Web Analytics Made Easy - Statcounter

درختکاری در حواشی خیابان‌های علاوه‌بر کاهش آلودگی از حملات آسمی جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دانشمندان می‌گویند برای جلوگیری از حملات شدید آسم می‌توان حشایه خیابان‌ها را درختکاری کرد.

بر اساس گزارش telegraph، محققانی از مدرسه پزشکی دانشگاه اکستر مطالعه خود را روی تأثیر پروژه شر سبز را بر وضعیت تنفسی متمرکز کردند و نتایج نشان می‌دهد که کاشت درختان در حاضیه خیابان‌ها می‌تواند به کاهش اثرات خطرناک آلودگی‌های ناشی از ترافیک کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، یافته‌ها نشان می‌دهد که مناطق وسیعی از باغچه‌ها یا پارک‌های گیاهی نیز موجود است که می‌تواند آسم را بدتر کند.

طبق این گزارش، گرده گیاهان در این مناطقه با آلودگی‌های ترافیکی ترکیب شده و وضعیتی به نام خاکستری را بوجود می‌آوردند.

حدود 5 میلیون نفر در بریتانیا به آسم مبتلا هستند و سالانه 1 میلیارد پوند هزینه درمان این بیماری می‌شود.

این در حالی است که سالانه حدود 1000 مورد مرگ و میر ناشی از آسم و حملات آسمی و تنفسی در انگلیس گزارش شده است.

در عین حال محققان دریافتند که حتی در مناطقی که آلودگی در آنها بیشتر است تراکم بالای درختان منجر به کاهش حملات نسبت به مناطقی با تراکم درخت کمتر است.

انتهای پیام/

R1372/P1361/S1313,2,23,24,25/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۰۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان

چین به‌تازگی از یک موتور دیزلی با بازده حرارتی ۵۳.۰۹ درصد رونمایی کرده که اولین نمونه از نوع خود در سراسر جهان است و مصرف سوخت و انتشار کربن‌دی‌اکسید را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد و به این ترتیب نقش چشمگیری در کاهش آلودگی هوای شهرها خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، از زمان اختراع موتور احتراق داخلی دیزل در ۱۲۷ سال پیش، مهندسان و دانشمندان تلاش کرده‌اند تا بازده حرارتی آن را بهبود بخشند. یک شرکت چینی در یک پیشرفت قابل‌توجه، اولین موتور دیزلی در تاریخ با بازده حرارتی ۵۳.۰۹ درصدی را به نمایش گذاشت. تیم سازنده این موتور تلاش خود را روی بهینه‌سازی چهار سیستم حیاتی تأمین سوخت، ورودی هوا، احتراق و کاهش اصطکاک متمرکز کردند. این شرکت فناوری جدید خود را در کنگره جهانی موتورهای احتراق داخلی ۲۰۲۴ تیانجین چین به نمایش گذاشت و موفقیت آن توسط سازمان تست معتبر بین‌المللی و مرکز تحقیقات و فناوری خودروی چین به‌عنوان یک نهاد تخصصی تست موتورهای احتراق داخلی چینی به‌رسمیت شناخته شد.

نوآوری پیشرو در بهره‌وری

درصد انرژی احتراق دیزلی که بدون نیاز به مکانیزم بازیابی حرارت اتلاف به کار خروجی مفید موتور منتقل می‌شود، به‌عنوان راندمان حرارتی موتور پایه شناخته می‌شود و اقتصاد موتور با افزایش راندمان حرارتی موتور پایه بهبود پیدا می‌کند. شرکت چینی یادشده در شانزدهم سپتامبر ۲۰۲۰ با رونمایی از موتور دیزلی که رکورد جدیدی را با راندمان حرارتی بدنه ۵۰.۲۳ درصد به ثبت رساند، به نقطه عطف قابل‌توجهی در این زمینه دست پیدا کرده بود. این شرکت در هشتم ژانویه ۲۰۲۲ پیشرفت بیشتری کرد و بازده حرارتی موتور را به ۵۱.۰۹ درصد رساند و در بیستم نوامبر ۲۰۲۲ به بازده حرارتی ۵۲.۲۸ درصدی دست پیدا کرد که می‌تواند منجر به کاهش قابل‌توجه ۱۲ درصدی در مصرف سوخت و انتشار دی‌اکسیدکربن شود.

تیم تحقیقاتی شرکت با سرمایه‌گذاری و تلاشی ۵۰۰ روزه روی بهینه‌سازی چهار سیستم حیاتی تأمین سوخت، ورودی هوا، احتراق و کاهش اصطکاک متمرکز شد و از پیشرفت‌های قبلی فراتر رفت. این تیم به‌طور مؤثر فناوری‌های احتراق با انبساط بالا، فشار جریان مخلوط، تزریق سوخت با راندمان بالا و کاهش اصطکاک با مقاومت پایین را توسعه داد و به دلیل این پیشرفت‌ها که با پیشرفت‌های اندک ۰.۱ درصدی به دست آمد، به نقطه عطف مهمی دست پیدا کرد. تلاش‌های تیم منجر به شکستن رکورد موتور از سد بازده حرارتی ۵۳ درصدی برای اولین بار در سطح جهان شد که این دستاورد قابل مقایسه با دویدن انسان در یک مسابقه ۱۰۰ متری در کمتر از ۹ ثانیه است.

کاهش مصرف سوخت

بر اساس برآوردهای فعلی مالکیت موتور دیزل در چین ارتقا از سطح راندمان حرارتی ۴۵-۴۶ درصد معمول به ۵۳ درصد می‌تواند اقتصاد موتور دیزل را تا حدود ۱۴ درصد افزایش دهد. این نوآوری منجر به صرفه‌جویی در سوخت سالانه حدود ۳۱ میلیون تن و کاهش انتشار کربن به میزان ۹۷ میلیون تن می‌شود. به بیان ساده‌تر یک تراکتور سنگین با مسافت پیموده‌شده سالانه ۲۵۰ هزار کیلومتر به لطف این فناوری می‌تواند در حدود ۱۲ هزار گالن سوخت دیزل صرفه‌جویی کند. این امر منجر به صرفه‌جویی سالانه تقریباً ۱۳ هزار و ۵۲۹ دلار برای مالک و با توجه به قیمت بازار سوخت دیزل ۱.۰۸ دلار برای هر لیتر سوخت می‌شود.

این پیشرفت تنها یک دستاورد فنی نیست بلکه مزایای آن شامل کاملاً شامل حال شهرها برای کاهش آلودگی هوا می‌شود.

کد خبر 747183

دیگر خبرها

  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از نخستین موتور دیزلی جهان
  • مقابله با آلودگی هوا در چین با رونمایی از اولین موتور دیزلی جهان
  • با تغییر رژیم غذایی خود زمین را نجات دهید
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی
  • حال ناخوش درختان کاشته شده در خیابان رضوان داراب + فیلم
  • هوای ۵ شهر اصفهان سالم است/ شاخص کاشان بر مدار نارنجی آلودگی
  • رژیم صهیونیستی اطراف خیابان وسط نوار غزه را موانع بتنی چیده است
  • اسرائیل اینگونه از سربازان خود در غزه محافظت می کند
  • استنشاق دود اگزوز خودرو‌ها تمرکز کودکان را کاهش می‌دهد