Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@11:02:21 GMT

تفسیر آیات 1-6 سوره آل عمران

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۹۹۹۲

تفسیر آیات 1-6 سوره آل عمران

قرآن سرتاسر اعجاز در زندگی مادی و معنوی است. اگر ما آن را با معرفت تلاوت کنیم، حتما اثرات آن را خواهیم دید. برای آگاهی‌ و فهم بهتر و بیشتر آیات قرآن کریم هر شب تفسیر آیاتی از این معجره الهی را برای شما آماده می‌کنیم.

سوره آل عمران سومین سوره قرآن کریم است که 200 آیه دارد، عمران نام سه نفر از اشخاص مشهور بوده است: نام پدر حضرت موسی (ع)، پدر حضرت مریم (ع) و پدر حضرت علی (ع )که بیشتر به ابوطالب مشهور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی در این سوره بیشتر منظور از آل عمران، پدر حضرت مریم و همسرش و حضرت مریم (ع) و حضرت عیسی (ع) است. این کلمه دو بار در این سوره به کار رفته است.

سوره آل عمران یادآور طبقات و رده هایی از انسان ها است که خداوند متعال آنها را از میان جامعه بشری گزینش و انتخاب کرده است، و اینان عبارتند از: آدم، نوح ، آل ابراهیم و آل عمران. در این سوره مطالب زیادی از جمله: ماجرای جنگ احد، مطالب فراوانی راجع به جهاد، مباهله، دعوت یهود به اسلام، امر به صبر و پایداری، بیان فضیلت شهدا و چند دعای زیبا آمده است.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«زندگی با آیه‌ها» تفسیر کلام الله مجید

دریافت 25 MB

به گزارش خبرنگار مهر، پویش بزرگ زندگی با آیه‌ها موسوم به مسطورا برنامه ماه رمضان تبلیغات اسلامی است. حجت الاسلام حکیمی کارشناس مسائل دینی درباره آیات حق و باطل در دیدگاه قرآن کریم توضیح می‌دهد.

قسمت جدید این مسابقه قرآنی تقدیم شما می‌شود.

کدام آیه به سنت پیروزی حق و نابودی باطل اشاره دارد؟

۱- آیه ۱۸ سوره مبارکه حشر
۲- آیه ۴۶ سوره مبارکه سبأ
۳- آیه ۸۱ سوره مبارکه اسراء
۴- آیه ۳۹ سوره مبارکه یوسف

عدد گزینه صحیح را به شماره ۳۰۰۰۱۳۴۴ پیامک کنید.

کد خبر 6062953

دیگر خبرها

  • نامگذاری و ترتیب سوره‌های قرآن را پیدا کنید
  • زندگی با آیه ها / تفسیر سوره لقمان
  • «زندگی با آیه ها»/ تفسیر سوره طه
  • شروع صبح با قرآن کریم؛ صفحه ۲۰۱+صوت
  • موشن آیات ۲۴ تا ۲۸ سوره طه در طرح زندگی با آیه ها
  • موشن آیات 24 تا 28 سوره طه در طرح زندگی با آیه ها
  • تعبیر خواب در ۳۰ روز ماه مطابق با آیات قرآن کریم
  • «زندگی با آیه‌ها» تفسیر کلام الله مجید
  • تفسیر کوتاه آیه ۸۱ سوره اسراء
  • دو تفسیر از خلیفه‌اللهی انسان/ تفاوت رأفت و رحمت خداوند