Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@00:01:09 GMT

بدافزارهای مخرب در کمین معتادان

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۱۷۲۸

برخی کاربران در فضای مجازی عادت دارند هرگونه فیلم، کلیپ صوتی و تصویری‌، آهنگ و نرم‌افزار را دانلود کنند. اما باید توجه داشت پشت هر کدام از این فایل‌ها، احتمال وجود ویروس و بدافزارهای مخرب و جاسوسی وجود دارد که می‌تواند برای آنها دردسرساز شود.
به گزارش ایسنا، در کنار شگرد ایمیل‌های مخرب و جاسوسی که گاهی توسط مجرمان سایبری برای کاربران ارسال می‌شود، بدافزارهای مخرب و جاسوسی نیز وجود دارند که در نرم‌افزارهای مختلف کاربردی و غیر کاربردی‌ و فایل‌هایی مانند فیلم و کلیپ هستند و کاربران با دانلود آنها گرفتار این بدافزارها می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متاسفانه بسیاری از کاربران در به‌روز کردن سیستم‌های امنیتی و آنتی‌ویروس سیستم خود غفلت می‌کنند، در صورتی که همان‌طور که وب‌سایت پلیس فتا تشریح کرده است، به‌روز کردن سیستم  عامل و آنتی‌ویروس یک ضرورت است که کاربران همواره باید به آن توجه کرده و حتما از آنتی‌ویروس‌های اورجینال و قوی استفاده کنند.
کاربران باید حتما برای دانلود از سایت‌های معتبر اقدام و فقط نرم‌افرارها و ضروریات خود را دانلود کنند. همچنین لازم است کاربران حتما هر فایلی را که دانلود می‌کنند، ویروس‌کشی کرده تا از گزند نرم‌افزارهای مخرب و جاسوسی در امان بمانند.
از طرفی معمولا نگهداری اطلاعات شخصی و مهم نظیر عکس و فیلم‌های شخصی در حافظه سیستم‌های رایانه‌ای اشتباه است. زیرا یکی از مهم‌ترین اهداف بدافزارهای جاسوسی انتقال این اطلاعات از کامپیوتر فرد منتشرکننده بدافزار است که با در اختیار داشتن این اطلاعات می‌تواند باعث هتک حیثیت کاربر شده و یا از وی باج‌خواهی کند. بنابراین توصیه می‌شود کاربران برای نگهداری این اطلاعات از حافظه‌های جانبی مثل هارداکسترنال، فلش مموری و سی‌دی استفاده کنند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۱۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پایان باز» نباید به یک مُد مخرب تبدیل شود

 آرمان ملی ، بیتا ناصر: پایان‌بندی یکی از بخش‌های مهم داستان است و غالبا نویسنده سعی دارد تا با قراردادن تکه‌های داستانی در کنار یکدیگر، اوج روایت را در پایان‌بندی اثرش داشته باشد. در وهله‌ نخست، نظرتان درباره پایان‌بندی یک اثر داستانی چیست و چقدر برای خودتان مساله بوده است؟

پایان‌بندی، مهم‌ترین بخش داستان است. من خودم به شخصه در داستان‌هایم اگر با نقدی مواجه شده‌ام، بیشتر درباره پایان داستان بوده؛ - چرا زود تمام شده؟ چرا معلوم نشد چه بر سر قهرمان آمده است؟ و... همه این‌ها نشان‌دهنده آن است که ممکن است شما داستانتان را درخشان و پر شور شروع نکنید، اما باید پایانی قانع‌کننده برای مخاطب داشته باشید؛ حالا یا پایانِ باز یا پایان بسته کلاسیک. ما امروز در دنیایی زندگی می‌کنیم که نظریه جهان‌های موازی در فیزیک مطرح شده و فیلم‌ها و داستان‌هایی با پایان‌های چندگانه و متفاوت ساخته و نوشته می‌شود. طبیعتا همه این‌ها نشان‌دهنده این است که پایان‌بندی، بخش بزرگی از یک اثر هنری‌ است که می‌تواند سرنوشت یک اثر نزد مخاطب را دگرگون کند. گاه اثری با پایان باز، چنان در ذهن مخاطب می‌ماند که با هیچ پایان کلاسیکی نمی‌توان آن اثر را در ذهن مخاطب جاودانه کرد.

مقصودتان از پایان‌بندی کلاسیک چیست و چه عناصری را دربر دارد؟

در داستان‌نویسی به شیوه کلاسیک و خطی، معمولا مخاطب باید پاسخ تمام ابهام‌ها، گره‌آفرینی‌ها و مسائل مبه‌هم را دریابد؛ بنابراین نویسنده در این سبک داستان‌پردازی، می‌کوشد تا پاسخ تمام سوال‌ها را در چارچوب منطقی داستان و سبک و سیاق مورد نظرش بدهد. مثلا شما در «صد سال تنهایی» مارکز، اگرچه با فضایی فراواقعی طرف هستید و سبک مارکز رئالیسم جادویی‌ است، اما در نهایت همه عناصر داستان به پایان می‌رسند و زمان و مکان و نام‌ها و نشانه‌ها همه در طوفان در پیچیده و از روی زمین محو می‌شوند

