Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: ۶ هزار متر مربع کتیبه و پرچم مزین و منقش به نام مبارک حضرت رضا (ع) در شب شهادت امام رئوف در حرم مطهر نصب شده و بارگاه رضوی سراسر رنگ ماتم و عزا گرفته است.

سیدخلیل منبتی افزود: سیاه پوشی حرم مطهر رضوی در مناسبت‌های مذهبی و ایام شهادت ائمه معصومین (ع) و پیامبر اسلام (ص) از جمله ماه رمضان، ماه محرم و دهه پایانی صفر انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در دهه پایانی صفر امسال حرم مطهر رضوی میزبان ۳۵۰ هزار زائر پیاده و چهار هزار هیات مذهبی است و هر یک از آنان در مراسم سوگواری حرم مطهر شرکت کرده و خادمان بارگاه منور رضوی از آنان پذیرایی می‌کنند.

وی اظهار کرد: در دهه آخر صفر امسال، ۶۰ ایستگاه پذیرایی توسط خدمتگزاران امام رضا (ع) به صورت خودجوش و با هزینه خود، در تمامی محور‌های منتهی به مشهد در شهرستان‌های قوچان، کلات، سرخس، فریمان، تربت حیدریه و نیشابور دائر و در آن‌ها خدماتی در بخش اسکان، پذیرایی، پزشکی و فنی به خودرو‌ها ارائه می‌شود.

وی افزود: امسال هیات‌های مذهبی و شماری از زائران پیاده از غذای متبرک امام رضا (ع) متنعم می‌شوند.

معاون آستان قدس رضوی گفت: در سه روز آخر صفر پارسال هر روز ۱۰۰ هزار وعده غذایی متبرک در سه نوبت صبحانه، ناهار و شام بین زائران پیاده حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد توزیع شد و امسال نیز آستان قدس رضوی پیش بینی‌های لازم را برای بهره مندی زائران از این سفره بابرکت کرده است.

آیین خطبه خوانی شب شهادت حضرت امام رضا (ع) در مشهد

همزمان با شب ۲۸ صفر و سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) آیین سنتی خطبه خوانی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

در این مراسم سنتی که با حضور نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و خادمان و خدمتگزاران بارگاه منور رضوی برگزار شد، بیش از ۶ هزار خدمه رسمی، تشرفی و افتخاری حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) حضور داشتند.

در اجرای این مراسم خادمان در حالی که لاله‌های شمع در دست داشتند، گردآگرد صحن انقلاب اسلامی در صفوف منظم ایستاده و به خطبه خوانی شب شهادت حضرت امام رضا (ع) که توسط یکی از مداحان قرائت شد، گوش سپردند.

پیش از خطبه خوانی شب شهادت حضرت امام رضا (ع)، تولیت آستان قدس رضوی با تسلیت سالروز شهادت این امام همام، ولایت پذیری را راه نجات بشریت در جهان معاصر دانست.

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی گفت: شریعت دارای احکام و آیات و باید‌ها و نباید‌هایی است که همه آن‌ها انسان را به سوی یک هدف سوق می‌دهد.

آیین خطبه خوانی شب شهادت حضرت امام رضا (ع) امسال برای نخستین بار به صورت همزمان در بقاع متبرکه و آستان‌های مطهر سراسر کشور نیز برگزار شد.

ولایت‌پذیری ملت ایران از برکات آموزه‌های امام رضا (ع) است


تولیت آستان قدس رضوی :گفت: ولایت‌پذیر ایران از برکات سخنان و آموزه‌های حضرت رضا علیه‌السلام است.

انتهای پیام/پ

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۹۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) به میزبانی معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،سال گذشته به دستور وزیرامور خارجه و با مسئولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌المللی برگزار شد و دوشنبه 4 اردیبهشت ماه دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهرمشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین‌المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست درمشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین  حضور موسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود. 

همچنین از دیگر موضوعاتی که دراین نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه موسسات و تشکل‌های مردمی دراقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام های مثبتی برداریم.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت حمزه سیدالشهدا(ع)
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • جشن‌های دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد