Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز- ایرنا- در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی که با محوریت رویداد تبریز 2018 برگزار شد، موضوع استفاده حداکثری از ظرفیت های آموزش و پرورش به خصوص دانش آموزان در این رویداد مهم بین المللی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، در این جلسه ظرفیت های دانش آموزی مورد بررسی قرار گرفت و از دانش آموزان و معلمان به عنوان سفیران فرهنگی این رویداد مهم سخن به میان آمد که نقش بسیار مهمی در معرفی تبریز و آگاه سازی مردم این شهر در حوزه گردشگرپذیری می توانند ایفا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** آموزش و پرورش آماده ایفای نقش در رویکرد تبریز 2018 است
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این نشست با بیان اینکه آموزش و پرورش آماده ایفای نقش در رویداد تبریز 2018 است، گفت: خطه آذربایجان و شهر تبریز به علت صبغه فرهنگی که دارد و با توجه به اینکه اغلب حوزه های آموزش و پرورش به صورت نوین در این استان اتفاق افتاده است، دارالتربیه ایران می باشد.
پاشایی افزود: در چهار سال گذشته با استفاده از تمامی ظرفیت و امکانات استان و با همکاری و همفکری دستگاه های مختلف توانسته ایم در بین 31 استان در سراسر کشور در شاخص های مختلف آموزشی و پرورشی به ویژه در حوزه کمی و کیفی، عمومی و اختصاصی یکی از استان های پیشتاز کشور باشیم.
وی ادامه داد: در این مدت با الگو قرار دادن سند تحول آموزش و پرورش ، اسناد بالادستی و ظرفیت های سند توسعه استان نظام جامع آموزشی اجرایی شده است.
پاشایی اظهار کرد: برای مقابله با آسیب های اجتماعی تقویت و غنی سازی برنامه های پرورشی و ورزشی دانش آموزان و همچنین توسعه ارتباط خانه و مدرسه و ایجاد همسویی بین دو نهاد مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: علاوه بر فعالیت های جاری که انجام می دهیم، افزایش نرخ باسوادی دربین گروه های هدف غیر از جمعیت لازم التعلیم استان با محوریت مدارس، آموزش ارتقا مهارت های عملی زندگی و مهرات های پایه اشتغال و کارآفرینی در بین دانش آموزان و همچنین ساماندهی و بروزرسانی و ساده سازی روش ها و فرایند های ارائه خدمات آموزشی از اولویت های این اداره کل است.

** دانش آموزان و معلمان سفیران تبریز 2018 هستند
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز دراین نشست گفت: کمیته فرهنگی و اجتماعی ستاد استانی تبریز 2018 در موضوعات نرم افزاری و بحث های متنوع و مختلف فعالیت می کند.
محمدصادق پورمهدی با اشاره به تاکیدات استاندار آذربایجان شرقی بر نقش آموزش و پرورش در رویداد تبریز 2018 افزود: در حدود 700 هزار دانش آموز و نزدیک به 50 هزار نفر معلم در استان، ظرفیت بزرگی است که می توان از آن به عنوان سفیران تبریز 2018 در داخل و خارج کشور بهره مند شد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش در بحث گردشگری و اسکان میهمانان داخلی به خوبی عمل کرده بطوری که در تابستان سال جاری 358 هزار نفر در مراکز اقامتی این اداره کل اسکان یافتند.
پورمهدی اظهار کرد: با توجه به اینکه با کمبود تعداد تخت در هتل های استان مواجه هستیم، می توان از ظرفیت اسکان مجتمع های فرهنگی و آموزشی برای گردشگران خارجی نیز بهره مند شویم که این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.
وی گفت: بایستی از طریق مدارس و معلمان به اولیای دانش آموزان در مورد رویداد مهم تبریز 2018 اطلاعات کامل ارائه شود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه چند مدرسه قدیمی که ثبت ملی شده اند در استان وجود دارد ، افزود: این مدارس با عنوان 'مدارس ماندگار' برای بازدید گردشگران آماده شوند و حتی برخی مدارس را می توانیم به هتل تبدیل کنیم که باید بررسی شود.
وی بر استفاده از فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی که به زبان های عربی و انگلیسی مسلط هستند به عنوان راهنمایان گردشگری در رویداد تبریز 2018 تاکید کرد.
پورمهدی با بیان اینکه اجرا و احیای بازی های محلی و سنتی از ضروریات این رویداد است، ادامه داد: گردشگران خارجی مشتاق آشنایی با آداب و رسوم سنتی و محلی هستند

** احداث موزه آموزش و پرورش در قدیمی ترین مدرسه تبریز
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: براساس تفاهم نامه ای که با آموزش و پرورش منعقد شده آموزش صنایع دستی و گردشگری در مدارس روستایی مورد تاکید است.
مرتضی آبدار افزود: در خصوص اسکان مسافران، موضوع استانداردسازی و ارتقاء سطح محل های اقامتی مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: موزه آموزش و پرورش در قدیمی ترین مدرسه شهر تبریز در مدرسه فردوسی در حال احداث است .
آبدار بر ارائه تقویم بازی های بومی و محلی از سوی آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: برگزاری مسابقات ملی دانش آموزی در استان، برگزاری مسابقه سفرنامه نویسی ما بین دانش آموزان با محوریت تبریز2018 و آموزش و اطلاع رسانی با محوریت ارتقا فرهنگ گردشگر پذیری از جمله مواردی است که پیشنهاد می کنیم اجرا شود.