پایان‌بندی باز و انتخاب آن در داستان، در چه شرایطی قابل قبول به نظر می‌آید و چه ملاحظاتی را می‌طلبد؟

یک سوءتفاهم در مورد پایان باز هست که باید در اینجا به آن اشاره کنم. گاهی خالق اثر هنری در خلق چارچوب داستان و به انجام رسانیدن آن ناتوان است؛ یعنی عناصر داستان به یک دوراهی یا سه‌راهی مشخص نمی‌رسند که با پایان باز تصمیم را به عهده مخاطب بگذاریم. این نقص و ناتوانی خالق است که با مقوله پایان باز، نویسنده یا خالق اثر داستانی سعی دارد پشت آن مخفی شود. اما در مواقعی داستان آنقدر چارچوب محکمی دارد که وقتی مخاطب را برای انتخاب پایانی مخیر می‌کند، هر نوع تخیلی از جانب مخاطب بر غنای داستان اصلی می‌افزاید. جایی خوانده‌ام که مایکل کورتیز؛ کارگردان فیلم «کازابلانکا» در سکانس پایانی این فیلم؛ حتی به تصمیم نرسیده بود که داستان چگونه پایان یابد؛ ... آیا باید ایلسا با ویکتور لازلو سوار هواپیما می‌شد؟ آیا باید با ریک می‌ماند و لازلو تنها به جهان آزاد می‌گریخت‌؟ آیا باید هر سه با هم فرار می‌کردند؟... خب می‌بینیم که هر کدام از این سه پایان برای ما قابل قبول و در چارچوب منطق داستان است. این از غنا و بی‌نقص بودن داستان و فیلمنامه است که در صورت داشتن پایان باز، ما را در حس خوشایندی از تخیل و مطلوبیت ذهنی غرق می‌کند. اما اگر داستان الکن و ناقص بود، پایان باز هیچ دردی از آن دوا نمی‌کرد.

آیا منطقی است که دریافت معنای داستان به این شکل، صرفا برعهده مخاطب باشد؟

منطق را نویسنده یا خالق تعیین می‌کند. اگر شما به عنوان خالق اثر منطقی را در داستان پی افکنید که در چارچوب آن مخیر شدن مخاطب بین انتخاب چند پایان، منطقی به نظر برسد، به نظر من می‌تواند ترفند خوبی برای ادامه پیدا کردن اثر در ذهن مخاطب باشد.

به نظر شما سهم منطقی نویسنده در پایان‌بندی یک اثر و تعیین تکلیف کردن برای مخاطب چقدر است؟

این موضوع چیزی نیست که قابل اندازه‌گیری باشد. خالق اثر و مخاطب باید در یک چارچوب معنایی به توافق برسند. طبیعتا هنگام خلق اثر، نویسنده با توجه به شناخت یا انتظاراتی که از مخاطب اثرش دارد، کار را به پایان می‌رساند. یک خالق فیلم یا داستان عامه‌پسند، طبیعتا توقع خاصی از مخاطبش دارد و قطعا با یک پایان کلاسیک و عامه‌پسند، کار را می‌بندد. اما خالق آثار خاص‌پسند، تعریف دیگری از مخاطبش دارد و ممکن است با توجه به سطح سواد بصری یا داستانی مخاطب خاصش، پایان باز در نظر بگیرد.

اساسا انتخاب پایان باز چه ملزوماتی را در نویسنده طلب می‌کند؟

به نظر من لازمه آن داشتن قوت در داستان‌پردازی کلاسیک است. اگر شما نتوانید یک داستان کلاسیک و خطی با پایان‌بندی موفق و مشخص بنویسید؛ قطعا صلاحیت لازم برای نوشتن مثلا داستانی غیرخطی با پایان باز را ندارید. مثل این خواهد بود که از یک نقاش آبستره بخواهی یک چهره معمولی سیاه قلم بکشد و او یک «چشم چشم دو ابروی» کودکانه تحویلت بدهد!

به نظر شما نویسنده‌هایی که امروزه سراغ پایان باز می‌روند، تا چه اندازه موفق بوده‌اند؟

راستش را بخواهید من خودم را در مسند قضاوت در مورد سایر دوستان نویسنده‌ام نمی‌بینم فقط امیدوارم مقوله پایان باز مثل نوشتن داستان‌های مینیمال یا پست‌مدرن، تبدیل به یک مد مخرب در فضای داستان ایرانی نشود...

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896264

دیگر خبرها

  • افشاگری دوروف مالک تلگرام درباره تلاش دولت آمریکا برای جاسوسی از کاربران (فیلم)
  • (ویدئو) افشاگری مالک تلگرام درباره تلاش آمریکا برای جاسوسی از کاربران
  • افشاگری مالک تلگرام درباره تلاش آمریکا برای جاسوسی از کاربران
  • (ویدیو) افشاگری مالک تلگرام درباره جاسوسی از کاربران
  • قابلیت دانلود تلوبیون نیاز به توسعه زیرساخت دارد
  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • مجرمان سایبری در کمین بازنشستگان
  • «پایان باز» نباید به یک مُد مخرب تبدیل شود
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • هشدار شبکه شاد به کاربران: به پیام‌های درخواست ارسال اطلاعات اعتنا نکنید