Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@21:12:52 GMT

ایران سومین صادرکننده نفت به هند

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۲۰۷۰

ایران سومین صادرکننده نفت به هند

تهران - ایرنا - ایران توانسته به سومین صادرکننده بزرگ نفت خام به هند که سومین واردکننده نفت خام جهان است، تبدیل شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رویترز انگلیس، این تغییر پس از تمرکز هند به خاورمیانه برای تامین نیازش به نفت خام رخ داد.
در ماه اوت نیز شرکت نفت هندوستان اعلام کرد که اولین محموله نفتی خود را از آمریکا خریداری خواهد کرد و نفت آمریکا را جایگزین نفت شیرین نیجریه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افزایش تولید نفت خام آمریکا نیز سبب شد تا نفت تگزاس غربی (WTI) نسبت به نفت شاخص برنت دریای شمال با کاهش همراه شود.
قیمت هر بشکه نفت برنت نیز روز جمعه به 61 دلار و 82 سنت رسید. این در حالی است که هر بشکه نفت WTI تنها 55 دلار و 88 سنت قیمت داشت.

به گزارش ایرنا؛ ایران در ماه ژوئیه (تیر- مرداد) 502 هزار بشکه نفت خام به هفت شرکت دولتی و خصوصی هند صادر کرده است.
هند در ماه ژوئیه (تیر- مرداد) 502 هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری کرده است که این رقم نسبت به ماه پیش از آن (ژوئن) 83 هزار بشکه افزایش را ثبت کرد.
بررسی آمار صادرات نفت ایران به هند از سال 2015، روند افزایشی خرید نفت خام این کشور را نشان می دهد؛ ایران در سال 2015 و 2016 بطور متوسط روزانه معادل 189 هزار و 451 هزار بشکه به هند نفت خام صادر کرده است.
میانگین صادرات نفت خام ایران به هند در 9 ماه سال 2017 نیز 438 هزار بشکه در روز بوده و با توجه به این که هنوز سه ماه به پایان سال میلادی مانده، امکان تغییر این رقم وجود دارد.
صادرات نفت ایران که پس از اجرای توافق برجام و لغو تحریم ها، به سرعت افزایش یافته، اکنون به مرحله تثبیت رسیده است.
صادرات نفت ایران پیش از رفع تحریم ها روزانه حدود یک میلیون بشکه بود و با تدابیر اتخاذ شده در دولت، بلافاصله پس از لغو تحریم ها، رو به افزایش گذاشت.
همچنین ایران در ماه ژوئیه توانست بیش از 2 میلیون و 200 هزار بشکه نفت خام را راهی بازارهای آسیا و اروپا کند.
میزان صادرات نفت ایران به بازار آسیا در این ماه با افزایش بیش از 100 هزار بشکه ای به یک میلیون و 400 هزار بشکه در روز رسید.
حجم تولید نفت خام ایران اکنون به حدود چهار میلیون بشکه در روز رسیده است.
میانگین قیمت نفت سبک ایران از آغاز سال 2017 میلادی (دوازدهم دی ماه گذشته) تاکنون 48 دلار و 86 سنت ثبت شد.
نفت خام سنگین ایران در بازارهای جهانی نیز با یک دلار و 99 سنت افزایش، بشکه ای 48 دلار و 93 سنت خرید و فروش شد.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام **1070** 6075
خبرنگار: فریبا بابائی ** انتشار: زهرا هجینی نژاد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ایران شامگاه شنبه، در پاسخ به حمله اول آوریل رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اراضی اشغالی فلسطین را هدف بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک قرار داد.

بانک سیتی روز دوشنبه پیش‌بینی قیمت نفت کوتاه مدت خود را با اشاره به نرخ ریسک بالاتر، از ۸۰ دلار، به ۸۸ دلار در هر بشکه بالا برد. با این حال، تحلیلگران سیتی بر این باورند که بازار فعلی، در حال حاضر روی احتمال ادامه درگیری تمام عیار میان ایران و رژیم صهیونیستی که باعث می‌شود قیمت نفت به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود کند، حساب نمی‌کند.

سیتی در ادامه افزود: با فروکش کردن تنش‌ها، قیمت هر بشکه نفت ممکن است به بالای کانال ۷۰ دلار یا پایین کانال ۸۰ دلار، عقب نشینی کند.

شارژ نفت با موشک‌های ایرانی!

بانک سوسیته جنرال در یادداشتی، اعلام کرد ریسک ژئوپلیتیکی احتمالا برای یک آینده قابل پیش‌بینی، در قیمت نفت وارد می‌شود. این بانک، پیش‌بینی خود از قیمت هر بشکه نفت برنت در سه ماهه دوم را به ۹۱ دلار و وست تگزاس اینترمدیت را به ۸۵ دلار و ۵۰ سنت، افزایش داد و میانگین قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۴ را ۸۶ دلار و ۸۰ سنت و وست تگزاس اینترمدیت را ۸۳ دلار و ۳۰ سنت برآورد کرد.

انگلیس، فرانسه، آلمان و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به واشنگتن و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد پیوسته و خواستار خویشتنداری در این درگیری شدند.

بانک جی پی مورگان اعلام کرد فراتر از افزایش کوتاه مدت قیمت نفت بر اثر عوامل ژئوپلیتیکی، سناریوی ما برای قیمت نفت برنت تا پایان ماه مه، ۹۰ دلار در هر بشکه مانده است.

افزایش قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل | قیمت هر بشکه به ۱۰۰ دلار می رسد؟

ویکتور کاتونا، تحلیلگر شرکت کپلر گفت: اگر یک اختلال غیرقابل پیش‌بینی در عرضه بوجود آید به عنوان مثال، صادرات لیبی دچار وقفه شود یا زیرساخت بندری روسیه هدف حملات پهپادی اوکراین قرار بگیرد، قیمت نفت در آن صورت، قطعا به مرز ۱۰۰ دلار در هر بشکه صعود خواهد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، سومین پالایشگاه نفت بزرگ روسیه در اوایل ماه میلادی جاری، هدف حمله پهپادی اوکراین قرار گرفت.

کد خبر 844845 برچسب‌ها نفت قیمت نفت و گاز انگلیس اسرائیل اتحادیه اروپا رژيم صهيونيستى اوکراین

دیگر خبرها

  • تولید جهانی نفت کاهش یافت
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • رویترز:‌ صادرات نفت ایران بیشترین رقم در ۱۰ ماه گذشته شد
  • تولید نفت شیل آمریکا در ماه مه افزایش می‌یابد
  • ایران در حال تبدیل به یک صادرکننده عمده تسلیحاتی در جهان است | اسرائیل با پاسخ پیچیده و تسلیحات پیشرفته ایران روبرو بود
  • تولید نفت ایران به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید
  • کاهش نرخ مالیات بر واحدهای تولید برای سومین سال پیاپی
  • پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • پیش‌بینی‌ نفت ۱۰۰ دلاری با حمله رژیم صهیونیستی به ایران