Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@11:07:06 GMT

65 درصد جمعیت خراسان رضوی با تنش آبی دست به گریبانند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۷۷۵۹

65 درصد جمعیت خراسان رضوی با تنش آبی دست به گریبانند

به گزارش ایرنا حسین اسماعیلیان روز شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات آب و فاضلاب شهرستان گناباد افزود: تابستان امسال را با اجرای طرح های اضطراری تامین آب، جلب مشارکت مردم و مصرف بهینه آب، بدون جیره بندی و قطعی آب پشت سر گذاشتیم.
وی گفت: خشکسالی و افت سفره های آب زیرزمینی علاوه بر کمیت، کیفیت آب را نیز در سطح استان کاهش داده و با چالش بسیار جدی مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه با ادامه وضعیت موجود و کمبود بارندگی سال آینده هم 30 شهرستان استان خراسان رضوی با کمبود و تنش آبی مواجه خواهند بود، گفت: برنامه ریزی برای کاهش این مشکلات از مهرماه امسال آغاز شده است.
وی ادامه داد: طرح جداسازی آب شرب و بهداشتی در شهرهای جنگل و بجستان اجرا شده و مطالعات اجرایی برای پنج شهر دیگر استان نیز در دست اجرا است.
مدیرعامل آبفای خراسان رضوی گفت: کیفیت آب گناباد در حد استاندارد است اما طعم آب با توجه به شوری آن مورد رضایت مردم نیست.
اسماعیلیان با بیان اینکه جداسازی آب شرب گناباد و بیدخت نیاز به 45 کیلومتر لوله گذاری با اعتباری بالغ بر 70 میلیارد ریال دارد، گفت: مرحله نخست اجرای این طرح با اعتبار پنج میلیارد ریال بزودی آغاز می شود که با توجه به بحث پدافند غیرعامل و خط طولانی انتقال آب گناباد اجرای این طرح یک ضرورت است.
فرماندار گناباد نیز گفت: با توجه به کاهش کیفیت آب شرب گناباد و نبود منابع جدید برای آب باکیفیت، بررسی طرح جداسازی آب شرب و ایجاد 55 جایگاه برداشت آب از ابتدای پارسال در این شهر آغاز شده است.
محمدعلی نبی پور با بیان اینکه ساخت هر جایگاه حدود 150 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد، گفت: دولت در اجرای طرح های آبرسانی نیازمند حمایت خیرین و واقفان است.
وی مشارکت و همیاری شوراها و مردم را به عنوان عامل سرعت بخش در اجرای این پروژه مهم دانست و افزود: در برخی مناطق از جمله قصبه شهر به دلیل تامین بخشی از اعتبارات توسط اوقاف اجرای آن با سرعت بیشتری انجام می شود.
24 هزار مشترک در شهرهای گناباد، بیدخت و کاخک زیر پوشش خدمات اداره آب و فاضلاب شهری قرار دارند.
75 درصد آب مورد نیاز مردم مناطق شهری گناباد از فاصله 120 کیلومتری با پمپاژهای متعدد و از فاصله پایین دست با ارتفاع 700 متری در منطقه کیبرکوه با مشکلات بسیار تامین و در اختیار مشترکان قرار می گیرد و 30 درصد بقیه از دیگر منابع آب این شهر تامین می شود.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7545/2095/5132

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۷۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸ هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد

به گزارش قدس خراسان، علی رضازاده اظهار کرد: در این راستا طی یک سال گذشته از هشت هزار پرونده تقاضا که در این زمینه تشکیل شده است که سه هزار و ۷۰۰ پرونده به مرحله پرداخت هزینه رسیده است.

مدیر درمان اداره‌ کل تامین اجتماعی خراسان رضوی بیان کرد: برای درمان این شمار، افزون بر ۲۲۱ میلیارد ریال بابت هزینه‌های خدمات به بیمه شدگان تامین اجتماعی استان پرداخت شده است.

وی گفت: برای ارائه خدمات به زوج‌های نابارور طی سال گذشته با هفت مرکز دانشگاهی و خصوصی در استان عقد قرارداد و به بیش از هشت هزار پرونده رسیدگی شده است.

دیگر خبرها

  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • صدور مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه برای تامین آب شرب خراسان رضوی
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • اجرای نوبت اول واکسیناسیون فلج اطفال با ۵۸۴ هزار دز
  • دیار کویری خراسان، لب‌تشنه‌تر از همیشه
  • تشکیل هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی
  • ۸ هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد
  • فرودگاه منطقه ای گناباد یک سرمایه ملی است
  • موفقیت گناباد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • تامین ۵ درصد از انرژی شهرداری ها از انرژی تجدید