Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@06:47:27 GMT

وقف، ابزاری برای رفع مشکلات اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۷۵۹۲

وقف، ابزاری برای رفع مشکلات اجتماعی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: می توان از موقوفات در راستای حل مشکلات اجتماعی جامعه بهره برد.     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی‌فر در همایش یاوران وقف، با بیان اینکه موضوع وقف بعد از ظهور اسلام مورد توجه جدی اسلام قرار گرفت، اظهار کرد: بحث وقف در راستای حل مشکلات اجتماعی جامعه و رسیدگی به امور مسلمین حائز اهمیت است، چنانچه پیامبر اکرم(ص) در این خصوص فرموده اند؛ اگر مسلمانی به امور مسلمین اهتمام نورزد، از مسلمانان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     وی با اشاره به اینکه با بررسی تاریخ و فرهنگ وقف به شناخت تمدن اسلام و دوران گذشته پی می بریم، افزود: امروزه اگر موقوفاتی انجام می شود، در آینده بیانگر وضعیت اجتماعی و سیاسی ما خواهد بود و فرهنگ اسلامی ما را متبلور نشان می دهد.     وی با اشاره به اینکه برای ایجاد اشتغال و کاآفرینی در راستای اقتصاد مقاومتی، می توانیم از ظرفیت وقف استفاده کنیم، گفت: توجه به حل مسائل بهداشت عمومی و سلامت مردم و فقر زدایی در جامعه، آبادانی شهرها می توانند به وسیله ی موقوفات در جامعه تحقق یابد.     معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای اشاعه فرهنگ وقف و شکوفایی آن در جامعه، مستلزم همکاری همگانی هستیم، گفت:  باید همواره قدردان واقفان و متولیان وقف در جامعه شویم و امیدوارم مردم نیز با اعتقادات و آموزه های دینی خود در راستای حفظ وقف به مسئولیت فردی و اجتماعی خود عمل کنند. 
گفتنی است این همایش جهت تجلیل یاوران وقف و بزرگداشت واقفه خیراندیش، "مرحوم خیر النسا" که 175 سال قبل فوت کرده است، برگزار شد.   
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۷۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار حسین دهباشی به دادسرا

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دادستانی تهران اعلام کرد: در راستای وظیفه قانونی قوه قضاییه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه علیه حسین دهباشی اعلام جرم کرد.

بیشتر بخوانید: صدور رای پرونده کثیرالشاکی کینگ‌مانی

در همین راستا ضمن اعلام جرم، این فرد برای ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شد.

روز گذشته نیز دادستانی تهران در راستای حفظ امنیت روانی جامعه علیه چند روزنامه و فرد از جمله روزنامه جهان صنعت، روزنامه اعتماد، عباس عبدی اعلام جرم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227161 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • دادستانی تهران علیه دهباشی اعلام جرم کرد
  • دادستانی تهران علیه حسین دهباشی اعلام جرم کرد
  • احضار حسین دهباشی به دادسرا
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه حسین دهباشی
  • اجرای عملیات ۱۲ هزار متر مکعبی کوه بری در شهرکرد
  • طرح «مسطورا» گامی مثبت در راستای ارتقای فرهنگ قرآنی در مرکزی
  • وحدت به جای تخریب و تفرقه
  • ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تضمین کننده امنیت اجتماعی است
  • رعایت عفاف و حجاب جهاد با دشمنان اسلام است
  • «عملیات» علیه بی‌حجاب‌ها؛ درست یا غلط؟