** آموزش شهروندی نیاز امروز جامعه است
شهردار تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه آموزش شهروندی یکی از نیازهای توسعه شهرهاست، گفت: این بخش در برنامه آموزشی ، آموزش و پرورش تا کنون مغفول مانده است و سرفصل و عناوین دروس برای آن تعریف و مشخص نشده است.
ایرج شهین باهر افزود: با هماهنگی هایی که با آموزش و پرورش استان انجام شده مقرر گردیده در ساعاتی از هفته در تمامی مقاطع آموزش شهروندی ارائه شود.
شهین باهر گفت: قسمت اعظم مشکلات ما در شهر ها مربوط به فرهنگ و آموزش شهروندی و ضروری است این موضوع به تبریز 2018 محدود نشود و ادامه یابد.

** نقش آموزش و پرورش در جذب گردشگران فرهنگی پررنگ است
استاندار آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب فرهنگی بود، گفت: این انقلاب برای مسائل مادی نبود و تداوم این انقلاب نیز بر مبنای فرهنگ است.
مجید خدابخش افزود: تعلیم و تربیت از جمله مسایل زیربنایی است که باید جدی گرفته شود و ضروری است در این خصوص وقت و انرژی زیادی صرف شود.
وی با بیان اینکه زمانی متون درس ها متناسب با نیاز جامعه بود، گفت: باید در کنار تعلیم موضوع مهارت آموزی به صورت جدی پیگیری شود.
خدابخش با اشاره به نقش آموزش و پرورش در 2018 ، اظهار کرد: آموزش و پرورش می تواند در جذب گردشگران فرهنگی با ظرفیت بالای700 هزار دانش آموز و 50 هزار معلمی که در استان وجود دارد، نقش آفرینی کند.
کلان شهر تبریز در سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب و ستادهای استانی و ملی این رویداد بین المللی در کشور تشکیل شده است.
گزارش از: مینا بازگشا**انتشار: عزیزی راد
6120/518

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۹۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی و گردشگری است

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان ظرفیت‌های بالقوه مختلفی در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی، اقتصاد و معادن دارد که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

محمد کرمی روز پنجشنبه در نشست تشریح و تبیین برنامه‌ها در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص شعار سال اظهار کرد: سیستان و بلوچستان ظرفیتی عالی در حوزه گردشگری داشته که این حوزه یک اقتصاد قوی دارد به همین دلیل باید به این بخش توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه آورده کشورهای دیگر از حوزه گردشگری بسیار بالاست تصریح کرد: برای تحقق این موضوع باید طرح‌هایی آورد تا مشخص شود در هر قسمتی چه کاری می‌توان انجام داد به همین دلیل بسته‌های سرمایه‌گذاری باید آماده باشد که بتوان با برنامه‌ریزی پیش رفت.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: جوانان روستایی باید در روستاها ساماندهی شوند و اگر نیاز به آموزشی در حوزه‌های مختلف دارند آن‌ها را آموزش دهیم، نیازی نیست جوانان روستایی برای آموزش به جایی بروند بلکه باید تلاش کنیم مربی به آن روستا برود و اگر در زمینه مربی با کمبود مواجه هستیم می‌توانیم از دیگر استان‌های کشور برای آموزش جوانان روستایی مربی بیاوریم.

وی بیان کرد: تعداد زیادی مربی برای آموزش جوانان سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کرده‌اند اکنون که شرایط آن پیش آمده می‌توانیم برای آوردن مربی اقدام کنیم، هماهنگی‌های لازم برای کلاس‌های کنکور انجام شده تا گروه‌های جهادی اساتید را بیاورند و کلاس برگزار کنند.

کرمی با اشاره به اینکه به گروه‌های جهادی گفته شده نیازی به ساخت مدرسه در سیستان و بلوچستان نیست بلکه نیاز داریم دانش آموزانمان از نظر علمی توانمند شوند ادامه داد: مدرسه یکی از زیرساخت‌ها به شمار می‌رود اما اگر معلمی برای آموزش دانش آموزان نداشته باشیم ساخت مدرسه بی فایده است.

وی خاطر نشان کرد: اگر مربی توانمند باشد با کلاسی که در چادر هم برگزار شود توان بالا بردن دانش آموزان را دارد اما اگر معلم با طریقه آموزش دادن به دانش آموزان آشنا نباشد هزاران امکانات هم که فراهم شود نمی‌تواند از آن استفاده درست کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتکاف علمی دانش آموزان کنکوری لرستان
  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی در حوزه اقتصادی و گردشگری است
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش بهاباد برگزار شد
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان