Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی از احداث دو کریدور اصلی در نوار ساحلی جنوب کشور و همچنین شمال به جنوب در غرب کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا،«خیرالله خادمی» امروز شنبه(27 آبان ماه) در حاشیه بازدید از مسیرهای منتهی به مرز شلمچه، جاده های آبادان و خرمشهر و روستاهای حاشیه این دو شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیازهای بخش جاده ای در جنوب و جنوب غربی کشور به خصوص در آبادان و خرمشهر بسیار زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تدابیری که اندیشیده شده مقرر شده دو کریدور اصلی در این مناطع احداث شود.

 وی افزود: یکی از این کریدورها از نوار ساحلی جنوب کشور از مرز شلمچه تا آبادان و خرمشهر عبور می کند و از آنجا به سمت شرق می رود و در نهایت به بندر گواتر بالاتر از بندر چابهار وصل می شود. 

 خادمی ادامه داد: این طرح به صورت چهارخطه اجرا می شود تا یک نوار بزرگراهی را برای کل کشور داشته باشیم که بخشی از آن در محدوده شهرهای آبادان و خرمشهر قرار دارد. 

 وی با اشاره به بازدید از نوار کمربندی آبادان و خرمشهر گفت: دستورهای لازم برای فعال سازی نوار کمربندی مسیرهای این دو شهرستان صادر شده و همچنین برای مطالعه و احداث پل جدید روی کارون دستورهای لازم داده شد تا این مسیر را به صورت یک مسیر بزرگراهی ممتد در سراسر مسیر طراحی کنیم. اجرای این طرح نیز در دستور کار قرار دارد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: دومین کریدور، کریدور شمال به جنوب در غرب کشور است که مجددا از محدوده شهرهای آبادان و خرمشهر عبور می کند و پس از طی کردن این دو شهرستان به طرف اهواز و سپس به سمت استان لرستان و در نهایت به مرز بازرگان منتهی می شود که می تواند کریدور شمال به جنوب برای استفاده مناطق شمال غربی از بنادر جنوب غربی کشور باشد که اجرای این طرح را نیز در برنامه کاری قرار داده ایم. 

 وی افزود: قسمتهای مختلف این طرح به طول حدود 1780 کیلومتر در حال اجرا است و بخشهای دیگر نیز در حال مطالعه است که امیدواریم این مطالعات را بتوانیم در محدوده استان خوزستان اجرایی کنیم و سرعت کار را افزایش دهیم. 

 خادمی با اشاره به نیاز مردم منطقه اروند به جاده های درون شهری، عنوان کرد: در بحث جاده های درون شهری شهرستانهای آبادان و خرمشهر که از نیازهای مردم شریف این مناطق است، به سمت اروندکنار، قفاص و چوئبده بازدید انجام شد و امیدواریم با توجه به نیازهای منطقه بتوانیم برنامه ریزی انجام دهیم تا با بهسازی مسیر و مشارکت با شهرداریها در مناطقی که کنارگذر وجود ندارد، وضعیت بهتری نسبت به گذشته در جاده ها داشته باشیم. 

 معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: از مناطق روستایی اروندکنار و مسیرهای خرمشهر نیز بازدید به عمل آمد که نتایج این بازدیدها را جمع بندی خواهیم کرد و با تامین و ابلاغ اعتبارات در دو تا سه مرحله در سال جاری یا سال آینده، وضعیت مسیرهای روستایی که فاقد جاده هستند را ساماندهی کنیم تا نسبت به گذشته ارتقا وضعیت داشته باشند. 

 وی ایجاد مسیرهای زیرساختی و جاده ای را عامل تثبیت پایداری در این منطقه دانست و افزود: امیدواریم با اجرا و ایجاد زیرساختهای مورد نیاز در این منطقه علاوه بر تثبیت پایداری، شاهد بازگشت مهاجرین این منطقه باشیم.

خادمی از افزایش اعتبارات این طرحها برای آبادان و خرمشهر و مناطق روستایی این منطقه خبر داد و گفت: این طرحها به صورت کریدوری و سرتاسری در پنج استان کشور اجرا می شوند  ولی سعی می شود برای قسمت هایی که در استان خوزستان اجرا می شوند با توجه به نیازهای بسیاری که در این مناطق وجود دارد، اعتبارات بیشتری در نظر گرفته شود تا با تزریق اعتبارات مناسب وضعیت این پروژه ها را به مرحله بهتری برسانیم. 

 وی ادامه داد: در برنامه ای سه ساله می توان محدوده استان خوزستان را در نوار ساحلی خلیج فارس کریدور شمال به جنوب در غرب کشور به اجرا رساند. 

 معاون وزیر راه و شهرسازی از مسیر شلمچه به خرمشهر و آبادان به عنوان پروژه کمربندی شمال شهرستانهای آبادان و خرمشهر نام برد و اظهار کرد: این پروژه از شلمچه آغاز و سپس از شمال خرمشهر عبور کرده و با گذر از شمال آبادان به جاده فعلی آبادان به سمت بندر امام خمینی(ره) اتصال پیدا می کند. 

