Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- برای جلوگیری از خرید و فروش شیرخشک‌های توزیع شده در میان خانواده‌های زلزله زده دارای نوزاد، پلمب شیرخشک‌ها پیش از تحویل به خانواده‌ها باز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، پس از زمین لرزه ۷.۳ ریشتری کرمانشاه، در کنار درخواست‌های صورت گرفته برای تامین مواد غذایی، آب، پوشاک، چادر و پتو برای تامین دارو‌های مورد نیاز جهت درمان مجروحان حادثه نیز درخواست‌هایی ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فردای روز حادثه نیز سازمان انتقال خون درخواست کرد در صورت امکان، شهروندانی که دارند خون O منفی هستند، نسبت به اهدا خون خود اقدام کنند.

تنها ساعاتی بعد از این زمین لرزه در کنار اقدامات صورت گرفته از سوی نهاد‌هایی همانند هلال احمر، اورژانس، ارتش، سپاه و... در منطقه، مردم ایران نیز کمپین‌هایی را برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه به راه انداختند.

این اقدامات سبب شد تا حدود زیادی نیاز به مواد غذایی، پوشاک، چادر، پتو و آب معدنی زلزله زدگان برطرف شود، اما هنوز هم در حوزه برخی دارو‌ها و برخی انواع شیرخشک، کمبود‌هایی در منطقه وجود دارد.

اکنون از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام شده که در مناطق زلزله همچنان به ۲۸ قلم دارو نیاز است.

اقلام دارویی مورد نیاز شامل کالاندولا، زینک اکساید، شربت مترونیدازول، قرص مترونیدازول، قرص کوتریموکسازول اطفال، شربت کوتریموکسازول اطفال، قرص کوتریموکسازول بزرگسال، قرص کوآموکسی ۶۲۵، شربت کوآموکسی ۳۱۲، قرص لووتیروکسین، قرص استامینوفن، کپسول آموکسی سیلین ۵۰۰، شربت آموکسی سیلین ۲۵۰، کپسول سفالکسین ۵۰۰، قرص ناپروکسین ۵۰۰، قرص سفکسیم ۲۰۰ و ۴۰۰، قرص کاپتوپریل ۲۵، شربت استامینوفن، آمپول اندانسترون، قرص اندانسترون، شربت اندانسترون، شربت دیفن هیدرامین، قرص سرماخوردگی، قطره سولفاستامید ۱۰ درصد و ۲۰ درصد، قطره سولفاستامید ۲۰ درصد، قرص لوزار ۲۵ و قرص متفورمین است.

همچنین اعلام شده که در مجموع حدود ۸۰۰ هزار بسته و شیشه از این قرص و شربت‌ها نیاز است.

در کنار دارو‌های مورد نیاز، پزشکان مستقر در داروخانه صحرایی مرکز اورژانس مستقر در بیمارستان شهدای سرپل ذهاب از نبود برخی انواع شیرخشک‌ها در منطقه خبر می‌دهند.

یکی از این پزشک ها، در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: خانواده‌هایی که برای دریافت شیرخشک مراجعه می‌کنند، سن کودکشان را اعلام کرده و بر اساس آن، شیرخشک در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی افزود: شیر خشک شماره یک برای نوزادان تا ۶ ماه، شیر خشک شماره ۲ برای نوازدان ۶ ماه تا یک سال و شیرخشک شماره ۳ نیز برای کودکان بزرگ‌تر از یک سال است.

این پزشک با تاکید بر اینکه " داروخانه‌های برپایی در مناطق زلزله زده شیر خشک‌های خاص را ندارند" خاطرنشان کرد: شیرخشک‌هایی که اکنون در اختیار داریم، برند‌های معمولی است که در بازار وجود دارد، اما اگر نوزادی مبتلا به رفلاکس معده باشد و یا مشکلات این چنینی داشته باشد، شیر خشک مناسبی برای آن نوزاد در اختیار نداریم.

وی در خصوص نحوه توزیع شیرخشک در میان خانواده‌هایی که دارای نوازد شیرخوار هستند اظهارکرد: سقف در نظر گرفته شده برای اهدا شیر خشک به خانواده ها، ۲ بسته شیر خشک است و بیش از این مقدار، به خانواده‌ای شیر خشک نمی‌دهیم.

این پزشک با اشاره به راهکاری که برای جلوگیری از فروش شیرخشک‌ها در بازار به کار برده می‌شود اذعان کرد: در حال حاضر در شیرخشک‌ها را برای جلوگیری از سوء استفاده‌های برخی افراد سودجو باز کرده و در این شرایط شیرخشک را به خانواده‌ها تحویل می‌دهیم.

وی تاکید کرد: تا زمانی که شرایط عادی شود، پلمب شیرخشک‌ها را برای تحویل باز خواهیم کرد و زمانی که شرایط عادی شد، روش دیگری را برای توزیع شیر خشک در دستور کار قرار می‌دهیم.

این پزشک از آموزش راهکار‌های نگهداری شیرخشک‌ها به خانواده‌ها خبرداد و بیان کرد: به خانواده‌ها گفته می‌شود که شیرخشک را در شرایطی نگهداری کنند تا برایشان مشکل ایجاد نشود ضمن اینکه به آن‌ها اعلام شده که طی یک بار مراجعه، بیش از ۲ قوطی شیرخشک به افراد داده نمی‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۲۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط فروش آیفون در بزرگترین بازار دنیا

فروش آیفون در چین در فوریه نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۳۳ درصد کاهش یافت و افت تقاضا برای این گوشی پرچمدار در مهم‌ترین بازار اپل در خارج از آمریکا، ادامه یافت.

به گزارش ایسنا، آمار دولتی نشان می‌دهد برندهای خارجی در ماه میلادی گذشته، تنها حدود ۲.۴ میلیون گوشی هوشمند را روانه بازار کرده اند. بخش عمده این فروش، مربوط به اپل است که تنها بازیکن خارجی با سهم بازار قابل توجه است. کاهش فروش در فوریه، دومین کاهش ماهانه متوالی فروش است.

طبق آمار آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین، این شرکت در ژانویه، مجموعا حدود ۵.۵ میلیون دستگاه یا حدود ۳۹ درصد کمتر از سال قبل، گوشی فروخت.

سهام اپل در سال میلادی جاری تاکنون، حدود ۱۲ درصد افت کرده و اپل از همتایان خود در حوزه فناوری، فاصله پیدا کرده است.

اپل از زمان معرفی جدیدترین نسل آیفون در سپتامبر، شاهد تقلای پرفروشترین محصول خود در بزرگترین بازار تلفن هوشمند جهان بوده است. بازگشت شرکت فناوری هواوی به عنوان یک رقیب پرقدرت در بخش گوشی‌های رده بالا، سهم اپل را ربوده است و کاهش فروش آیفون باعث شد این شرکت آمریکایی در ژانویه، تخفیف‌های کم سابقه ای را عرضه کند.

نیکول پنگ، تحلیلگر شرکت کانالایز می‌گوید: کانال‌های خرده‌فروشی اپل در چین هنوز محموله‌های سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ را تمام نکرده اند که می‌تواند افت ماه‌های اخیر را توضیح دهد. اما این همچنین نشانه‌ای از روند کاهش فروش در ماه‌های آینده برای اپل در چین است، به‌ خصوص که همتایان چینی این شرکت، به شدت روی مدلهای مجهز به هوش مصنوعی مانور می‌دهند.

فروش کلی بازار گوشی‌های هوشمند چینی در فوریه، تقریبا یک سوم کاهش یافت که نشان‌دهنده بی‌میلی مصرف‌کننده‌ها برای هزینه برای کالاهای مورد علاقه شان است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تحلیلگران هنوز رشد فروش را در طول سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌کنند، اما انتظار دارند فروش آیفون همچنان رو به وخامت باشد. تحلیلگران بانک جفریز در یادداشتی در هفته جاری، کاهش بیش از ۲۰ درصدی بازار آیفون در سال میلادی جاری را پیش بینی کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فروش ۲۴ میلیارد ریالی محصولات صنایع دستی ایلام در نمایشگاه‌های نوروزی
  • سقوط آزاد آیفون در چین!
  • کاهش ۳۳ درصدی فروش آیفون در چین
  • سقوط فروش آیفون در بزرگترین بازار دنیا
  • تزریق کالاهای اساسی به بازار/ضرورت جلوگیری از مصرف نامتعارف نان
  • چگونه ضعف و بیحالی در ماه رمضان را کاهش دهیم؟
  • قوی ترین مکمل غذایی و دارویی در طول روز | نیازی به مصرف ناهار و شام نیست + درمان قند خون در 28 روز
  • تداوم نظارت بر بازار کالا و خدمات در مهاباد
  • زلزله سالند دزفول خسارتی نداشت
  • ۳۰ مدل نیسان در راه است