Web Analytics Made Easy - Statcounter



فناور مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل عنوان فناور برتر پنجمین دوره نمایشگاه ربع رشیدی تبریز را کسب کرد.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: در آیین اختتامیه این نمایشگاه از افشین کرمی، فناور شرکت «نوشداروی عصاره باغرو» مستقر در این مرکز به عنوان فناور برتر در زون گیاهان دارویی و طب سنتی تقدیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهران محمدی به حضور 7 شرکت فناور مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل در پنجمین دوره نمایشگاه ربع رشیدی تبریز جهت ارائه محصولات و معرفی ایده های خود اشاره و تصریح کرد: در بخش فعالیت زون فرهنگی این جشنواره، سولماز چرایی، فناور شرکت کیمیای پرند سبلان مستقر در این مرکز به عنوان مربی در هدایت تیم های شرکت کننده استارتاپ فرهنگی حضور یافت.
وی از ثبت یک عنوان اختراع در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی جهاددانشگاهی اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: پماد سوختگی با قابلیت التیام سریع، عنوان طرحی است که توسط سعید ناصری، فناور شرکت شفا درمان پاک داروی سبز به ثبت رسیده و گواهی آن از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک صادر گردیده است.
سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد گیاهان دارویی جهاددانشگاهی استان اردبیل ادامه داد: دو مقاله علمی این فناور با موضوع پماد سوختگی گیاهی «آرتادرم» در کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت مورد پذیرش قرار گرفت و در مجله اصلی آن به چاپ رسید.   محمدی از پذیرش مقاله لیلا دوستدار، فناور شرکت اعجاز آفرین سیمرغ سبلان مستقر در این مرکز با عنوان «بررسی گیاهان دارویی منطقه ارسباران» در اولین همایش ملی «صیانت و حفاظت از جنگل های ارسباران» و اعزام حسین واثقی، فناور شرکت «کیان زیست رشد دام گستر ایرانیان» به کارگاه آموزشی «انجماد تخمک و اسپرم» خبر داد.
وی در پایان تصریح کرد: جهاددانشگاهی اردبیل با ایجاد فضای مناسب برای فعالیت 15 شرکت فناور، در تلاش است تا همچنان حمایت های خود را در قالب های مختلف ارائه نموده و در تبدیل ایده به محصول نقش پررنگی ایفا نماید.
گفتنی است پنجمین جشنواره و نمایشگاه ربع رشیدی تبریز از 20 الی 24 آبان در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شد.
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۲۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران گفت: بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی داریم که از این تعداد صرفا از ۳۰۰ گیاه، دارو ساخته شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امیرحسین جمشیدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی اظهار کرد: صنعت داروهای گیاهی از سال 1360 در کشور آغاز به کار کرده است. 

وی افزود: صنعت تولید داروهای گیاهی تنها صنعتی است که تولید دانش مستقیماً به تولید محصول در آن می‌انجامد با این وجود، بیش از 1200 گیاه دارویی داریم که از این تعداد صرفا از 300 گیاه، دارو ساخته شده است و 4400 فرآورده طبیعی و بیش از 2000 فرآورده سنتی داریم. 

گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان داروهای طبیعی و فرآورده‌های طب سنتی ایران گفت: امیدوارم در سال 1403 ثبات بیشتری در بازار ارزش‌آفرین داروهای گیاهی و طب سنتی که اسناد بالادستی هم بر استفاده از ظرفیت‌های آن تاکید دارند، داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند
  • گیاهان خوراکی، سوغات بهار در لرستان
  • افزایش ۶۳ هزار هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی
  • توزیع بیش از ۶۰۰ تن کالای اساسی تنظیم بازار در شهرستان کازرون طی سالی که گذشت
  • تولید و تجاری‌سازی ۱۷ محصول از گیاهان دارویی توسط یک شرکت فناور
  • ممنوعیت برداشت گیاهان مرتعی و دارویی در کرمان 
  • لیست محصولات عطاری شامل چیست؟