Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-03-19@03:49:21 GMT

ورود بیش از 2 میلیون و 700 هزار زائر به مشهد الرضا

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۹۷۵۹

ورود بیش از 2 میلیون و 700 هزار زائر به مشهد الرضا

به گزارش ایسکانیوز ، مدیرکل دفتر هماهنگی امور رفاهی استانداری خراسان رضوی گفت: در روزهای 19 تا 27 آبان و همزمان با آخرین روزهای پایانی ماه صفر در مجموع دو میلیون و 701 هزار و 979 زائر وارد مشهد شده اند.

مهدی فروزان افزود: این جمعیت زائر در مقایسه با آمار زائران ورودی پارسال 10 درصد بیشتر شده است.

او گفت: از این تعداد دو میلیون و 148 هزار و 223 نفر با خودروهای شخصی، 319 هزار و 196 زائر با ناوگان حمل و نقل جاده ای عمومی، 125 هزار و 86 نفر نیز با هواپیما از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد و 108 هزار و 385 زائر نیز از طریق ریلی به مشهد وارد شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

900

مشهد زایر

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۹۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی پویش افطاری ساده در ۴۰ پایانه اتوبوس و قطار مشهد

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در ۴۰ ایستگاه پایانه‌های اصلی اتوبوسرانی و ایستگاه‌های منتخب قطار شهری پویش افطاری ساده به مدت نیم ساعت برپا می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مهدی ابراهیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 40 ایستگاه پایانه‌های اصلی اتوبوسرانی و ایستگاه‌های منتخب قطار شهری پویش افطاری ساده به مدت نیم‌ساعت برپا خواهد شد.

وی افزود: برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد از ولادت امام حسن(ع) تا ولادت امام رضا(ع) پویش مشهد مهربان اجرا می‌شود ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر با 15 گشت خودرویی و چند گشت پیاده در این ایام صورت می‌گیرد.

برگزاری همایش ویژه روزه اولی ها در فرهنگسراهای سطح شهر

یوسف اسماعیل‌زاده، معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد نیز گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، برای بیش از 10 هزار نفر از دانش آموزان روزه اولی که به سن تکلیف رسیده اند، در 14 فرهنگسرای سطح شهر مشهد همایش برگزار می‌شود.

برنامه تماشای هزاران قمر روایتی از شهدای دوران دفاع مقدس

وی گفت: برنامه تماشای هزاران قمر با هدف روایتگری زندگی شهدای دوران دفاع مقدس به کارگردانی حامد جلالی اجرا می‌شود. 

 اسماعیل‌زاده با اشاره به جزئیات این برنامه تصریح کرد: این برنامه تلفیقی از نمایش با محوریت زندگی شهدا همراه با دعا و مناجات است. این  برنامه از ساعت 18 در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مشهد در تاریخ 26 اسفند الی 6 فروردین اجرا می‌شود.

برپایی ایستگاه های استقبال از زائر در مبادی ورودی شهر

سید جلیل بامشکی نیز تأکید کرد: در آستانه عید نوروز و همزمان با ورود زائرین نوروزی به شهر مشهد، ایستگاه‌های استقبال از زائر همچون در مبادی ورودی شهر برپا شد.

وی افزود: در آستانه سال نو و همزمان با ورود زائران نوروزی به شهر مشهد ایستگاه‌های استقبال از زائر در 4 محوری ورودی شهر مشهد ازجمله محور مشهد ـ نیشابور، مشهد ـ قوچان، پایانه امام رضا(ع) و راه آهن برپا شده است.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه تمامی دستگاه های خدمت رسان در این ایستگاه ها حضور خواهند داشت ادامه داد: خدمات این ایستگاه ها شامل معرفی مراکز اسکان و مکان های فرهنگی، تاریخی شهر مشهد، توزیع نقشه و بروشور، خدمات بهداشتی، ارائه بسته‌های متبرک و برنامه های فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان می‌شود.

بامشکی در خصوص اسکان مسافران نوروزی در بوستان زائرپذیر غدیر تصریح کرد: این بوستان با تجهیزات کامل از 25 اسفندماه آماده میزبانی از زائران است.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت‌: ایستگاه‌های استقبال از زائر از 25 اسفند تا 25 فروردین در مبادی ورودی شهر به زائرین خدمت‌رسانی خواهند کرد.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • برپایی پویش افطاری ساده در ۴۰ پایانه اتوبوس و قطار مشهد
  • ایستگاه‌های استقبال از زائر، خدمت رسانی در ۴ محور ورودی مشهد
  • ایستگاههای استقبال از زائر در مبادی ورودی مشهد برپا شد
  • ورود بیش از ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار زائر نوروزی به مشهد
  • ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار زائر نوروزی وارد مشهد شدند
  • از ۱۵ اسفند تا روز گذشته دو میلیون و ۲۵۰ هزار و ۳۷۳ زائر به مشهد وارد شده است
  • ورود بیش از ۲ میلیون زائر به مشهد از ۱۵ تا ۲۷ اسفندماه
  • ورود بیش از ۲ میلیون زائر به مشهد
  • ارائه خدمات ایستگاه‌های استقبال از زائر تا ۲۵ فروردین‌ماه
  • ایجاد ظرفیت اسکان برای ۷۰۰ هزار زائر نوروزی در مشهد