Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@06:05:33 GMT

پیش بینی پرداخت غرامت توسط توتال با فسخ قرارداد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۹۷۰۲

سخنگوی هیئت رییسه مجلس، گفت: اگر توتال بخواهد قرارداد را فسخ کند، باید بر اساس الگوی جدید قراردادهای نفتی غرامت پرداخت کند.
بهروز نعمتی در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به برخی اخبار منتشر شده به نقل از مدیرعامل توتال مبنی بر احتمال بازبینی در قرارداد توسعه فاز ١١ پارس جنوبی، گفت: قرارداد منعقد شده و بر اساس صحبتهایی که با وزیر نفت صورت گرفته در حال طی کردن فرآیند اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به اینکه این قرارداد و سایر قراردادهای نفتی در قالب IPC است، تضامین لازم از شرکت‌های سرمایه‌گذاری اخذ می‌شود.
هرگونه شرایطی که توتال دارد باید منطبق بر IPC باشد
وی با بیان اینکه هرگونه شرایطی که توتال دارد باید منطبق بر IPC باشد، ادامه داد: اگر توتال بخواهد قرارداد را فسخ کند، باید بر اساس الگوی جدید قراردادهای نفتی غرامت پرداخت کند.
سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی در پایان، تصریح کرد:مطمئن باشید که توتال نمی رود و قرارداد را ترک نمی‌کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۹۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال‌زایی برای بیش از ۶۰ هزار نفر با توسعه ۶ میدان نفتی

وزیر نفت از امضای قراردادهای توسعه ۶ میدان‌ نفتی به ارزش ۱۳ میلیار دلار و افزایش تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت خبر داد که سبب اشتغال‌زایی بیش از ۶۰ هزار نفر می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی امروز (یکشنبه، ۲۷ اسفندماه) در حاشیه آیین امضای قراردادهای توسعه ۶ میدان نفتی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همزمان با ملی شدن صنعت نفت شاهد یکی دیگر از دستاوردها در حوزه نفت و گاز کشور هستیم، گفت: امروز قراردادهای توسعه این ۶ میدان نفتی به ارزش ۱۳ میلیارد دلار و با افزایش تولید روزانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای نفت امضا شد که برآورد مالی سالانه این قراردادها ۱۵ میلیارد دلار است که سبب اشتغال‌زایی بیش از ۶۰ هزار نفر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اسفندماه امسال به‌منظور استفاده از ظرفیت داخلی ۳۳ میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های توانمند ایرانی و بخش بومی کشور امضا شد، افزود: افزون بر آن در آغاز سال ۱۴۰۳ شاهد گشایش پنج مجتمع پتروشیمی با افزایش ظرفیت سالانه ۸ میلیون تن در کشور خواهیم بود.

وزیر نفت ادامه داد: وزارت نفت در سال ۱۴۰۲ توانست به رشد اقتصادی بیش از ۲۰ درصد در کشور دست‌ یابد که در رشد اقتصادی کل کشور بسیار مؤثر است.

اوجی با اشاره به قراردادهای مسئولیت اجتماعی تصریح کرد: وزارت نفت در دولت سیزدهم تاکنون ۴۰ همت برای پروژه‌های پایین‌دستی و بالادستی، سفرهای استانی و پروژه‌های عام‌المنفعه تعریف کرده و در همه پروژه‌ها بخشی از هزینه‌های پروژه‌ها به بحث مسئولیت‌های اجتماعی اختصاص داده شده است.

وی تأکید کرد: ۲۵۰ میلیون دلار از ۱۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری انجام‌شده سهم مناطقی است که در کنار این پروژه‌ها هستند.  

این خبر در حال تکمیل است

دیگر خبرها

  • تصاویر| امضای قراردادهای توسعه شش میدان نفتی با حضور معاون اول رئیس جمهور
  • آیین امضای قراردادهای توسعه ۶ میدان‌ نفتی
  • غرامت ۳ میلیون دلاری تسلا در پرونده نژادپرستی علیه کارگر سیاه پوست
  • اشتغال‌زایی برای بیش از ۶۰ هزار نفر با توسعه ۶ میدان نفتی
  • بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی صنعت نفت امضا شد
  • بزرگترین قراردادهای صنعت نفت ایران امروز امضا می‌شوند/ افزایش تولید در ۶ میدان نفتی
  • امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه اخیر صنعت نفت ایران
  • بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه اخیر صنعت نفت ایران امضا می‌شوند
  • بزرگترین قراردادهای نفتی یک دهه اخیر صنعت نفت ایران امضا می‌شوند
  • پرداخت ۹۳ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان استان همدان