Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش منتشر شده از سوی موسسه‌ای روسی فاش کرد، زبان روسی پس از زبان‌های عربی و انگلیسی در رتبه سوم رایج‌ترین زبان‌ها میان داعشی‌ها قرار داشته و روس‌ها حدود هشت درصد از داعشی‌ها را تشکیل می‌دهند.

به گزارش سرویس فضای مجازی خبرگزاری صدا و سیما؛به نقل از ایسنا،به نقل از شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، الکساندر سوخارنکو، مدیر موسسه روسی پژوهش درباره چالش‌ها و خطرات جدیدی که متوجه امنیت ملی روسیه است و نیز نویسنده گزارشی با عنوان "زبان روسی، زبان دوم داعشی‌ها" اظهار داشت: موسسه اقتصاد و صلح استرالیا شاخص دیگری از تروریسم جهانی و دسته‌بندی‌ها را در سطح کشورها ارائه کرد و شاخص‌های این موسسه بر چهار عامل تعداد کل حملات تروریستی در کشور، مجموع تعداد قربانیان اقدامات تروریستی، تعداد قربانیان و نیز میزان خسارات وارد شده به کشور استوار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوخارنکو با اشاره به اینکه روسیه در رتبه سی و سوم و میان آمریکا و چاد قرار گرفته است، گفت: داعش وحشی‌ترین گروه تروریستی است، به طوری که اعضای این گروه تروریستی در سطح جهان بیش از ۹۱۰۰ تن را به قتل رسانده‌اند که بیشتر آنها در عراق کشته شده‌اند و این میزان تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

مدیر این موسسه افزود: روس‌ها حدود هشت درصد از اعضای داعش را تشکیل می‌دهند و زبان روسی پس از عربی و انگلیسی در رتبه دوم زبان‌های رائج میان داعشی‌ها قرار دارد.

 

به گفته نویسنده این مقاله، گزارش دیگری که از سوی مرکز صوفان (SC) با عنوان "فراتر از خلافت، شبه نظامیان خارجی و خطرات بازگشت آنان" منتشر شده، می‌گوید، ۳۴۰۰ روس در صفوف داعش فعالیت دارند و پس از آنها عربستان در جایگاه دوم قرار دارد به طوری که از این کشور ۳۲۰۰ تن عضو داعش شده‌اند، اردن نیز با ۳۰۰۰ عضو در جایگاه سوم و در ادامه تونس با ۲۹۰۰ عضو و فرانسه با ۱۹۰۰ عضو در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

 

طبق گزارش مرکز صوفان، این کشورها باید نسبت به خطرات بازگشت شهروندانشان از عراق و سوریه پس از طرد داعش از آنجا هوشیار باشند، تاکنون ۴۰۰ داعشی به روسیه، ۷۶۰ داعشی یه عربستان، ۲۵۰ داعشی به اردن، ۲۷۱ داعشی به فرانسه و ۸۰۰ تن دیگر از آنها به تونس بازگشته‌اند.

 

در پایان این گزارش تاکید شده، گرچه بازگشت داعشی‌ها به کشورهایشان تاکنون موجب افزایش تعداد حملات تروریستی در این کشورها نشده اما این امر احتمالا در آینده رخ خواهد داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۱۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه سقوط بمب افکن روسی + فیلم | وزارت دفاع روسیه سقوط جنگنده خود را تأیید کرد

دریافت 686 KB

به گزارش همشهری آنلاین ‌وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: هواپیمای “توپولوف-۲۲ام۳” نیروهای هوافضای روسیه پس از انجام یک ماموریت رزمی هنگام بازگشت به فرودگاه خود در منطقه استاوروپل سقوط کرد.

بر اساس گزارش‌ها صبح امروز یک فروند بمب افکن استراتژیک توپولوف Tu-22M3 ارتش روسیه پس از انجام یک ماموریت رزمی هنگام بازگشت به فرودگاه اصلی خود در منطقه استاوروپل سقوط کرد.

‌وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که بر اساس اطلاعات اولیه، علت سقوط این بمب افکن به‌علت نقص فنی بوده است و در ویدئو نیز آتش سوزی موتور آن مشخص است.

‌گزارش‌ها حاکی از آن است که خدمه‌های این بمب افکن که ۴ نفر بودند، با موفقیت ایجکت کرده‌اند.

کد خبر 845471 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر ویژه روسیه سقوط هواپیما

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان دوست من نیست اما ما باید بتوانیم تلفن را برداریم و با گفت‌وگو کنیم | نمی توانیم سپاه را تحریم کنیم
  • لحظه سقوط بمب افکن روسی + فیلم | وزارت دفاع روسیه سقوط جنگنده خود را تأیید کرد
  • صحبت‌های مردم استان سمنان با رئیس جمهور
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • هوش مصنوعی: دوران گذار از مزیت به ضرورت
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه