Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@23:09:21 GMT

سفیر افغانستان با رئیس دانشگاه تهران دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۳۶۹۴

سفیر افغانستان با رئیس دانشگاه تهران دیدار کرد

نصیراحمد نور، سفیر افغانستان با دکتر نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه تهران، رئیس دانشگاه تهران در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از توسعه برنامه‌های دانشگاهی افغانستان گفت: «امنیت و پیشرفت علمی کشور همسایه و مسلمان جمهوری اسلامی افغانستان همانند امنیت و پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران است و سیاست دانشگاه تهران توسعه دیپلماسی علمی و همکاری سازنده با دانشگاه‌های افغانستان است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیلی احمدآبادی افزود: «یکی از ظرفیت‌ها تبادل استاد و نیز پذیرش مربیان دانشگاه‌های افغانستان برای تکمیل تحصیلات است، در حال حاضر دانشگاه تهران پذیرای تعداد زیادی دانشجوی افغانستانی است و مایلیم در مسائل مشترک نظیر آب، انرژی، تغییرات اقلیم، محیط زیست و مواردی نظیر این با دانشگاه‌های افغانستان همکاری داشته باشیم».

او همچنین با اشاره به زبان مشترک بین دو کشور و وجود دانش‌آموختگان افغانستانی مستعد در ایران را نقطه قوتی در تسریع ارتباطات و همکاری‌های علمی دانست.

در ادامه دیدار سفیر افغانستان با اشاره به سفر اخیر رئیس دانشگاه کابل به ایران و بازدید از دانشگاه تهران از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در طول سال‌های اخیر تشکر کرد و گفت: «اگر منطقه همگرا شود، اعتماد حاکم می‌شود و اقتصاد کشورها به هم متصل می‌شود و همگان منتفغ خواهند شد. ما خواستار حمایت دانشگاه تهران از پذیرش استاد و دانشجویان افغانستانی در رشته‌هایی هستیم که برای سازندگی افغانستان لازم است».

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۳۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد

راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام این‌که کنسرسیوم توسعه ریلی مجوز قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه را نداشت از آمادگی برای حمل بارهای ترانزیتی این مسیر خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اطلاعیه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران درباره قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه به شرح زیر است؛

علیرغم طی نشدن روال قانونی و عدم اخذ مجوز از سوی کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، راه‌آهن از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه آمادگی خود جهت اعزام 10 واگن موجود در مرز شمتیغ به ترکیه را اعلام کرد. متاسفانه پس از گذشت 7 روز کنسرسیوم مذکور هنوز مجوز  گمرک را برای ترانزیت واگن‌های مذکور اخذ نکرده است.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران بار دیگر آمادگی خود را جهت حمل این واگن‌ها پس از وصول تاییدیه گمرک اعلام می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • راه‌آهن: قطار ترانزیتی افغانستان مجوز گمرک را ندارد
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • وزیر صنایع کوچک و متوسط آفریقای مرکزی با وزیر خارجه دیدار کرد
  • اعلام آمادگی مجدد راه آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی