Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-28@14:32:40 GMT

جانشین احتمالی سپنتا: افراطیون تحریکم کردند

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۰۸۰۹

سعیده غالبی، نفر دوازدهم انتخابات شورای شهر یزد و فعال سیاسی اصلاح‌طلب با «مضحک و خنده‌دار» خواندن شایعه حضورش در پشت پرده شکایت از سپنتا نیکنام، می‌گوید بعد از انتخابات عده‌ای از طریق پیامک به او پیشنهاد دادند از عضو زرتشتی شورای شهر یزد شکایت کند چون به عقیده آنان حضور این شخص در شورا شرعی نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز :  روزنامه اعتماد گفت‌وگویی را با نفر دوازدهم انتخابات شورای شهر یزد انجام داده است:
اخیرا در برخی محافل استانی در یزد این شایعه مطرح شده است که شما به عنوان نفر دوازدهم انتخابات شورای شهر یزد پشت پرده شکایت از آقای نیکنام بوده‌اید؛ شما هم این شایعات را شنیدید؟
این حرف را من نخستین‌بار است که می‌شنوم. البته چند روز پیش دیدم که رییس شورای شهر یزد حضور یک اصلاح‌طلب در پشت پرده شکایت از آقای نیکنام را رد کردند، برایم جالب بود و جویای این مساله شدم که از شخص دیگری نام بردند و گفتند که آقای سفید این موضوع را تکذیب کرده است. در هر حال این شایعه برای من بسیار خنده‌دار و مضحک است. سبقه سیاسی، کاری و اعتقادی من کاملا مشخص است. اولا من از یک خانواده اصلاح‌طلب هستم. پیشینه من مشخص است. حقوقی هستم و معتقد به حقوق شهروندی هستم. شروع فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی من نیز از یک NGO حقوقی بشری بوده که به جد بر مساله حقوق بشر اعتقاد دارد.
آقای باقری که از سپنتا نیکنام شکایت کرده است را می‌شناسید؟
من نسبت به آقای باقری خیلی شناخت ندارم. بعد از این اتفاق یعنی شکایت ایشان از آقای نیکنام درباره ایشان جویا شدم که کیست. بعد از انتخابات موضوع انتخابات برای من تمام شده بود بنابراین اینکه بخواهم وارد این قضیه شوم اصلا در شأن من و خانواده‌ام نیست. اتفاقا همسرم که وکیل است بلافاصله بعد از اینکه این اتفاق برای آقای نیکنام افتاد اعلام آمادگی کرد که حاضر است وکیل سپنتا شود و از ایشان دفاع کند.
آقای نیکنام قبول نکرد؟
ما درخواست دادیم اما ایشان به دنبال پیگیری حقوقی این قضیه نبودند ولی همسرم اعلام وکالت کرده بود. الان آقای نیکنام فقط نماینده زرتشتیان نیستند، ایشان نماینده کل مردم یزد است و ٢١ هزار رای کسب کرده است.
به نظرتان چرا شایعه کردند که شما عامل تحریک‌کننده برای شکایت بودید؟
به نظر می‌رسد این کار، کار همان جناح افراطی است که برای حذف آقای نیکنام هم فشار می‌آورند. اینها از این طرف هم به دنبال تخریب اصلاح‌طلبان هستند. چون نفر ١٣، ١٤ و ١٥ انتخابات شورا که بعد از من هستند همگی اصولگرایند و می‌خواهند فشار روانی وارد کنند که اگر در نهایت تلاش‌ها برای حضور آقای نیکنام در شورای شهر موثر نشد نفر بعدی که من هستم در اثر این فشارها کناره‌گیری کنم و نماینده اصولگرای خود را وارد شورا کنند. البته خوشبختانه تلاش‌هایی که تاکنون برای حضور آقای نیکنام شده به نظر می‌رسد به نتیجه برسد و نباید به این مسائل دامن زد.
