Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@14:05:55 GMT

همایش هماهنگی واخبار اطلاعات استان

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۲۱۱۳

همایش هماهنگی واخبار اطلاعات استان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، بنا به اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، همایش یک روزه اخبار و هماهنگی اطلاعات استان کرمان با محوریت تحلیل جرائم اجتماعی توسط اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری با حضور اساتیدی از جمله مدیرکل بهزیستی؛ مدیرکل برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان؛ لطیف کار جامعه شناس و فعال رسانه ای و دکتر صادقی مدرس دانشگاه و همچنین جمعی از کارشناسان مرکز اخبار و اطلاعات فرمانداری‌های استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمینه‌ های بروز جرائم اجتماعی، تحلیل جرائم اجتماعی، آسیب های اجتماعی و راهکارهای پیشگیری از آن و فرآیندهای تهیه، تنظیم، تجزیه و تحلیل اخبار و اطلاعات امنیتی و انتظامی، مهمترین موضوعات بررسی شده در این همایش بود.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان در این همایش ضمن تأکید بر اهمیت آنالیز و ارسال بموقع اخبار و اطلاعات توسط کارشناسان فرمانداری ها، به ارائه مطالبی پیرامون چرخه اخبار و اطلاعات امنیتی پرداخت.

خلیل همایی راد ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص روش جمع آوری، تهیه، تنظیم و انتشار اخبار، بر ضرورت و اهمیت امنیت اجتماعی به منظور جمع آوری اطلاعات تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

همایش یک روزه اخبار وهماهنگی اطلاعات استان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۲۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش سنتی حاصل قرن‌ها آزمون و خطا در محیط طبیعی و اجتماعی است

به گزارش خبرنگار مهر، رسول زمانی، دبیر علمی همایش دانش سنتی محیط زیست امروز در همایش دانش سنتی ممحمحیط زیست اظهار داشت: نخستین همایش دانش سنتی محیط‌زیست از جامع‌ترین رویدادهای علمی پژوهشی کشور در این حوزه به شمار می‌رود.

وی هدف از برگزاری همایش دانش سنتی و محیط زیست را مستندسازی دانش سنتی، ترویج و تبادل دانش و تجربه بین پژوهشگران، دانشجویان و دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد.

زمانی شناسایی اشکال و ارزش‌های دانش سنتی محیط‌زیست، اشاعه، ترویج و بهره‌برداری از دانش سنتی محیط زیست، تلاش برای حفظ حقوق مالکیت فکری، توجه به نقش و اهمیت دانش سنتی در حفاظت تنوع زیستی، بهسازی محیط زیست و بهره‌گیری از دانش سنتی و تجربیات جوامع محلی در راستای مدیریت پایدار محیط زیست را از دیگر هدف‌های این همایش معرفی کرد.

وی مفاهیم و مبانی دانش سنتی محیط زیست، سازگاری انسان و محیط‌زیست در گذر زمان، دانش سنتی محیط‌زیست، دین و فرهنگ عامه، دانش سنتی و محیط‌زیست انسانی، دانش سنتی، محیط زیست و حفاظت از تنوع زیستی، دانش سنتی محیط‌زیست و بهره‌برداری پایدار از سرزمین وجایگاه دانش سنتی بوم شناختی در مواجه با تغییر اقلیم را از محورهای مهم این همایش عنوان کرد.

دبیرعلمی همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست با اشاره به برگزاری چهار نشست تخصصی (پنل) علمی در این همایش گفت: بررسی چالش‌ها، تغییراقلیم و دانش سنتی با سخنرانی دکتر احد وظیفه رئیس انجمن هواشناسی ایران و رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور و محیط زیست، انسان و بهره‌برداری پایدار از سرزمین با سخنرانی دکتر ژاله امینی رئیس گروه برنامه ریزی و مدیریت زیست بومی دفتر تالاب‌ها از پنل‌های روز نخست این همایش به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: همچنین در روز دوم همایش نیز پنل‌های تنوع زیستی، آموزش، مشارکت و حفاظت با سخنرانی دکتر اصغر مبارکی مقام علمی کنوانسیون سایتس و رابط کنوانسیون تنوع زیستی در سازمان حفاظت محیط زیست و دین، فلسفه، جامعه‌شناسی، فرهنگ و محیط زیست در گذر زمان با سخنرانی دکتر کاوه فرهادی برگزار می‌شود.

دبیرعلمی همایش ملی دانش سنتی و محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری گفت: قرار است در هر نشست تخصصی سه مقاله منتخب به صورت سخنرانی ارائه و پس از آن پرسش و پاسخ انجام شود.

زمانی ادامه داد: برگزاری کارگاه‌های تجزیه و تحلیل داده‌های گیاه شناسی قومی با استفاده از زبان برنامه نویسی آر، مفاهیم واهمیت مناطق تحت حفاظت عرفی جوامع بومی و محلی، تبادل تجربیات در خصوص کاربرد دانش سنتی و محلی برای حفاظت مشارکتی در پروژه‌های برنامه کمک‌های کوچک و ثبت و مستندسازی دانش سنتی از دیگر برنامه‌های این همایش به شمار می‌رود.

زمانی یادآور شد: نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط زیست با همت دانشگاه شهرکرد و با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری و حمایت معاونت آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار می‌شود.

وی در خصوص دانش سنتی گفت: این دانش در برگیرنده دانش هر جامعه محلی یا بومی و بخشی از سرمایه ملی هر قوم است که باورها، روش‌ها، ارزش‌ها، ابزار و آگاهی‌های عملی را دربر می‌گیرد.

دبیرعلمی همایش ملی دانش سنتی محیط زیست ادامه داد: دانش سنتی حاصل قرن‌ها آزمون و خطا در محیط طبیعی و اجتماعی است وبه طورغالب به صورت شفاهی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس نظر دانشمندان معاصر؛ دانش سنتی باید یکی از عوامل زیربنایی در برنامه‌های توسعه باشد گفت: در این ارتباط می‌توان این دانش را به عنوان سازه‌ای مؤثر در برنامه توسعه کشور منظور کرد.

زمانی تاکید کرد: دانش سنتی، جوامع محلی و بومی را قادر به تأمین نیازمندی‌های خود از منابع طبیعی کرده بدون آن که این منابع را تحلیل ببرند بنابراین مجموعه دانش سنتی جهان گنجینه ارزشمندی از روش‌ها و ابزار زمان آزموده‌ای است که در توسعه پایدار تمام جوامع به کار آید.

کد خبر 6080122

دیگر خبرها

  • کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم
  • دانش سنتی حاصل قرن‌ها آزمون و خطا در محیط طبیعی و اجتماعی است
  • دیدار مسئول کنسولگری روسیه با معاون استاندار
  • ستاد بحران شرق استان کرمان تشکیل شد
  • همایش بین‌المللی راه ابریشم در استان کرمان برگزار می‌شود
  • برگزاری بیست وهشتمین همایش و نمایشگاه ملی مهندسی نقشه برداری و اطلاعات مکانی
  • برگزاری همایش بین المللی پیر غلامان در محرم
  • بررسی آخرین دستاوردهای حوزه ژئوماتیک در سازمان نقشه‌برداری
  • کشف جرائم حوزه سرقت، با همکاری مردم با پلیس
  • نشست هم اندیشی مدیران استانداری قم و فرماندهی انتظامی استان