Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، در ادامه درخواست‌های بین المللی برای شکستن محاصره یمن، سازمان «پزشکان بدون مرز» از ادامه ممانعت‌های ائتلاف سعودی در مسیر ارائه کمک‌های امدادی به یمنی‌ها خبر داده است.

روز پنجشنبه هفته گذشته بود که رؤسای سازمان‌های بشر دوستانه وابسته به سازمان ملل درباره شرایط بد اوضاع انسانی یمن هشدار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این سازمان‌ها از ائتلاف به رهبری عربستان سعودی خواستند به محاصره کامل یمن پایان دهد.

آنها اعلام کردند که به علت محاصره و ممانعت از ورود واکسن‌، بیش از یک میلیون کودک یمنی در معرض ابتلا به بیماری دیفتری قرار گرفته‌اند.

حالا امروز شنبه، «پزشکان بدون مرز» اعلام کرده که قادر به ارسال کمک‌های دارویی و امدادی حیاتی به مردم یمن نیست؛ مردمی که به علت محاصره ائتلاف سعودی در وضعیت ناگواری هستند.

این سازمان امدادی بین المللی همچنین خبر داده که ائتلاف سعودی به این نهاد مجوز پرواز هواپیمای امدادی از جیبوتی به صنعا را نداده است.

پزشکان بدون مرز اگرچه از بازگشایی بندر عدن یمن استقبال کرده اما اعلام کرده که این اقدامی برای ارسال کمک‌های پزشکی فوری به سراسر یمن، کافی نیست.

 

فارس

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل سازمان ملل: قحطی در شمال غزه نزدیک است

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، پیشتر برنامه جهانی غذا در گزارشی در رابطه با غزه اعلام کرد تجزیه و تحلیل ناامنی غذایی حاد که در دسامبر ۲۰۲۳ انجام شد، در مورد خطر وقوع قحطی تا پایان ماه مه ۲۰۲۴ در صورت عدم توقف فوری خصومت‌ها و دسترسی پایدار برای تامین تجهیزات و خدمات ضروری به مردم هشدار داده است. از آن زمان تاکنون، شرایط لازم برای جلوگیری از قحطی برآورده نشده است و آخرین شواهد تأیید می‌کند که قحطی قریب‌الوقوع در استان‌های شمالی غزه وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود که در هر زمانی بین اواسط مارس تا مه ۲۰۲۴ رخ دهد.

بیشتر بخوانید: واکنش ایران به اقدام وحشیانه اسرائیل در بیمارستان شفای غزه

در همین رابطه آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان کرد که این گزارش بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه به دلایل بشردوستانه تاکید می‌کند.

براساس گزارش صدی البلد، گوترش از مقامات رژیم صهیونیستی خواست ارسال کامل و بی‌قید و شرط کمک‌های بشردوستانه به سراسر نوار غزه را تضمین کنند.

وی خواستار حمایت کامل جامعه جهانی از تلاش‌های انسانی سازمان ملل در غزه شد.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد که کارشناسان سرشناس جهان در زمینه امنیت غذایی به وضوح اعلام کردند که گرسنگی و قحطی در شمال نوار غزه بسیار نزدیک است.

گوترش همچنین گفت که باید همین الان به‌منظور ممانعت از وقوع آنچه در نوار غزه قابل تصور یا توجیه نیست، وارد عمل شد. وی در پایان تاکید کرد که ذخیره غذایی بیش از نیمی از فلسطینیان ساکن غزه که جمعیت آنها بالغ بر ۱.۱ میلیون نفر است، به اتمام رسیده است.

طبق گزارش منابع پزشکی، آمار شهدا در نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) به ۳۱۷۲۶ تن رسیده که بیشتر آنها زن و کودک هستند. تعداد زخمی‌شدگان نیز به ۷۳۷۹۲ تن افزایش یافته و هزاران نفر نیز همچنان زیر آوار هستند. از زمان آغاز جنگ ویرانگر در نوار غزه، اشغالگران صهیونیست برق غزه را قطع کرده و ورود آب، غذا، دارو و سوخت را ممنوع کرده‌اند و حدود ۲.۳ میلیون فلسطینی را در شرایط فاجعه‌بار انسانی قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1225059 برچسب‌ها غزه

دیگر خبرها

  • فرانسه: جنگ غزه باید متوقف شود 
  • دبیرکل سازمان ملل: قحطی در شمال غزه نزدیک است
  • هشدارهای ساده اما مهم آتش‌نشانی برای سفرهای نوروزی/ مراقب گازگرفتگی باشید
  • چالش بزرگ عربستان در ۱۰ سال آینده
  • ورود کمک‌های‌ انسانی به شمال غزه برای اولین بار
  • عربستان در بحبوحه نسل‌ کشی در غزه به تل‌آویو نفت ارسال کرده است
  • مقامات سازمان ملل: اوضاع نوار غزه از فاجعه هم وخیم‌تر است
  • صلیب سرخ: وضعیت انسانی در غزه فراتر از فاجعه است
  • کاشت ۲۰ هزار اصله نهال در مسیر جاده بین‌المللی سرخس-مشهد
  • افشای پشت پرده مذاکرات خروج نظامیان آمریکا از عراق