Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ «سیدمحمد موسوی» اضافه کرد: این میزان خسارت تا امروز در شهرستان‌های سرپل ذهاب، قصر شیرین، اسلام‌آباد غرب، ثلاث باباجانی، گیلانغرب و 1960 روستا در مناطق آسیب دیده، برآورد شده است.

وی افزود: براساس بررسی‌های میدانی توسط بخش کشاورزی و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه، 40 درصد این خسارت ها مربوط به تاسیسات، ساختمان‌ها و اماکن دامی، انبارهای علوفه، صنایع تبدیلی و تکمیلی و تاسیسات پرورش ماهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



«40 درصد دیگر به تاسیسات و منابع آبی مانند ایستگاه پمپاژ آب، سیستم‌های آبیاری، چاه و خطوط انتقال آب و استخرهای ذخیره آب و 20 درصد نیز به تلفات دام سبک و سنگین ماهی، طیور و زنبور عسل مربوط می شود».

وی از اعزام 55 گروه دامپزشکی از سایر استان‌ها به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه برای انجام عملیات ضدعفونی، درمان و نظارت بر تدفین بهداشتی دام‌های تلف شده و ارسال 30 دستگاه بیل مکانیکی و سایر ادوات برای تدفین دام، پیگیری تامین علوفه و کمک به ساخت جایگاه موقت دام خبر داد.

** پیشنهادهای وزارت جهاد کشاورزی برای کمک به مناطق زلزله زده

موسوی گفت: وزارت جهاد کشاورزی بیش از 10 کامیون مواد غذایی، پتو، آب و پوشاک به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه ارسال کرده است.

وی درباره پیشنهادهای ارایه شده وزارت جهاد کشاورزی به دولت برای جبران خسارت و احیای کشاورزی در مناطق زلزله زده تصریح کرد: این پیشنهادها شامل تامین چهار هزار میلیارد ریال اعتبار تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای ساخت و مرمت اماکن دامی و انبار علوفه، ساختمان‌ها، زیربناها و سازه‌های آبی خسارت دیده در بخش کشاورزی است.

این مسوول، تامین سه هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای بازسازی و نوسازی واحدهای خسارت دیده، تامین 2 هزار میلیارد ریال به صورت هزینه‌ای برای جبران بخشی از خسارت ناشی از تلفات دام و طیور و زنبور عسل و حمایت از آسیب دیدگان با هدف احیای تولید و تامین سه ساله نهاده‌ها و استمهال تسهیلات دریافتی کشاورزان خسارت دیده را از دیگر پیشنهادهای وزارت جهاد کشاورزی به دولت عنوان کرد.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی، بخشودگی سه ساله آب بهای زمین های کشاورزی پایاب سدهای رودخانه‌ها مرزی در مناطق زلزله‌زده و تامین بار مالی و توزیع رایگان 2 هزار تن جو به دامداران خسارت دیده توسط شرکت پشتیبانی امور دام را برای تصویب در دولت به وزارت کشور پیشنهاد کرده است.

موسوی افزود: خسارت وارد شده به بخش کشاورزی استان ایلام نیز در دست بررسی است.

زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر ساعت 21 و 48 دقیقه شامگاه یکشنبه (بیست و یکم آبان ماه) استان کرمانشاه و مناطقی از عراق را لرزاند.

این زلزله در استان کرمانشاه حوالی ازگله در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.

شدت این زمین لرزه به اندازه ای بود که در بیشتر استان ها و برخی کشورهای منطقه نیز احساس شد.

براساس آخرین اطلاعات اعلام شده از ستاد مدیریت بحران کشور، تاکنون در این زمین لرزه 436 نفر جان باخته و 10 هزار و 179 نفر زخمی شده‌اند.

پس لرزه ها در منطقه هنوز ادامه دارد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۸۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی سپیدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،  فرماندار سپیدان در بازدید از مزارع و باغ‌های سیل زده افزود: بارندگی سیل آسای چند روز گذشته خسارت زیادی به زیر ساخت‌های بخش کشاورزی این شهرستان وارد کرده به طوری که برآورد اولیه نشان از خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی به این بخش دارد.
علیرضا سامری ادامه داد: بخش عمده این خسارت‌ها به باغ ها، زمین‌های کشاورزی، زیرساخت‌های شیلاتی، استخر‌های پرورش ماهی، سردهانه‌ها و کانال‌های آبرسانی است.
وی افزود: علاوه بر خسارت‌هایی که به حوزه باغ‌ها و زراعت شده باعث ایجاد خسارت به جاده بین مزارع، راه‌های ارتباطی و پل‌های بین رودخانه‌ها و مسیل‌ها نیز دچار مشکل شده اند.
فرماندار سپیدان گفت: با توجه به بارندگی‌های شدید چند روز گذشته و گزارشاتی مبنی بر وارد آمدن برخی خسارات بخصوص در حوزه کشاورزی، راه‌ها و معابر شهری، روستایی و آبگرفتگی اماکن مسکونی کارشناسان خسارت وارده را بازدید کرده و پس از جمع بندی به ستاد بحران استان اعلام خواهیم کرد.
سامری افزود: با توجه به فصل داشت و نیاز به سمپاشی و عملیات هرس باغ‌ها و بروز صدمات قابل توجه به راه‌های بین مزارع کشاورزی مقرر شد راه اندازی و تعمیر آن‌ها به فوریت و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان انجام شود.
به گفته او گفت: تعداد بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان سپیدان ۱۲ هزار نفر است که این تعداد بهره بردار در زمینه باغداری، زراعت، زنبورداری و دامداری فعالیت می‌کنند.
در پی فعالیت سامانه بارشی اخیر در استان فارس، بیش از ۱۰۰ میلی متر باران در شهرستان سپیدان ثبت شد.
شهرستان سپیدان در ۷۵ کیلومتری شمال غرب شیراز مرکز استان فارس قرار دارد.

دیگر خبرها

  • راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • بازدید و پایش عوامل خسارت زای گیاهی مزارع چنقرالوی پل ارومیه
  • خرید نهال لیبل دار، ۲۹ هزار تومان از نهالستان تحت نظارت وزارت جهاد کشاورزی
  • برداشت گندم امروز رسماً آغاز شد
  • خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی سپیدان
  • خسارت‌های سیل  به مناطق روستایی بخش پادنای سمیرم + فیلم
  • راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • خسارت سیل به زیرساخت های کهگیلویه و بویراحمد/ رانش در برخی مناطق
  • زلزله سالند دزفول خسارتی نداشت
  • خسارت ۳ هزار میلیارد ریالی به مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد