Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود زارعیان معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس، از ساماندهی، یکپارچگی و تجمیع کدهای خدماتی مخابرات تا اواسط سال 97 خبر داد. 

وی اظهار داشت: تمامی کدهای خدماتی شرکت مخابرات ایران شامل 2020، 2010، 20117، 2000، 1818 و 2828 به حداکثر 3 کد یا احتمالاً دو کد کاهش می‌یابد و مراکز پاسخگویی آنها یکپارچه و عملیات پیگیری و پشتیبانی استانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران توضیح داد: از ابتدای راه‌اندازی سرویس‌های مخابراتی به دلیل پراکندگی شرکت‌های سرویس‌دهنده، به ازای هر سرویس در بخش تلفن ثابت یک کد خدماتی ایجاد شد.

وی ادامه داد:‌ به این ترتیب کد خدماتی 2010 برای مشتریان تجاری در هر استان، کد 2020 برای مشترکان ADSL، کد 20117 برای خرابی تلفن، کد 2000 برای پرداخت‌ها و کد 118 به عنوان کد خدماتی عمومی تعریف شد و علاوه بر این کدهای استاندارد، حدود 40 تا 45 کد دیگر شامل 1818 و 2828 برای پرداخت ها نیز در برخی استان‌ها فعال شدند. 

زارعیان اضافه کرد: در نخستین اقدام برای ساماندهی کدهای خدماتی، حذف کدهای اضافی در دستورکار قرار گرفت که در این مرحله 44 کد حذف شد. به این ترتیب به جز تهران، در تمامی استان‌ها کدهای 1818 و 2828 حذف شده و تمامی پرداخت‌ها از کد 2000 انجام می‌شود. 

به گفته وی، در مرحله دوم، ساماندهی و تجمیع به صورت خاص در دستورکار قرار گرفت که در نتیجه آن 30 مرکز پاسخگویی کد خدماتی 2010 در یک مرکز متمرکز شد و اکنون پاسخگویی به صورت متمرکز در یک مرکز انجام و پیگیری و شناسایی به صورت استانی انجام می‌شود. 

معاون مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: در مرحله سوم و آخر، تجمیع مراکز پاسخگویی کدهای 2020، 20117 و 2000 در 3 یا احتمالا 2 شماره در دستورکار است که این فرآیند آغاز شده و تا اواسط سال 97 انجام می‌شود. 

زارعیان تصریح کرد: به این ترتیب تمامی خدمات تلفن ثابت، اینترنت و خدمات ارزش افزوده از یک کانال پاسخ‌گویی خواهد شد.

به گفته وی، کد خدماتی 118 که توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعیین شده الزامی است و فعالیت آن ادامه خواهد یافت.

وی خاطر نشان کرد: البته تلفن ثابت به دلیل قطعی و خرابی بیشتر از تلفن همراه به در معرض آسیب‌ است و به پشتیبانی 24 ساعته نیاز دارد. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۲۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا هشدار داد: سوء استفاده مجرمان رایانه ای از ایام تعطیلات چند روزه کشور با افزایش ارسال لینک‌های آلوده تهدیدی علیه امنیت هموطنان در فضای مجازی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرهنگ رامین پاشایی افزود: با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی و تجربیات ادوار گذشته مشخص شده است مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته و یا منتهی به تعطیلات چند روزه کشور اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کنند.

او با اشاره به شگرد این مجرمان اضافه کرد: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوند‌های آلوده با عناوینی همچون دریافت کالابرگ و ابلاغیات قضایی درکیمن کلاهبرداری از طریق دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب‌های مالی آنان هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا با بیان اینکه امکان ارسال و دریافت این پیامک‌ها در تمامی پیام رسان‌ها وجود دارد، گفت: گاهی ممکن است ارسال این پیامک‌ها از طریق دوستان و آشنایان باشد و آنان خواسته یا ناخواسته در چنین دام سایبری افتاده باشند.

سرهنگ پاشایی گفت: در صورت مواجه با این‌گونه پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمامی آنها ارسال از طریق سرشماره‌های تلفن شخصی است، به آن توجهی نکنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ترمیم ترکیدگی لوله آب در خیابان حضرت مهدی (عج) در یزد
  • هشدار درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات
  • نشست خبری مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران
  • انتقال ۱۳۷ میلیارد لیتر نفت و فرآورده در ۱۴۰۲/ طول خطوط لوله انتقال نفت ایران ۱۰۰۰ کیلومتر افزایش می‌یابد
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • در هاوانا صدام به من گفت فرصت تاریخی است که تمامی حقوق‌مان را از ایران پس بگیریم/ ضربتی به ایران بزنیم که تمام کره‌ی زمین صدایش را بشنود
  • هزینه قبوض تلفن ثابت در سال 1403
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • معاون نیروی دریایی سپاه: مسکونی سازی برخی جزایر خلیج فارس با جدیت دنبال می‌شود