 وی افزود: این بزرگراه، بزرگراه مناسبی است که می تواند ترافیک را از درون شهر به خارج از شهر منتقل کند و تداخل ترافیکی سنگینی که در درون این دو شهر وجود دارد را از بین ببرد. 

 مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور گفت: اگر به پروژه در حال اجرای این کمربندی سرعت بیشتری داده شود، می توان ترافیک سنگین را از درون شهرهای آبادان و خرمشهر جمع کرد و بدین ترتیب با تفکیک ترافیک، حوادث در این دو شهر کاهش خواهد یافت. 

 وی تصریح کرد: این کمربندی با طول 33 کیلومتر به صورت بزرگراهی احداث خواهد شد که حدود پنج تقاطع غیرهمسطح در آن وجود دارد و دو تقاطع در مسیرهای آبی قرار دارد. در این مسیر پل بزرگی روی کارون احداث خواهد شد که در حال طراحی جدیدی برای این پل هستیم. 

 معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد تومان اجرا خواهد شد که بخشهای جاده ای این پروژه آغاز شده و امیدواریم بخشی از طرحهای اصلی آن را نیز که شامل احداث پل و تقاطعهای غیرهمسطح هستند، تا پایان سال به مناقصه ببریم و مطالعات بخشهای بعدی را هم در سال آینده آغاز و اجرا کنیم. 

 خادمی با اشاره به اینکه اروندکنار اعتبار ملی ندارد و تنها از اعتبارت استانی استفاده می کند، گفت: در این خصوص با وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان راهداری کشور گفتگو خواهم کرد تا کمک بیشتری به این منطقه انجام شود و امیدوارم مسیرهای روستایی را طی دو تا سه سال آینده به اتمام برسانیم. 

وی اظهار امیدواری کرد با درخواست فرماندار ویژه آبادان از استاندار خوزستان و پیگیریهای نمایندگان مردم این منطقه بتوانیم با تلفیق اعتبارات دوجانبه، یک حرکت جدی را انجام دهیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۸۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان

آخرین وضعیت محورهای کشور برای امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین وضعیت راه‌های کشور تا امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ به شرح زیر است:

بر اساس آخرین داده‌های ترافیکی، تردد روان در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) برقرار و محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه دارای بارش باران، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت فاقد مداخلات جوی است.

همچنین شاهد ترافیک سنگین در آزادراه کرج - قزوین محدوده‌های مهرویلا و پل کردان، آزادراه قزوین - کرج محدوده‌های ینگی امام، پایانه شهید کلانتری و پل فردیس، آزادراه ساوه - تهران محدوده دهشاد و محور شهریار - تهران در برخی از مقاطع هستیم.

بارش برف و باران در برخی از محورهای استان‌های سمنان و گلستان و بارش باران در برخی از محورهای استان‌های مازندران، اصفهان، قم، فارس، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان و یزد گزارش شده است.

طبق داده‌های موجود، محورهای مسدود شامل محورهای زیر اعلام شده است:

محور مسدود شریانی

۱- رودبار جنوب - ایرانشهر

محورهای مسدود غیرشریانی

۱- هشتگرد - طالقان

۲- کمربندی جدید خرانق - یزد

۳- اسپکه - بمپور

۴- یزد - دربید

۵- گنبد - سه راهی کلاله

محورهای دارای انسداد فصلی

۱- سروآباد - پاوه

۲- گنجنامه - تویسرکان

۳- وازک - بلده

۴- پونل - خلخال

آخرین وضعیت جوی استان‌های کشور

صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز به‌تدریج ابرناکی و بارش در شرق سواحل دریای خزر، شرق تهران و استان‌های سمنان و خراسان شمالی کاهش می‌یابد و در مرکز، شرق، جنوب شرق و جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بر همین اساس، در شمال شرق فارس، غرب کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی و خراسان جنوبی، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق بارندگی خفیف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: پنجشنبه در شرق شمال، شرق کشور و استان فارس، رگبار ضعیف و پراکنده همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود و در جنوب شرق کشور شامل استان کرمان، نیمه جنوبی خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

ضیائیان ادامه داد: جمعه در ارتفاعات جنوب کرمان و شرق یزد، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و در نوار غربی کشور روند افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: شنبه در چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات غرب فارس، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ خواهد داد و در ساعات بعدازظهر، در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: یکشنبه در ارتفاعات خوزستان و ایلام، استان کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و شمال بوشهر، افزایش ابر و رگبار پراکنده خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: تا روز جمعه وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم دارد و در بعضی از ساعات روز، شدید و گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود، همچنین چهارشنبه و پنجشنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 747443

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • اورژانس جاده مرگ شبانه‌روزی می‌شود!
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت /بارش برف و باران در محورهای ۱۱ استان
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب شرقی و جنوب کشور / دمای هوا در نوار غربی افزایش می‌یابد
  • عقب‌ماندگی کریدور شمال – جنوب در کردستان
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب