Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@09:38:42 GMT

کشته شدن51 عضو پ.ک.ک در جنوب ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۸۸۷۷

کشته شدن51 عضو پ.ک.ک در جنوب ترکیه

46 عضو نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در جنوب ترکیه و شمال عراق در پی بمباران جنگنده های هوایی و درگیری با نیروی زمینی ارتش ترکیه طی یک هفته اخیر کشته شدند.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری آناتولی، 51 عضو پ.ک.ک در پی بمباران جنگنده های هوایی و درگیری با نیروی زمینی ارتش ترکیه در مناطق بست لر دره لر استان شیرناک، الشکیرت استان آغری، کولپ استان دیاربکر و مناطق خاکورک، هفتانین، گارا، سینات، زاپ، آواشیان و باسیان در شمال عراق کشته شدند که برخی از فرماندهان ارشد این تشکیلات و ستیزه جویان مشهوری از جمله امینه آکسوز، قدر تاتلی، فرهاد مامکسوری و آکین کربوران نیز جزو این کشته شدگان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این رسانه، در نتیجه عملیات نیروهای مسلح ترکیه علیه پ.ک.ک، مقادیر زیادی سلاح های سبک و سنگین، مهمات و مواد انفجاری نیز کشف و ضبط شده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از وبسایت خبری روزنامه کارار، 57 تن از مظنونان به عضویت در گروه تروریستی پ.ک.ک نیز هفته گذشته توسط ماموران پلیس امنیت ترکیه در استان های حکاری، قارص و وان دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می جنگد.
این تشکیلات از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته و معرفی شده است.

این تشکیلات حدود هفت ماه پیش علیه دولت مرکزی ترکیه و اقلیم کردستان عراق اعلام جنگ تمام عیار کرد.

دولت ترکیه از زمستان گذشته عملیات وسیعی را علیه مقرهای پ.ک.ک در مناطق مختلف کوهستانی شرق و جنوب شرق این کشور آغاز کرده و بسیاری از محل های استقرار آنها را شناسایی و منهدم کرده است.

مناطق کوهستانی شرق و جنوب شرقی ترکیه و نیز ارتفاعات شمال عراق محل استقرار عناصر گروه پ.ک.ک است.

منبع: ایرنا

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختلال ارتباطی در مناطق سیلابی جنوب کشور برطرف شد

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد نوروزی مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها و دستیار ارتباطات مردمی وزیر ارتباطات با اشاره به بارش‌های سراسر کشور گفت: در نقاطی از استان‌های کشور مانند خوزستان، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد شاهد وقوع سیلاب، آبگرفتگی و رانش زمین بودیم که به شبکه توزیع برق آسیب رسانده و قطعی طولانی مدت برق منجر به مشکلات ارتباطی به صورت نقطه‌ای شده است که همکارانم بی وقفه در حال رفع مشکلات هستند.

 وی افزود: خوشبختانه تمهیدات لازم مانند افزایش پهنای باند در شهر‌های زیارتی و سیاحتی و نقاط پر تجمع و گردشگرپذیر صورت پذیرفته و سایت‌های ثابت و سیار جدید جهت تکمیل پوشش ارتباطی استقرار یافته اند و برنامه ریزی و پیش بینی لازم برای ارائه خدمات مطلوب و پایدار ارتباطی با حضور شبانه روزی تیم‌های فنی و پشتیبانی شرکت ارتباطات زیرساخت و کاروان ارتباطی برای رفع مشکلات انجام شده تا مردم عزیز تعطیلات نوروز خوبی را سپری کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بازدید سردار پاکپور از مناطق مرزی جنوب شرق
  • بازدیدعیدانه فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق کشور
  • واکنش طالبان به حمله انتحاری علیه چینی‌ها در پاکستان
  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مناطق مرزی جنوب شرق
  • ارتقای رتبه ترکیه
  • گرد و خاک شدید در این مناطق | رانندگان مواظب باشند 
  • بازسازی مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان ادامه دارد
  • نوروز کجا برویم؟ زیباترین مناطق دیدنی خوزستان!
  • اختلال ارتباطی در مناطق سیلابی جنوب کشور برطرف شد
  • شلیک ۸ راکت از نوار غزه به جنوب سرزمین‌های اشغالی