان ذکر کرد و گفت: طبق آخرین سرشماری در خصوص نرخ باسوادی در سال ۹۵ ، جایگاه استان آذربایجان شرقی پایین تر از نرخ میانگین کشوری است و این موضوع همت جمعی را برای ریشه کنی بیسوادی در استان می طلبد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۷۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان

در پی انتشار خبری مبنی بر رفتار نامتعارف پرسنل مدرسه‌ای در شهرستان دلگان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان بر برخورد با عوامل خاطی تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، در پی انتشار خبری مبنی بر رفتار نامتعارف پرسنل مدرسه‌ای در شهرستان دلگان و پاره کردن قسمتی از شلوار دانش‌آموزان با قیچی به دلیل استفاده از لباس نامتعارف، مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان بر برخورد با عوامل خاطی تأکید کرد.

رضا سابکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: بنده به عنوان مدیر آموزش و پرورش این اقدام را به شدت محکوم می‌کنم و آن را مغایر با کرامت انسانی، حقوق دانش‌آموزان، اصول و اخلاق فرهنگی می‌دانم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دلگان افزود: بر اساس بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های آموزش و پرورش، برخورد با دانش‌آموزان در صورت تخلف از پوشش مدرسه، باید مبتنی بر احترام و اقدامات تربیتی و ارشادی باشد و در صورت نیاز با دعوت از اولیاء دانش‌آموز نسبت به اصلاح پوشش دانش‌آموز اقدام شود.

وی ادامه داد: همچنین به دانش‌آموزان عزیز و اولیاء ایشان اطمینان می‌دهم که با عاملان این اقدام غیرقانونی برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت و اجازه نمی‌دهیم حقوق دانش‌آموزان در هیچ مدرسه‌ای نادیده گرفته شود.

سابکی اضافه کرد: در نهایت از همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت، به ویژه اولیاء محترم دانش‌آموزان تقاضا دارم که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مدارس، مراتب را از طریق مجاری قانونی به اطلاع مسئولین آموزش و پرورش برسانند.

پیگیری خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد افراد خاطی در این حوزه به کمیته تخلفات اداره‌کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان معرفی شده‌اند و برخورد جدی با آن در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • لزوم تربیت دانش آموز آینده ساز مبتنی بر ساحت‌های سند تحول بنیادین
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • برپایی نمایشگاه مشاغل آموزش و پرورش