Web Analytics Made Easy - Statcounter

لاشه ۵ متری یک جانور دریایی عجیب میان صخره‌های ساحلی دورترین ناحیه شرق روسیه کشف شد. بازار نیوز - کارگران محلی در شهر دورافتاده «کوماندور» واقع در دورترین ناحیه شرق روسیه به صورت اتفاقی لاشه حیوانی 5 متری را میان صخره های ساحلی کشف کردند.
استخوان های دنده این جانور که از شن و ماسه، ناحیه ساحلی بیرون زده بود، توجه کارگران را به خود جلب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها با حفر لایه های شن و ماسه، اسکلت حیوان عجیبی را خارج کردند. این اسکلت که گفته می شود متعلق به یک «گاو دریایی استلر» غول پیکر است، 45 مهره و 27 دنده دارد که همگی به تیغه اصلی ستون فقرات متصل بودند. همچنین استخوان دست یا ران آن نیز کنار اسکلت  اصلی کشف شده است.


به گفته کارشناسان، طول استخوان این جانور دریایی کمی بیش از 5 متر است، اما با احتساب حجم ماهیچه و چربی بدن آن، این طول به بیش از 6 متر می رسد.
گاو دریایی استلر، برای نخستین بار در سال 1741 به وسیله «جرج استلر» در بخش هایی از قطب شمال کشف شد و از آن پس با این نام شناسایی می شود.

زیستگاه گاو دریایی استلر در نقاطی از اقیانس آرام شمالی ثبت شده بود. متاسفانه گونه این غول های بی آزار حدود 20 سال پیش منقرض شد. این گیاهخواران عظیم الجثه در بزرگترین حالت بین 7 تا 10 متر طول دارند و وزن آنها به بیش از 5 تن می رسد. برچسب ها: گاو دریایی ، جانور عجیب ، لاشه حیوان

منبع: بازار نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۹۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایشی بزرگ در منطقه‌ای راهبردی/ برقرای صلح و امنیت شعار ایران، روسیه و چین

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ ایران، چین و روسیه، با حضور فرماندهان یگان‌های شناور و پروازی نیرو‌های دریایی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و نیروی دریایی ارتش کشور‌های چین و روسیه و همچنین نمایندگانی از کشور‌های عمان، پاکستان، آفریقای جنوبی، قزاقستان و جمهوری آذربایجان به عنوان کشور‌های ناظر در شمال اقیانوس هند برگزار شد.

این رزمایش امسال برای پنجمین سال متوالی با شعار با هم برای برقراری صلح و امنیت، برگزار و این چهارمین رزمایش مرکب بود که با حضور کشور‌های ایران، چین و روسیه برگزار شد.

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ با شعار «با هم برای برقراری صلح و امنیت» و در منطقه‌ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع، با پیام صلح و دوستی کار خود را به اجرا رساند.  

در این رزمایش یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور ربوده شده، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی را اجرا خواهند کرد.

اما برگزاری این رزمایش چرا از اهمیت بالایی برخوردار است؟

رزمایش امسال در شمال اقیانوس هند برگزار شد و بد نیست از اهمیت این منطقه آگاه شویم. این منطقه از اهمیتی راهبردی، به‌ویژه برای ایران برخوردار است. ایران به‌دلیل قرارگیری در شمال اقیانوس هند و همچنین مجاورت با خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای‌عمان از موقعیت ژئوپلتیک ویژه‌ای در منطقه و حتی در جهان برخوردار است و برگزاری رزمایش مشترک با چین و روسیه، نمودی بر عزم جمهوری‌اسلامی ایران به‌منظور تقویت صلح، ثبات و امنیت دریایی در خلیج‌فارس و اقیانوس هند به‌شمار می‌رود. این‌درحالی است که با توجه به تهدید‌های دریاپایه کنونی از یک‌سو و حجم گسترده صادرات و واردات ایران از طریق دریای عمان و اقیانوس هند، بر اهمیت برگزاری چنین رزمایش‌هایی، آن‌هم به‌صورت مشترک با قدرت‌های دریایی مانند روسیه و چین، افزوده‌است.

اقیانوس هند، اقیانوسی راهبردی، مهم و اقتصادی درجهان است و پل ارتباطی میان جنوب غرب آسیا، استرالیا، آفریقا، اروپا و آمریکا است و حجم سنگینی از آمد و شد دریایی جهان را در خود دارد. با نگرش به موقعیت راهبردی اقیانوس هند، بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در این منطقه هستند که بعضا ً ممکن است زمینه بروز بحران‌های امنیتی در این منطقه را پدید آورد.

به طور کلی شمال اقیانوس هند یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین آبراه‌های جهان بوده و نقش مهمی در تجارت و حمل و نقل دریایی در سطح جهان دارد.

علاوه‌بر اهمیت ژئوپلتیک و اقتصادی منطقه شمال اقیانوس هند برای ایران، این محدوده به‌دلیل قرارگیری در میان سه تنگه راهبردی جهان، شامل «تنگه هرمز» در شمال، «تنگه مالاگا» در شرق و «تنگه باب‌المندب» در غرب، برای امنیت و تجارت بین‌المللی نیز اهمیت راهبردی ویژه‌ای برخوردار بوده و همواره مورد توجه بسیاری از قدرت‌های جهانی بوده‌است.  

در چنین شرایطی تقویت «دیپلماسی دفاعی» باهدف تقویت امنیت دریایی در حوزه اقیانوس هند، دریای‌عمان و خلیج فارس، طی سال‌های گذشته به صورت مستمر در دستورکار جمهوری‌اسلامی قرار داشته است.

آقائیان کارشناس مسائل امنیتی درباره رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین در اقیانوس هند اظهار کرد: اطراف اقیانوس هند چندین تنگه مهم و استراتژیک دنیا مانند تنگه هرمز و مالاگا و باب المندب قرار دارد که در تجارت و  موضوعات دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: یکی از اهداف این رزمایش تمرینات دریایی و حفاظت و حراست از کشتی‌های تجاری و نظامی و همچنین برقراری صلح و امنیت است. ایران، روسیه و چین از قابلیت‌های خوب دریایی برخوردار هستند و کشور‌هایی مانند آمریکا و انگلیس تمام توان نظامی خود را در دریا قرارد دادند و  دریا برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در تنگه هرمز قرار داریم و این مکان استراتژیک همیشه برای ما تحولات زیادی  از سمت سایر کشور‌های دنیا بوده  و با برگزاری چنین رزمایش‌هایی تا به اکنون توانستیم قدرت دفاعی و نظامی خودمان را بالا ببریم و هدف خودمان در برقرای صلح و امنیت دریایی بالا ببریم.

وی افزود: در این رزمایش یگان‌های قابل و بزرگی از نیروی دریایی ارتش، سپاه پاسداران با شناور‌های جدیدی در این رزمایش شرکت کردند و نکته دیگر هم حضور چندین ناظر در این رزمایش است. کشور‌هایی مانند پاکستان، عمان و چندین کشور دیگر باعث افزایش اعتبار این رزمایش شده‌اند.

وی ادامه داد: ما در موقعیتی هستیم که بسیار حائز اهمیت است و دنیا نیز در این نقطه تمرکز دارد و ما هم چنیدن سال است که توانستیم در این نقاط استراتژیک دریایی چه ارتش و چه سپاه پاسداران رفت و آمد‌هایی داشته باشیم و اهداف خود را عملی کنیم.

ما اکنون به این توانایی رسیدیم که بتوانیم با اقیانوس پیما‌ها و امکانات خود بتوانیم امنیت منطقه را حفظ کنیم و این چند روز هم به امید خدا شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

آرشام عباسیان پژوهشگر مسائل نظامی در ارتباط با اهمیت این رزمایش گفت:این رزمایش‌ها نشان دهنده همکاری راهبردی سه کشور در زمینه امنیت و دفاع دریایی است و فرصتی را برای نیروی دریایی خود فراهم می‌کنند تا با یکدیگر آموزش ببینند، دانش و تخصص را تبادل کنند و قابلیت همکاری را افزایش دهند.

وی ادامه داد: شمال اقیانوس هند بین سه تنگه راهبردی از پنج تنگه راهبردی دنیاست، تنگه هرمز در شمال، تنگه مالاکا در شرق و تنگه باب المندب در غرب منطقه اقیانوس هند واقع شده که در حقیقت بیضی انرژی دنیا را احاطه کرده است. با توجه به تردد شناور‌های تجاری و نفتکش در این منطقه حساس ضرورت برقراری امنیت تجارت دریایی را دوچندان کرده است. در واقع با چنین رزمایش‌هایی هماهنگی و همکاری راهبردی همه جانبه خود را به سایر کشور‌های جهان اعلام می‌کنند.

عباسیان افزود: «از سویی با توجه به اینکه در حال حاضر چین با تایوان، روسیه با اوکراین و ایران نیز به واسطه نیرو‌های نیابتی در خاورمیانه شاهد درگیری‌هایی هستند، این رزمایش مشترک دریایی و در کل تمام رزمایش‌های این چنینی به عنوان نمایش قدرت و عامل بازدارندگی در برابر تهدیدات یا دشمنان احتمالی عمل می‌کند. ایران، روسیه و چین با نمایش توانایی‌ها و هماهنگی‌های دریایی خود می‌توانند پیامی قوی در مورد توانایی خود در دفاع از منافع ملی به سایر کشور‌ها ارسال کنند».

وی در پایان گفت: «حضور ایران، روسیه و چین در این رزمایش دریایی می‌تواند به عنوان چالشی برای حملات غرب و ایالات متحده و انگلیس در منطقه تلقی شود که منجر به افزایش تنش‌ها در دریای سرخ و باب المندب شده است. از سویی چین که حضور خود را در منطقه دریای سرخ به عنوان بخشی از ابتکار یک کمربند و جاده (BRI) افزایش داده و هدف آن افزایش ارتباطات و تجارت بین آسیا، آفریقا و اروپا است با مشارکت در این رزمایش امادگی کامل خود را برای برقراری امنیت دریایی نمایش می‌دهد. همچنین حضور ایران در مناطق کلیدی دریایی و به نمایش کشیدن قدرت و آمادگی دریایی خود به عنوان یک اقدام استراتژیک برای مقابله با نفوذ رقبای منطقه‌ای خود و دخالت‌های بازیگرانی همچون ایالات متحده بشمار می‌آید».

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • اظهارات عجیب مکرون درباره حمله به روسیه
  • رزمایش ایران، روسیه و چین پیام مهمی برای غرب دارد
  • واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین
  • واکنش رسانه آمریکایی به رزمایش ایران، روسیه و چین ؛ پیام مهمی برای غرب دارد
  • رسانه آمریکایی: رزمایش ایران، روسیه و چین پیام مهمی برای غرب دارد
  • در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۴ چه گذشت؟+ عکس
  • رازهای مثلث شیطان؛ مشهورترین گمشدگان مثلث برمودا چه کسانی بودند؟
  • جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد!
  • پیام رزمایش دریایی ایران، روسیه و چین در آب‌های جنوبی کشورمان
  • رزمایشی بزرگ در منطقه‌ای راهبردی/ برقرای صلح و امنیت شعار ایران، روسیه و چین