Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از اظهارات اخیر مقامات اسپانیا از جمله «ماریا دولورس دکاسپدال» وزیر دفاع اسپانیا درباره مداخله ادعایی روسیه در بحران اخیر کاتالونیا، دو کمدین روس در تماس با این مقام اسپانیایی خود را به عنوان «وزیر دفاع لتونی» جا زدند و وزیر دفاع اسپانیا را دست انداختند.به گزارش بلاغ، دو کمدین روس در تماس تلفنی با وزیر دفاع اسپانیا، ضمن جا زدن خود به نام «وزیردفاع لتونی»، این مقام اسپانیایی را دست‌انداخته و حدود 12 دقیقه با وی درباره اینکه «پوگدمونت جاسوس روسیه است» صحبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اظهارات اخیر مقامات اسپانیا از جمله «ماریا دولورس دکاسپدال» وزیر دفاع اسپانیا درباره مداخله ادعایی روسیه در بحران اخیر کاتالونیا، دو کمدین روس در تماس با این مقام اسپانیایی خود را به عنوان «وزیر دفاع لتونی» جا زدند و وزیر دفاع اسپانیا را دست انداختند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، این دو کمدین با نام‌های مستعار «ووان» و «لکسوس» با جا زدن خود به عنوان وزیر دفاع لتونی به کاسپدال گفتند که بسیاری از گردشگران روس که به بارسلون سفر می‌کنند در حقیقت جاسوس سرویس اطلاعاتی روسیه هستند و «کارلس پوگدمونت» رئیس مستعفی دولت منطقه کاتالونیای اسپانیا نیز یک جاسوس روس است که با نام مستعار «سیپولینو» فعالیت می‌کند.

این کمدین‌های روس در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کردند: «گفته‌های ما توجه ماریا دولورس دکاسپدال» وزیر دفاع اسپانیا را برانگیخت و وی در ادامه صحبت‌های ما به ترافیک اینترنتی مشکو از طرف روسیه اشاره کرد. ما که خودمان را به جای وزیر دفاع لتونی جا زده بودیم، قول دادیم تا اسناد محرمانه‌ای را در این خصوص به وزیر دفاع اسپانیا ارائه دهیم، اسنادی که نشان می‌دهد رئیس سابق منطقه کاتالونیا جاسوس روس است».

وزیر دفاع اسپانیا نیز در این مکالمه تلفنی که حدود 12 دقیقه طول کشیده و صوت آن نیز در یوتیوب منتشر شده، اشاره کرد که تردیدی در خصوص این اظهارات ندارد اما در ادامه تأکید کرده که هنوز هیچ شواهدی درباره مداخله روسیه در همه‌پرسی کاتالونیا در دسترس ندارد که کمدین‌های روس قول دادند تا اسناد مربوطه که توسط سرویس اطلاعاتی لتونی رهگیری شده، را در اختیار دولت اسپانیا قرار خواهند داد.

یکی از این دو کمدین اعلام کرده که وزیر دفاع اسپانیا بعد از این مکالمه مجددا با وی تماس گرفته و گفته است که نخست‌وزیر اسپانیا را از این مکالمه مطلع ساخته است. وی تأکید کرده که طرف اسپانیایی مایل به دیدار با همکاران لتونیایی خود است.

کوزنتسوف یکی از این دو کمدین افزود: «ما نیز بر تمایل خودمان تأکید کردیم اما ظاهرا وی بعدا حدس زده که این تماس تلفنی، یک شوخی بود و هیچ تماس دیگری برقرار نشد».

وزیر دفاع اسپانیا بعدا در صفحه توئیتر خود با اشاره به این تماس تلفنی نوشت: «این یک تماس بسیار عجیب بود. من از آنها خواستم تا به زبان انگلیسی صحبت کنند اما آنها تمایلی نداشتند. از آنجایی که من به آنها اعتماد نداشتم، این گفت‌وگو را متوقف کردم و دیگر تماسی نگرفتم. حالا می‌دانم که آنها روس بوده‌اند».

این دو کمدین روس به خاطر دست‌انداختن سیاستمداران عالیرتبه از جمله «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهور اوکراین، «ریک پری» وزیر انرژی آمریکا، «مکسین واترز» قانونگذار آمریکایی و یک سری دیگر از مقامات عالیرتبه آمریکایی شناخته شده هستند.

این دو کمدین روس حدود چهار ماه پیش با جازدن خودشان به جای نخست وزیر اوکراین، وزیر انرژی آمریکا را دست انداخته و 22 دقیقه با «ریک پری» درباره مسائل مربوط به انرژی و تحریم های روسیه تلفنی صحبت کرده بودند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۹۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که هزار و ۷۰ نظامی اوکراینی در درگیری های ۲۴ ساعت گذشته کشته و زخمی شدند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که در همین مدت زمان نیروهای روسی هفت حمله ارتش اوکراین را در نزدیکی آودیوکا دفع کردند. اوکراین همچنین ۲۹۵ نظامی را در اطراف آودیوکا از دست داد.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور دونتسک، تلفات ارتش اوکراین به بیش از ۳۸۰ نظامی رسید. یک نفربر زرهی «ام ۱۱۳» ساخت آمریکا و چهار خودروی جنگی ارتش اوکراین نیز منهدم شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بیش از ۱۳۰ نظامی اوکراین در جنوب دونتسک هدف قرار گرفتند.

بنا به این گزارش، پدافند هوایی روسیه یک بالگرد نظامی «میگ -۸» اوکراین و ۱۴۳ پهپاد آن را سرنگون کرد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که روسیه از تلاش گروه های خرابکار و جاسوسی اوکراینی برای نفوذ به منطقه بلگورود روسیه جلوگیری کرد. در درگیری در این منطقه ۱۵۰ نظامی اوکراینی کشته و زخمی شدند.

کد خبر 6058256

دیگر خبرها

  • تقویت همکاری‌های آلمان و لهستان برای کمک به اوکراین
  • وزیر دفاع آلمان: اروپا باید برای حمله احتمالی روسیه آماده شود
  • روسیه: اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • اسپانیا صلح در اروپا را در معرض خطر دانست
  • بازیکنان تراکتور مدام خودشان را زمین می‌انداختند
  • ایتالیا: اروپا از نمایش اختلافات در برابر روسیه بپرهیزد 
  • تایمز: وزیر دفاع انگلیس بخاطر مسائل امنیتی به اودسا نرفت
  • عکس/ دیدار وزیر دفاع سوریه با دبیر شورای امنیت ملی
  • تصاویری از احترام نظامی وزرای دفاع ایران و سوریه
  • دیدار وزرای دفاع ایران و سوریه