Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@21:16:17 GMT

ماجرای شهادت امام رضا(ع) از زبان اباصلت هروی + صوت

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۰۲۵۹

ماجرای شهادت امام رضا(ع) از زبان اباصلت هروی + صوت

امام رضا(ع) فرمود: ای اباصلت! فردا نزد این مرد فاجر و تبهکار (مأمون) می‌روم، وقتی خارج شدم، اگر سرم را با عبایم پوشانده بودم، دیگر با من حرف نزن و بدان که مرا مسموم کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، یکشنبه 28 آبان ماه و سی‌ام صفر مصادف با سالروز شهادت مولایمان حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسی که خیلی‌ها قائلند بر اساس فشارهای زیاد مأمون مجبور به حرکت به سمت ایران و سکونت در طوس شد، در حالیکه امام رضا(ع) امامِ عالم است و او بوده که در شب قدر آن سال چنین رقم زده تا شخص پستی همچون مأمون وسیله‌ای برای آمدن حضرت به ایران باشد، پس مأمون هیچ نقشی نداشته بلکه این امام رضا(ع) بوده که در شب قدر به إذن الهی چنین رقم زده است.

حال به مناسبت شهادت امام رضا(ع)، می‌خواهیم جریان شهادت ایشان را از زبان یکی از نزدیکان امام رضا(ع) یعنی «اباصلت هروی» بازگو کنیم:

در ادامه می‌توانید این ماجرا را با نوای مداح و ذاکر اهل بیت(ع) «میثم مطیعی» در آخرین شب از ماه صفر بشنوید:

*****

اباصلت هروی می‌‌گوید:

امام رضا(ع) به من فرمود: «ای اباصلت! من فردا نزد این مرد فاجر و تبهکار (مأمون) می‌روم، وقتی از نزد او خارج شدم، اگر سرم را با عبایم پوشانده بودم، دیگر با من حرف نزن و بدان که مرا مسموم کرده است».

فردا صبح، امام در محراب خود به انتظار نشست. بعد از مدتی مأمون غلامش را فرستاد که امام را نزد او ببرد. امام به مجلس مأمون رفت و من هم به دنبالش بودم. در جلوی او طبقی از خرما و انواع میوه بود. خود مأمون خوشه‌ای از انگور به دست داشت که تعدادی از آن را خورده و مقداری باقی مانده بود.

با دیدن امام، برخاست و او را در آغوش کشید و پیشانی‌اش را بوسید و کنار خود نشاند. سپس آن خوشه انگور را به امام تعارف کرد و گفت: «من از این انگور بهتر ندیده‌ام»

امام فرمود: «چه بسا انگورهای بهشتی بهتر باشد»

مأمون گفت: «از این انگور میل کنید»

امام فرمود: «مرا معذور بدار»

مأمون گفت: «هیچ چاره ای ندارید. مگر می خواهید ما را متهم کنید؟ نه. حتماً بخورید.» سپس خودش خوشه انگور را برداشت و از آن خورد و آن را به دست امام داد.

امام سه دانه خورد و بقیه‌اش را زمین گذاشت و فوراً برخاست.

مأمون پرسید: «کجا می‌روید»؟

فرمود: « همان جا که مرا فرستادی»

سپس عبایش را به سر انداخت و به خانه رفت و به من فرمود: «در را ببند» و سپس در بستر افتاد.

انتهای پیام/*

R1410/P1361/S4,36,37/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۰۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم احیاء شب های قدر و عزاداری شهادت امام علی(ع) در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت فرارسیدن ایام شب‌های قدر و سالروز شهادت حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام مراسمی در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌شود.

این مراسم در شب‌های ۱۰، ۱۲، ۱۴ فروردین از ساعت ۲۳ در جوار مزار شهدای گمنام مسجد امام خمینی (ره) دانشگاه رازی واقع در باغ ابریشم کرمانشاه برگزار خواهد شد.

در مراسم احیا شب‌های قدر حجت الاسلام شهبازی سخنرانی خواهد کرد و کربلایی علی ملک‌زاده (شب ۱۹)، کربلایی یونس آقایی (شب ۲۱) و کربلایی رضا رضایی (شب ۲۳) به مداحی خواهند پرداخت.

این مراسم به همت هیئت دانشجویی محبان اهل بیت (علیهم السلام) دانشگاه رازی برپا خواهد شد.

کد خبر 6064472

دیگر خبرها

  • مراسم احیاء شب های قدر و عزاداری شهادت امام علی(ع) در کرمانشاه
  • ماجرای کسانی که چهره آدم دارند،اما قلب آنها قلب حیوان است
  • کشت ۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب دار شهرستان فیروزه
  • جزییات جدید از قطع درختان جنگل‌های هیرکانی از زبان یک حقوقدان: تخلف شرکت برق مازندران در ماجرای قطع درختان الیمالات/ حداقل جرم اداره‌کل منابع طبیعی، کوتاهی در انجام وظایف است
  • ماجرای خال قرمز هندی‌ها از زبان بانوی مسلمان هندوستانی + فیلم
  • ماجرای نامه عجیب دختر رضاخان به امام خمینی چه بود؟
  • آغاز هرس درختان انگور روستای جغدان در فصل بهار + فیلم
  • ماجرای نامه دختر رضاخان به امام خمینی (س) + عکس
  • امام خامنه‌ای: افغانستان از اصلی‌ترین مراکز فارسی است
  • شرح دعای سحر| چگونه دعا کنیم که مستجاب شود؟