Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@06:58:41 GMT

جهرمی برای صبحانه کاری به اتاق بازرگانی می رود

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۲۸۲۷

جهرمی برای صبحانه کاری به اتاق بازرگانی می رود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هفتم آذر برای صرف صبحانه کاری و شنیدن مطالبات بخش خصوصی این حوزه، به اتاق بازرگانی می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، با هماهنگی‌های صورت گرفته از سوی کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی، قرار است روز ۷ آذرماه جاری، محمدجواد آذری جهرمی برای صرف صبحانه کاری در اتاق بازرگانی حاضر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه با توجه به تدوین نقشه راه مطالبات بخش خصوصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، قرار است این مطالبات در اختیار وزیر ارتباطات قرار گیرد.

معضلات بخش خصوصی و کسب و کارهای نوپا در دریافت مجوزهای متعدد، پراکندگی و فعالیت بخشهای گوناگون و سردرگمی موجود میان فعالان این حوزه، ناکارآمدی قانون هایی مانند کپی رایت و آیین نامه های اجرایی از جمله مواردی است که قرار است در این جلسه از وزیر ارتباطات مطالبه و به آن رسیدگی شود.

گفته می شود که وزیر ارتباطات نخستین وزیر دولت دوازدهم است که به صرف صبحانه کاری به اتاق بازرگانی ایران دعوت شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۲۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات و مسائل مرزهای کردستان در اولویت است

ایسنا/کردستان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج ادامه داد: در حال حاضر مشغول پیگیری و رایزنی برای حل مسائل و مشکلات مرزهای استان کردستان هستیم.

علی‌اکبر عبدالملکی شامگاه یکشنبه(۲۷ فروردین) در جلسه‌ اتاق مشترک ایران و عراق که با حضور رئیس اتاق بازرگانی ایران، رئیس اتاق مشترک ایران و عراق و رؤسای اتاق‌های هم‌مرز با کشور عراق برگزار شد، اظهار کرد: مسائل و مشکلات موجود در مرزهای سیف سقز، سیرانبند بانه و باشماق مریوان توسط کارشناسان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج را احصا کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: پس از شناسایی و طبقه‌بندی مسائل مشکلات موجود در مرزهای استان کردستان با کشور عراق متوجه شدیم راهکار حل برخی از موارد در شهرستان مربوطه وجود دارد و برخی از مشکلات نیز نیاز به ارجاع به مرکز استان دارند و تعدادی از مسائل را هم باید در پایتخت دنبال کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج ادامه داد: در حال حاضر مشغول پیگیری و رایزنی برای حل مسائل و مشکلات هر سه دسته مذکور به طور موازی هستیم.

عبدالملکی ادامه داد: وجود ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان کردستان با کشور عراق و حجم بالای تجارت و تعاملات اقتصادی با این کشور به ویژه از مرز باشماق دلیلی برای توجه ویژه‌تر به مرزهای غربی کشور به خصوص مرزهای رسمی استان کردستان است.

وی اظهار کرد: کشور عراق و اقلیم کردستان این کشور جایگاه مهمی در واردات کالاهای مورد نیاز ایران و صادرات محصولات و تولیدات ما دارد که باید روزبه‌روز در راستای توجه به تسهیل تجارت میان این دو کشور اقدام شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع،معادن و کشاورزی سنندج یادآور شد: امیدواریم پس از انتخابات اتاق مشترک ایران و عراق نقش استان کردستان در این اتاق پررنگ‌تر شود به این صورت که در راستای تسهیل تجارت می‌توان شعبه‌ای از اتاق مشترک ایران و عراق را میان استان کردستان و اقلیم کردستان عراق را ایجاد کرد.

عبدالملکی افزود: هدف اتاق مشترک استان کردستان ایران و اقلیم کردستان عراق، تسهیل تجارت و آسان‌سازی فرآیندهای صادرات و واردات و جلوگیری از موازی‌کاری است.

وی یادآور شد: این اتاق سال ۱۳۹۳ ایجاد شد اما پس از مدتی معاونت حقوقی و بین‌الملل اتاق ایران فعالیت این اتاق را مغایر قانون ارزیابی کرد و در کمال تعجب اتاق مذکور ملغی شد که امیدواریم با توجه به تغییر شرایط جهانی و منطقه‌ای و اهمیت مقوله‌هایی همچون اقتصاد و تولید، از ایجاد دوباره‌ این اتاق استقبال به عمل آید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می‌شود
  • رفع پلمب اتاق بازرگانی آبادان
  • قدردانی اتاق بازرگانی از استاندار همدان
  • رفع پلمپ اتاق بازرگانی آبادان
  • مشکلات و مسائل مرزهای کردستان در اولویت است
  • تقدیر رئیس اتاق بازرگانی از پاسخ ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • روش تعیین افزایش نرخ حمل ونقل کالاها ناکارآمد است
  • آگاه‌سازی صنایع در خصوص اهمیت ورود به حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر
  • عراق مقصد ۵۰ درصد از محصولات صادراتی قزوین
  • ناکارآمدی روش تعیین افزایش نرخ حمل‌ونقل کالا‌ها