Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری فرانسه، در چارچوب تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران سیاسی ناشی از استعفای نخست‌وزیر این کشور، دیروز گفت‌وگو‌های تلفنی با برخی رهبران جهان انجام داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آلمان، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای پایان دادن به بحران ناشی از استعفای غیرمنتظره «سعد الحریری» از سمت نخست‌وزیری لبنان ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاخ الیزه، عصر دیروز اعلام کرد رئیس‌جمهوری فرانسه با شماری از رهبران جهان از جمله «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر و «محمد بن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی تماس‌های تلفنی برقرار کرد و آنها درباره «راه‌های برقراری ثبات در منطقه خاورمیانه» گفت‌وگو کرد.

ماکرون همچنین با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان نیز تلفنی گفت‌وگو کرده است.

از سوی دیگر، ریاست‌جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، عون اندکی قبل از رسیدن سعد الحریری به کاخ الیزه در ظهر روز شنبه، تماسی تلفنی از سوی رئیس‌جمهوری فرانسه دریافت کرد.

طبق این بیانیه، روسای جمهور لبنان و فرانسه درباره آخرین تحولات گفت‌وگو کردند.

سعد الحریری دو هفته بعد از استعفای غیرمنتظره در عربستان سعودی، روز گذشته به فرانسه سفر و با امانوئل ماکرون گفت‌وگو کرد.

الحریری سپس گفت که برای شرکت در جشن روز استقلال لبنان که چهارشنبه آینده برگزار خواهد شد، به بیروت باز خواهد گشت.

الحریری روز چهارم نوامبر در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، با اتهام‌زنی‌های بی‌اساس علیه ایران و حزب‌الله، از سمت نخست‌وزیری لبنان استعفا داد؛ میشل عون هنوز استعفای الحریری را نپذیرفته است.

انتهای پیام/

R1016196/P36439/S8,89,90,95,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان

 امیرعبداللهیان و محمد اسحاق دار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان طی مکالمه تلفنی در خصوص روند رو به رشد روابط تهران و اسلام آباد و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.

 امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگو با قدردانی از تلاش ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام سفر رئیس جمهور محترم کشورمان به اسلام آباد، بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور بعنوان سرمایه ای ارزشمند در روابط في مابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد خوشبختانه هماهنگی ها و توافقات بسیار خوبی بین بخش های مختلف در دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد و در راستای خدمت به منافع دو کشور صورت گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان
  • نتانیاهو برای آرام کردن جبهه لبنان دست به دامن مکرون شد
  • نتانیاهو دست به دامن فرانسه شد
  • نتانیاهو برای آتش‌بس با حزب‌الله دست به دامن فرانسه شد
  • تاسیس«ائتلاف مساجد، جمعیت‌ها و رهبران مسلمان اروپا» در فرانسه