Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-23@13:26:40 GMT

شرکت هندی واردات نفت از ایران را ۲۷ درصد کاهش داد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۱۴۹۴

شرکت هندی واردات نفت از ایران را ۲۷ درصد کاهش داد

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز  به نقل از رویترز، بر اساس آمار تانکرها و ردیابی کشتی‌ها توسط پایانه تامسون رویترز میزان واردات شرکت اوسار هند از ایران در ماه اکتبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته 27 درصد کاهش یافته است.

 

این پالایشگاه بخش خصوصی هند در ماه اکتبر 183 هزار بشکه نفت و میعانات گازی وارد کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش 27 درصدی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اکتبر گذشته میزان واردات نفت خام این شرکت از ایران 250 هزار بشکه بود.

 

پس از آنکه ایران اجرای پروژه میدان گازی فرزادB‌ را به هندی‌ها نداد و با روس‌ها تفاهمنامه امضا کرد، هند اعلام کرد که به تلافی این اقدام واردات نفت از ایران را کاهش خواهد داد.

 

مقامات هندی اعلام کردند میزان کاهش واردات نفت از ایران را بیش از 30 درصد کاهش خواهند داد. البته آمار ماه‌های گذشته هم حاکی از کاهش 25 تا 30 درصدی واردات نفت خام هند از ایران بود.

فارس

110

 

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۱۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، بر اساس گزارشی تحلیلی از ۱۷۷ هزار کوتاژ صادرات و واردات و بیش از ۵/۵ میلیون داده گمرک جمهوری اسلامی ایران و معاونت توسعه شرکت های دانش بنیان، شرکت های نوآور با سهم حدود ۲۰ درصدی از کل شرکت های دانش بنیان، ۶۷ درصد درآمد و بیش از ۷۵ درصد صادرات و واردات این حوزه را در اختیار دارند. این در حالی است که شرکت های فناور با سهم کمتر از ۷ درصد از کل شرکت های دانش بنیان حدود ۳۰ درصد درآمد و بیش از ۲۰ درصد تجارت خارجی دانش بنیان را در کارنامه خود دارند.

بنابر این گزارش، در این سال ها، حوزه فناوری مواد شیمیایی بیشترین سهم از صادرات را با حداقل ۵۰ درصد دارا بوده اند و این نسبت هر ساله افزایش داشته است، حوزه فناوری‌های ماشین آلات، برق و الکترونیک و دارویی به ترتیب در رتبه های بعدی صادرات قرار دارند. تنها حوزه فناوری که تراز تجاری مثبت دارد، حوزه پیشرفته شیمیایی است.

گفتنی است؛ ارزش وزنی صادرات محصولات دانش بنیان بر اساس داده های معاونت توسعه اقتصاد دانش بنیان، ۱۳ درصد افزایش و به صورت همزمان ارزش وزنی واردات این شرکت‌ها ۱۰ درصد کاهش یافته است؛ بدین معنی که علاوه بر افزایش حجم صادرات دانش بنیان، عمق ساخت داخل محصولات دانش بنیان صادراتی نیز افزایش یافته است.

بررسی داده های مربوط به مقصد صادرات شرکت های دانش بنیان نیز نشان می دهد براساس آن حدود ۸۰ درصد صادرات شرکت های دانش بنیان به کشورهای آسیایی بوده و در عین حال حدود ۹۰ درصد واردات شرکت های دانش بنیان از کشورهای آسیایی است. البته ۳۶ درصد واردات و ۲۲ درصد صادرات شرکت های دانش بنیان مربوط به کشور امارت برای صادرات مجدد و واردات مجدد به مبادی و مقاصد تجاری دیگر است.

نکته قابل تامل اینکه بر اساس داده های مندرج در این گزارش، حدود نیمی از صادرات شرکت های دانش بنیان در این سال ها مربوط به صادرات کالای دانش بنیان آن ها بوده است.

کد خبر 6084380 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • بارش‌های جنوب کشور در تابستان هم ادامه خواهد داشت
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • هزینه‌های نظامی در جهان به بالاترین میزان خود در ۱۵ سال گذشته رسید
  • دستورات جدید رئیسی درباره عفاف و حجاب
  • اعلام میزان تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی
  • افزایش حدود پنج برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال
  • رکورد ۱۳ ساله شکست/ فارس سال گذشته ۱۰ درصد گندم کشور را تولید کرد