Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه؛ محسن محمدیان با اشاره به اینکه 28 آبان، همزمان با سوم نوامبر روز جهانی همدردی و یادبود قربانیان حوادث جاده‌ای است ،گفت: برای نخستین بار به همت معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و با همکاری شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در راستای پویش مردمی "با هم مهربان باشیم"، پلاکاردهایی با عکس برخی قربانیان مشهور را در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران و پلازای میدان ولیعصر (عج) نصب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این کار با هدف حساس کردن افکار عمومی در خصوص آمار تصادفات در معرض دید عموم قرار گرفته است،اظهار داشت: متأسفانه کشور ما نیز در زمینه تصادفات جاده‌ای آمار بالایی دارد و آگاهی بخشی در زمینه ایمنی در هنگام رانندگی مهمترین و اقتصادی‌ترین روش برای کاهش تصادفات و بهبود ایمنی در جاده‌هاست.

محسن محمدیان ادامه داد: متأسفانه مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌ای باعث از دست رفتن جان بسیاری از هم‌وطنان و چهره‌های مطرح شده است که در این بین تعدادی از چهره‌های هنری و ورزشی مانند مرحوم سیروس قایقران کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال،‌ مرحوم آیدین نیکخواه بهرامی بسکتبالیست تیم ملی، شادروان دکتر افشین یداللهی شاعر و ترانه سرا، و مرحومه پوپک گلدره هنرمند سینما و تلویزیون از قربانیان این حوادث بوده‌اند.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به گزارش مشترک سازمان بهداشت جهانی و بانک جهانی در خصوص پیشگیری از صدمات ناشی از تصادفات جاده‌ای، گفت: برخوردهای ترافیکی قابل پیشگیری‌اند و کشورها باید به اعمال این پیشگیری‌ها در برنامه ریزی‌های کلان خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه رها کردن بادکنک‌های سیاه در فضای بیرونی ایستگاه‌های مترو یکی دیگر از برنامه‌های این روز بود گفت: در کنار شعار «با هم مهربان باشیم» که با ایام منتسب به پیامبر مهربانی هم متقارن بود، از شعار «با هوا هم مهربان باشیم» نیز استفاده شد که پیامی شنیدنی برای همشهریان تهرانی داشت؛ این پیام در آستانه فصل سرما باید جدی‌تر گرفته شود، همه باید در جهت کاهش آلودگی هوا سهیم باشیم.

وی تصریح کرد: کاهش تصادفات رانندگی و آلودگی هوا از مزیت‌های استفاده همگانی از مترو است و در این راستا شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه همواره به دنبال برنامه ریزی بهتر در جهت افزایش بهره برداری و جابجایی ایمن و راحت برای مسافران بوده است.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با تاکید بر اینکه ایمنی و امنیت سفر با مترو از سوی مردم مطلوب تشخیص داده شده است خاطر نشان کرد: مترو مجهز به سیستم کنترل فرمان متمرکز است به طوری که ترافیک قطارها دائماً در حال کنترل و نظارت بوده و با هرگونه احتمال خطا، سیستم نظارت ایمنی عمل می‌کند و اجازه حرکت به قطار داده نمی‌شود و وجود این فناوری باعث شده تا کنترل بیشتر و بهتری در حرکت قطارها انجام پذیرد.

706

مترو پلاکارد عکس قربانیان مدیر ارتباطات محسن محمدیان

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۸۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران

با افتتاح ایستگاه ورزشگاه تختی در خط ۷ مترو تهران، عملاً پرونده ایستگاه‌های بدنه اصلی این خط در سال ۱۴۰۳ بسته خواهد شد اما برنامه عملیاتی شرکت مترو برای سال جاری و در مورد خط ۷ به همین یک مورد خلاصه نمی‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با بهره‌برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی در منتهی الیه جنوب شرقی خط 7 نه‌تنها بیست و دومین ایستگاه خط مذکور در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت بلکه حدود 2 کیلومتر مسیر ریلی نیز به طول شبکه مترو پایتخت افزوده می‌شود.

همان‌طور که پیشتر هم عنوان شده است، تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی در صورت تامین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، می‌تواند سر فاصله حرکتی قطارهای خط 7 را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

اما فارغ از ایستگاه ورزشگاه تختی که آخرین ایستگاه از بدنه اصلی خط 7 به حساب می‌آید، برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای این خط به موارد بیشتری مربوط می‌شود؛ غیر از رفع نواقص و نصب پله برقی در ورودی پارک رفتگر (ایستگاه تربیت مدرس)، ورودی مستقل ایستگاه توحید به همراه سالن بلیت فروشی آن نیز امسال امکان تکمیل دارد. به این موارد باید تلاش برای بهره‌برداری از 6 ورودی دیگر را اضافه کرد؛ ساخت و تجهیز ورودی جنوبی ایستگاه آهنگ، ورودی جنوبی ایستگاه چهل تن دولاب، ورودی جنوبی ایستگاه هلال احمر، ورودی غربی ایستگاه شهدای هفدهم شهریور، ورودی شمال غربی ایستگاه میدان کتاب و ورودی شرقی میدان صنعت، از جمله دیگر پروژه‌های خط 7 در سال 1403 به شمار می‌آیند.از طرفی با جمع آوری کارگاه مترو، امکان بازگشایی بلوار پاک نژاد و میدان کتاب در ماه‌های باقی‌مانده از سال جاری وجود دارد.

به‌کارگیری واگن‌های وارداتی در زمستان امسال در خطوط مترو

اما یکی از مهمترین ماموریت‌های خط 7 در این دوره مدیریت شهری، احداث حدود 5 کیلومتر تونل و 2 ایستگاه در پروژه توسعه شمال غربی خط مذکور است که عملیات اجرایی آن از اسفندماه سال گذشته آغاز شد؛ پروژه‌ای که در صورت تامین به موقع منابع مالی لازم، حتی احتمال انجام تست سرد آن تا اوایل نیمه دوم سال 1404 وجود دارد و این یک خبر مسرت‌بخش برای اهالی غرب پایتخت و خصوصاً دانشجویانی است که محل تحصیل آنها در حوالی پونک و حصارک واقع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • سوم فروردین؛ تلخ ترین روز تصادفات نوروزی امسال / افزایش شمار جانباختگان در معابر درون شهری
  • کاهش ۹.۵ درصدی مرگ در تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • مصدومیت سالانه نیم میلیون نفر در تصادفات/کاهش ۱۴ درصدی تلفات
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • آمار واقعی قربانیان تصادفات در نوروز اعلام شد | بیشترین فوتی‌ها در این ۲ روز اتفاق افتاد
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران