Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-03-29@08:27:10 GMT

کسی از وزیر راه و شهرسازی خبر دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۱۴۶۱

در طول هفته گذشته تنها خبری که از وزیر راه و شهرسازی منتشر شد، ارسال نامه‌ای به یکی از معاونان خود در مورد میزان خسارت‌های ایجاد شده برای مسکن مهر مناطق زلزله‌زده بوده است. به گزارش بلاغ، حدود یک هفته از وقوع زلزله کرمانشاه می‌گذرد. این زلزله که در حدود 7.3 ریشتر بوده بخش‌هایی از غرب آسیا را لرزانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهای ایران، عراق، عربستان، کویت و بحرین این زمین‌لرزه را احساس کرده‌اند.

این زمین‌لرزه تاکنون بنا بر آمارهای رسمی 436 کشته و بیش از 9 هزار مجروح در ایران به جای گذاشته است اما همدلی بسیاری بین مردم کشور ما به وجود آورده، به نحوی که پس از اعلام نیاز برای دریافت کمک از سوی مردم، گروه گروه از مردم انسان‌دوست ایران اسلامی با حضور در پایگاه‌های جمع‌آوری کمک برای این زلزله‌زدگان، هدایای نقدی و کالایی خود را به مردم زلزله‌زده اختصاص داده‌اند.

در این مسیر بسیاری از مقامات دولتی، فرماندهان یگان‌های مسلح، ورزشکاران و بازیگران هم حضور داشتند. اما در این بین یک غایب بسیار بزرگ وجود داشت که هیچ منبع خبری حضور وی در مناطق زلزله‌زده را تایید نکرد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی غایب بزرگ این زمین‌لرزه بود. در طول هفته گذشته تنها خبری که از این وزیر سیاسی‌کار منتشر شد، ارسال نامه‌ای به یکی از معاونان خود در مورد میزان خسارت‌های ایجاد شده برای مسکن مهر مناطق زلزله‌زده بوده است.

این حد از سیاسی‌کاری و بهره‌برداری از این موضوع در زمان اوج بحران، نشان از انتقام‌کشی از مسئولان دولت نهم و دهم و بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی در کنترل اوضاع دارد.

این در حالی است که حدود نیمی از این مسکن‌های مهر در زمان دولت یازدهم و دوران وزارتی آخوندی تکمیل شده و در اختیار مردم قرار گرفته است. بیمارستان سر پل ذهاب نیز که در این حادثه تخریب شده در زمان این دولت و سال گذشته افتتاح شده بود که در عرض کمتر از یک سال تخریب گشت.

وزیر راه و شهرسازی که در چندین حادثه رخ داده شده در کشور، نحوه مدیریت سیاسی‌کاری خود را نشان داده و عملا جان مردم برای وی هیچ ارزشی نداشته و به دنبال بهره‌برداری‌های سیاسی بوده است.

وی که با شعار مسکن اجتماعی در راس وزارتخانه قرار گرفت، نه تنها در این زمینه اقدامی در طول 5 سال وزارت خود انجام نداد بلکه زحمات دولت‌های قبلی را نیز زیر سوال برد و آنها را هم مزخرف نامید.

در سایر عرصه‌های این وزارتخانه همچون هواپیمایی، ریلی و جاده‌های کشور نیز اوج سیاسی‌کاری و بی‌لیاقتی این وزارتخانه نمونه‌های فراوانی را می‌توان یافت.

در زمینه هواپیمایی خرید چندین فروند هواپیما از شرکت‌های بوئینگ و ایرباس که نتیجه زحمات وزارت امور خارجه در انجام مذاکرات در مورد برجام بوده و عملا این وزارتخانه در این زمینه هیچ کاری نکرده است.

رسوایی اخیر خرید هواپیمای فلایت چک که یک هواپیمای ناوبری است که به اندازه سه برابر قیمت اصلی شرکت سازنده بوده و خود شرکت سازنده حاضر بوده این هواپیما را به مبلغ 3.5 میلیون دلار به کشور بفروشد اما وجود فساد و رانت‌های گسترده در این وزارتخانه موجب شد تا این هواپیما از شرکتی دیگر و به مبلغ 11 ملیون دلار خریداری شود.

تاخیرهای چندین ساعته شرکت‌های هواپیمایی و خدمات ضعیف این شرکت‌ها برای مسافران از دیگر اقدامات ضعیف این وزیر در صنعت هوایی کشور است.

در زمینه صنایع ریلی هم وضع به همین منوال است. تصادف دو قطار در سمنان در سال گذشته و کشته شدن 45 نفر از هموطنان ما یکی از این موارد است. واکنش آخوندی به این اتفاق بسیار جالب بود. وی گفت: خوشبختانه مسافران این حادثه بیمه بوده‌اند و بیمه خسارت‌های آنها را پرداخت می‌کند.

در سال 93 نیز در این ایستگاه دو قطار به هم برخورد کرده‌اند.

از "مزخرف دانستن مسکن مهر" تا "انگ کمونیستی بودن قانون اساسی"، از "افتتاح کترینگ اتریشی یک شرکت ریلی" تا "حضور در گالری‌های رنگارنگ"، از "نظریه پردازی‌های اقتصادی" تا "حضور در جشنواره‌های هنری" را می‌توان ماحصل عملکرد عباس آخوندی وزیر کم‌کار اما پرحاشیه دولت یازدهم و دوازدهم دانست.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۱۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند

مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: برای تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی تنها اعتماد به بخش خصوصی و مردم است و در حوزه مسکن با توجه به آنکه باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود می‌توان با اختصاص زمین و پرداخت تسهیلات این موضوع را اجرایی کرد.

به گفته وی، طی سال های گذشته با اختصاص اراضی به متقاضیان توانسته ایم بخش زیادی  از واحدهای نهضت ملی مسکن را به مرحله اجرایی برسانیم و این طرح تا حدود زیادی موفق بوده است.

او می گوید: اجرای طرح‌های واحدهای کوتاه مرتبه و طراحی نقشه ساده برای ساخت می‌تواند انگیزه متقاضیان را برای ورود به این بخش بیشتر کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پرداخت تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی سازندگان بخش خصوصی و سرمایه های آنها و همچنين  مردم را به سمت بازار مسکن هدایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ۷میلیون و ۶۰۰هزار نفر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابجا شدند
  • هر ماه افتتاح مسکنی خواهیم داشت
  • بذرپاش : امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • ◄ کدام معاونان وزیر راه و شهرسازی شرایط احراز پست معاونت را ندارند؟
  • برنامه های بخش مسکن و شهرسازی در ۱۴۰۳ تشریح شد
  • رفع خطر از ۵۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور
  • بذرپاش: رفع خطر از ۵۲۵ نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور
  • سفر معاون اول رئیس جمهور به مازندران