بعد از انتخابات پیشنهاد شکایت از آقای نیکنام به شما نشده بود؟
بله، شده بود. من پیام آنها را هم در تلفن همراه خود دارم. چند نفر از طریق پیامک به من گفتند شما ذی‌نفع هستید و شکایت کنید که من به هیچ‌وجه قبول نکردم.
درخواست آنان چه بود؟
می‌گفتند حضور آقای نیکنام در شورای شهر از لحاظ شرعی درست نیست و چون شما ذی‌نفع هستید می‌توانید شکایت کنید.
پاسخ شما به آنها چه بود؟
من گفتم اصلا این مساله به ذهن من خطور نمی‌کند و انتخابات برای من از همان فردای انتخابات تمام شده بود. من یک وکیل دادگستری هستم و احتیاجی به این کارها و حواشی آن ندارم. من به جد به حقوق شهروندی اعتقاد دارم و این پیشنهادها برای من حیرت‌انگیز بود.
چه کسانی پیشنهاد شکایت را به شما دادند؟
نمی‌توانم اسم ببرم اما با جناح افراطی ارتباط داشتند و من را هم می‌شناختند به همین دلیل امکان اینکه با من حضوری صحبت کنند یا به من پیامک بدهند برای‌شان فراهم بود.
یعنی حضوری هم از شما این درخواست را کردند؟
حضوری نه. فقط پیام دادند که گفتم به هیچ‌وجه این کار را نمی‌کنم.
وقتی این جواب را به آنها دادید چه واکنشی داشتند؟
خیلی جالب بود؛ به یکی از اینها که گفتم شما چطور به خودت اجازه دادی که این پیام را برای من ارسال کنی اصلا جوابی نداد و دیگری هم عذرخواهی کرد و گفت اشتباه کردم. واکنش من به این پیشنهاد خیلی تند بود به همین دلیل جرات نکردند چیزی بگویند.
قبل از شکایت آقای باقری از شما خواسته بودند که شکایت کنید؟
١٠ یا ١٥ روز بعد از انتخابات بود. حتی یکی از دوستان اصولگرا با من تماس گرفت و گفت ما می‌خواهیم دسته‌جمعی شکایت کنیم و درخواست ابطال انتخابات را بدهیم و از من خواست چون ذی نفع هستم با آنان همراه شوم که من رد کردم.
دلیل آنها برای ابطال انتخابات چه بود؟
می‌گفتند انتخابات دیر تایید شده و تخلفات بارز بوده است.
منظورشان از تخلفات همین موضوع آقای سپنتا نیکنام بود؟
یکی از تخلفات مدنظر آنان مساله آقای سپنتا بود. آنها می‌گفتند شورای نگهبان به هیات نظارت اعلام کرده بود که ایشان را تایید نکنند اما هیات نظارت ایشان را تایید کرده است بنابراین تخلف شده که من به آنان گفتم انتخابات از نظر من تمام شده و من هر جایی به هر قیمتی نمی‌روم. اما اکنون که این شایعه‌ها را می‌بینم، متوجه می‌شوم عده‌ای با هدف و با برنامه سمت من آمدند تا شاید حرکتی از من ببینند و به اصلاح‌طلبان آسیب بزنند اما من پاسخ آنان را دادم. من خودم را یک شخص نمی‌دانم بلکه نماینده یک گروه یعنی همان اصلاح‌طلبان می‌دانم. اکنون هم هر کاری به عنوان یک شهروند لازم باشد برای آقای نیکنام می‌کنم تا وارد شورای شهر شوند. من از هیچ کاری برای ایشان دریغ نمی‌کنم.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۰۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات آمریکا موجب رای متفاوت این کشور به قطعنامه شد/ آتش بس فوری در غزه انجام نخواهد شد

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه آتش بس فوری در غزه به سرعت از جانب رژیم صهیونیستی انجام نخواهد شد، گفت: یکی از دلایل تفاوت رأی آمریکا با دفعات گذشته موضوع انتخابات پیش روی این کشور است.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تصویب قطعنامه آتش بس فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد اظهار کرد: پس از گذشت شش ماه از جنایات مستمر رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و به ویژه مردم غزه، سرانجام با تلاش اعضای غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای مبنی بر آتش بس فوری و تبادل اسرا به تصویب رسید که علی‌رغم سه مورد قبلی آمریکایی‌ها این قطعنامه را وتو نکردند و به آن رأی ممتنع دادند.

وی افزود: البته باید توجه داشت که آمریکایی‌ها در رابطه با الزام‌آور بودن این قطعنامه نیز شک و شبهاتی را ایجاد کردند و فقط بر اساس فشار افکار عمومی جهان در ارتباط با این قطعنامه به آن رأی ممتنع دادند.

اجرایی شدن قطعنامه آتش بس فوری در غزه با چالش روبرو خواهد شد

کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه موضوع آتش بس دائمی یکی از موضوعاتی بود که مقاومت فلسطین به دنبال آن بود و متأسفانه در این قطعنامه به آن اشاره‌ای نشده است، ابراز کرد: بر همین اساس اجرایی شدن این قطعنامه تا حدودی زیادی با اما و اگر و چالش‌هایی روبرو خواهد شد.

وی این اقدام شورای امنیت سازمان ملل متحد را یک گام به جلو تلقی کرد و گفت: با این حال امکان اجرایی شدن قطعنامه آتش بس فوری در غزه از جانب رژیم صهیونیستی به سرعت انجام نخواهد شد چرا که در واکنش‌های اولیه تمام مقامات این رژیم نسبت به این قطعنامه واکنش منفی نشان دادند و حتی بعضی از مقامات این رژیم مانند وزیر جنگ اعلام کرد که به عملیات خود ادامه خواهند داد و به قطعنامه تن نخواهند داد.

صدرالحسینی اذعان کرد: به هر روی می‌توان گفت شورای امنیت سازمان ملل متحد بر اساس نگاه واقع‌بینانه به جنایات رژیم صهیونیستی قطعنامه آتش بس فوری را صادر کرده اما اعتماد و اطمینان قابل توجهی برای اجرایی شدن آن مانند قطعنامه‌های گذشته که به نفع مردم فلسطین بود، وجود ندارد.

تفاوت رأی آمریکا ناشی از انتخابات پیش رو در این کشور است

وی با اشاره به اختلافات تاکتیکی و جزئی بین نتانیاهو و مقامات امریکایی و شخص بایدن که در طول ماه‌های اخیر به وجود آمد است، گفت: با این وجود هیچ اختلاف راهبردی بین این آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود ندارد و بر همین اساس می‌توان گفت مسئله وتو نکردن قطعنامه آتش بس فوری توسط آمریکا نمی‌تواند به شکاف‌های سطحی بین رژیم و آمریکا دامن بزند.

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد دولت دموکرات حاکم بر آمریکا در این شرایط به فکر آینده خود در انتخابات ایالات متحده نیز می‌باشد که شاید یکی از دلایل تفاوت رأی آمریکا با دفعات گذشته همین موضوع انتخابات و وضعیت نظرسنجی‌هایی است که در این ایام انجام می‌شود.

کد خبر 739386

دیگر خبرها

  • برآوردها از ترکیب فعلی مجلس دوازدهم مثبت است
  • ثبت نام ۱۹۰ داوطلب انتخابات مجلس مازندران در سایت شورای ائتلاف
  • لبنان: ۲۲ شکایت‌نامه علیه اسرائیل به سازمان ملل ارائه کردیم
  • خانۀ سپنتا را به موزۀ سینمای اصفهان تبدیل کنید
  • برگزاری انتخابات هشت حوزه به صورت الکترونیکی
  • تحلیل بادامچیان از علت رای نیاوردن باهنر و نوبخت
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • انتخابات آمریکا موجب رای متفاوت این کشور به قطعنامه شد/ آتش بس فوری در غزه انجام نخواهد شد
  • ترکیب احتمالی ایران در برابر تیم ملی ترکمنستان؛ جانشین سردار آزمون کیست؟
  • ترکیب احتمالی ایران با معرفی جانشین آزمون