Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- نخستین نشست وزیران دفاع گروه موسوم به ائتلاف اسلامی نظامی مبارزه با تروریسم 26 نوامبر(5م آذر) در ریاض با شعار 'هم پیمانان علیه تروریسم' با حضور وزیران دفاع کشورهای عضو ائتلاف، اعضای دیپلماتیک و سفیران خارجی برگزار می شود.

به گزارش روز یکشنبه شبکه خبری المیادین، عربستان ادعا کرد هدف از برگزاری این نشست تحکیم همکاری میان 41 کشور اسلامی عضو ائتلاف برای هماهنگی وتلاش بیشتر جهت مبارزه با افراط گرایی و تروریسم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاری عربستان ( واس ) نیز با اشاره به این مطلب که مرکز ائتلاف اسلامی مبارزه با تروریسم حدود سه سال قبل به عنوان شاخه اجرایی تحقق پیام ائتلاف تاسیس شد به طرح پیشنهاد ها و بحث هایی که قرار است در نشست آن برای تقویت همکاری میان اعضا و کشورهای حامی اجرای این پیشنهاد ها در زمینه فکری و رسانه ای و مبارزه با حمایت مالی ونظامی تروریسم مطرح شود، پرداخت.
عربستان حدود سه سال قبل همزمان با حمله به یمن، با اعلام تشکیل ائتلاف اسلامی نظامی از 34 کشور مدعی مبارزه با تروریسم شد و بیانیه مشترکی در ریاض منتشر کرد.
این بیانیه ادعا کرد از آنجا که تروریسم وجنایات آن، نقض کرامت بشری و حقوق آن بویژه حق زندگی وامنیت است در هر حال نمی شود تروریسم توجیه کرد بلکه باید با هر وسیله ای با آن مبارزه کرد.
کشورهای شرکت کننده در ائتلاف اسلامی به اصطلاح مبارزه با تروریسم عبارتند از عربستان، اردن، امارات متحده عربی، پاکستان، بحرین، بنگلادش، بنین، ترکیه، چاد، توگو، تونس، جیبوتی، سنگال، سودان، سیرالئون، سومالی، گابن، گینه، فلسطین، جمهوری کومور، قطر، ساحل عاج، کویت، لبنان، لیبی، مالدیو، مالی، مالزی، مصر، مغرب، موریتانی، نیجر، نیجریه، یمن.
خاورم** 1453**1479
مترجم: آمنه دهقان **ناشر:حسن سالک رضائی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۱۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »

نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »

دیگر خبرها

  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • برگزاری اولین برنامه طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی در اهواز
  • نخستین حضور ایران در نشست وزیران علوم سازمان شانگهای
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • اولین گفت‌وگوی وزیران دفاع آمریکا و چین
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • غریب‌آبادی وارد دمشق شد
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟ (فیلم)
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