Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@23:42:17 GMT

تماس تلفنی تیلرسون با نیچروان بارزانی

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۲۳۲۲

تماس تلفنی تیلرسون با نیچروان بارزانی

وزیر امور خارجه آمریکا طی تماسی تلفنی با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق موضع این اقلیم را به دلیل احترام به تفسیر دادگاه فدرال از قانون اساسی را ستود.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (یکشنبه) در تماسی تلفنی با نیچروان بارزانی، نخست وزیر رئیس اقلیم کردستان عراق احترام این اقلیم به تفسیر دادگاه فدرال از قانون اساسی را ستود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این گفت‌وگوی تلفنی، تیلرسون نسبت به آرام شدن تنش‌ها در خطوط تماس میان نیروهای پیشمرگ و نیروهای فدرال عراق ابراز خرسندی کرد.

وی همچنین خواستار خویشتن‌داری از سوی دو طرف برای برقراری ثبات در عراق شد.

تیلرسون همچنین بر تماس بی‌وقفه واشنگتن با بغداد و تشویق دولت عراق برای آغاز گفت‌وگویی جدی با اقلیم جهت دستیبابی به نتایج رضایت‌مند برای تمامی طرف‌ها تاکید کرد.

در همین راستا، نیچروان بارزانی نیز از آمادگی اقلیم کردستان عراق جهت انجام گفت‌وگوی جدی با دولت فدرال عراق به منظور دستیابی به راه‌حل‌هایی برای تمامی مشکلات بر اساس قانون اساسی عراق خبر داد.

بارزانی طی این تماس تلفنی نسبت به این امر ابراز امیدواری کرد که آمریکا و کشورهای ائتلاف در آغاز رایزنی میان بغداد و اربیل به ایفای نقش بپردازند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۲۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، در این رایزنی تلفنی که در آستانه سفر «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان به پاکستان انجام شد، «محمد اسحاق دار» وزیر امور خارجه پاکستان با استقبال و ابراز خرسندی از سفر دکتر رئیسی به اسلام آباد، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگو با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام سفر رئیس جمهور محترم کشورمان به اسلام آباد، بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور بعنوان سرمایه‌ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد خوشبختانه هماهنگی‌ها و توافقات بسیار خوبی بین بخش‌های مختلف در دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد و در راستای خدمت به منافع دو کشور صورت گرفته است.

 

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • سایه تهدیدات امنیتی بر سر مسابقات یورو ۲۰۲۴ آلمان
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق
  • اردوغان پس از دیدار با مقامات بغداد، وارد کردستان عراق شد
  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان